Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid wel of niet pil slikken?



19-07-2010, 12:35
Assalaamou aleikoem,

Dames ik heb advies nodig:

Ik ga insheAllaah a.s. Ramadaan op Oemrah en ik heb berekend dat ik hoogstwaarschijnlijk rond die tijd mijn periode krijg.

Nu twijfel ik erover om tijdelijk aan de pil te gaan maar ik ben bang voor de gevolgen.
Ik heb in het verleden ook een aantal jaren de pil geslikt en toen ik stopte ben ik 1 heel jaar NIET ongesteld geweest!
Het is nooit bewezen dat het door de pil kwam maar het is wel aannemelijk (ze hebben verder niks kunnen vinden).

Ik ben blij dat ik eindelijk na al die tijd een regelmatige cyclus heb elhamdulilaah en ik hoop dat het ook goed zit met mijn vruchtbaarheid.

Enerzijds wil ik zoveel mogelijk profiteren van mijn tijd in Mekka/Medina ivm taraweeh gebeden etc maar ik ben bang dat als ik weer aan de piil ga mijn cyclus wordt ontregeld en ik dezelfde problemen ga ondervinden...


Wat nu ?

19-07-2010, 12:48



Citaat door taqsis:
als ik jou was zou ik een topic openen en alles uitleggen, mischien dat er iemand reageert die er wel wat vanaf weet

UP


Er valt niet veel uit te leggen behalve dan dat ik een aantal jaren de pil heb geslikt en het op een gegeven moment zat was..

Ik stopte en mijn menstruatie bleef uit.
Na een paar maanden heb ik onderzoeken gehad bij de gyneacoloog etc en die zeiden dat ze niks raars konden vinden en de oorzaak onbekend was.

Wel zeiden ze dat het te maken kon hebben met het feit dat ik de pil had geslikt.

elhemdulilaah is na een jaar mijn menstruatie weer vanzelf begonnen en sinds 1 jaar ben k nu weer netjes elke maand ongesteld.

Maar nu ga ik dus op oemrah in de ramadaan en wil ik mijn tijd daar insheAllaah goed benutten en als ik menstrueer kan ik natuurlijk niet alle gebeden bij wonen en rituelen uitvoeren.

De enige manier om mijn menstruatie uit te stellen is door weer aan de pil te gaan. Maar ik durf het risico eigenlijk niet goed te nemen..

Dilemma...

25-07-2010, 13:51
Beste zuster,

Hierbij een antw op je vraag, hoop dat je hier wat aan hebt. Als dit voor jouw wel schade zou bezorgen is het uiteraard niet toegestaan. Het is iets natuurlijks van Allah swt, je wordt ook beloond, je kan duas doen, ed.


Vraag:

Is het voor de vrouw toegestaan om tijdens de Ramadan door te gaan met de pil? Dat wil zeggen dat ze voor één keer haar menstruatieperiode overslaat, zodat zij het vasten en het bidden niet hoeft te onderbreken, aangezien het wel toegestaan is tijdens de Hadj. Geldt dat dan ook voor het vasten tijdens Ramadan?
Vraag ontvangen op 3 november

Antwoord:

Hier is niets op tegen onder de voorwaarde dat de vrouw hierdoor geen schade ondervindt. Als zij de pil gebruikt om een menstruatieperiode over te slaan is dit geen probleem, zoals Sheich al-Islaam ibnoe Taymiyah en ook andere geleerden oordeelden.
Sheich cAbd Allah ibnoe Hoemaid

Bron: al-yaqeen