Bekijk volle/desktop versie : verdovingsprik ofniet bij bevalling??

Pagina's : 1 [2] 3 4

20-07-2010, 13:23
Ik ben bij mijn eerste met epidurale bevallen. Ik ben niet emotioneel ingesteld zoals sommige vrouwen, dus ben niet het type vrouw, van ik moet alles voelen en ervaren! De ruggeprik heb ik amper gevoeld, pijn was vergelijkbaar met een gewone prik om bloed te trekken of inenting. Heb er elhamdolillah geen nadelen aan ondervonden op het moment zelf nog achteraf. Allah geeft ons mogelijkheden om het onszelf gemakkelijk te maken, waarom er dan geen gebruik van maken?

Ik ken veel vrouwen, die hadden eerst besloten om het zonder te proberen, maar na een tijd hebben ze dan toch een epidurale aangevraagd, enige nadeel is, als je al 6 à 7cm ontsluiting hebt, pakt de verdoving niet goed meer, waardoor je alsnog gedeeltelijk de pijn en weeën voelt. Iedere vrouw ervaard de pijn anders, de ene persoon heeft een hogere pijngrens dan de andere. Bij de ene vrouw duurt de ontsluiting heel lang en de bevalling ook, bij de andere loopt alles vlot en snel. Waarom jezelf nog meer uitputten als het niet nodig is?
Mijn gyne heeft toen gezegd dat ze al haar kids met heeft gekregen en heeft mij ervan verzekerd dat het niet schadelijk is, nog voor mezelf als voor het kind. Dit had ik ook al gehoord van mijn huisarts, die op zich al heel erg voorzichtig is met medicatie. Voor de dames die er toch voor kiezen het zonder te doen, wens ik heel veel sterkte en moge Allah jullie sabr schenken en waqfa sahla voor ons allen inchallah.

20-07-2010, 13:26

bij mijn eerste heb ik het wel laten doen ik was namelijk al 48 uur bezig en was gesloopt wat een opluchtingggggggggg elhamdolilah. ik voelde niets , ging effe slapen en toen moest ik persen je voelt alleen een druk dus geen pijn. was zo blij.

met de tweede geen pijnstillig walhamdolilah, duurde maar 5 pijnlijke uren.

20-07-2010, 13:53
ts je moet doen wat jou goed dunkt. wij kunnen wel zeggen is beter zonder verdoving, maar alleen jij kunt dat voo rje zelf beslissen,
ik heb er wel bewust er voor gekozen om zonder vedoving te bevallen. enorm veel pijn, maar ik kan me nu niet meer voor de geest halen hoeveel pijn ik had.
op het moment dat het zover is, dan zul je er achter komen of je het wel aan kan zonder of met verdoving. ik wens je alleen veel sterkte. inchallah beval je van een gezonde kind en is de bevalling zonder al t eveel pijn en moeite

20-07-2010, 14:19
Ik heb een epidurale prik gehad..ik had bijna 48u weeen om de 10min na 2nachten niet te hebben geslapen rade mijn gyncoloog aan om toch de prik te nemen aangezien het niet vlotten..Pff zalig ik voelde niets meer zelfs tijdens het persen voelde ik heeeeeel licht pers weeen en heb hamdl geen bijwerkingen gehad. ik zou het zo weer doen.

20-07-2010, 14:30

Citaat door smurfin25:
Ruggeprik lijkt me echt 10 x niks. Pijn doet het toch wel en zie het maar als een boetedoening voor al onze zondes.

Kan ik wel gebruiken

20-07-2010, 15:27

Citaat door hakhak123:
ik ben 3 weken geleden bevallen met een keizersnee
Ik heb 2 ruggenprikken gekregen de epidurale en de spinale anesthesie.
Het deed zooooooooooooooooooooooooo n pijn ik vergeet die pijn nooit meer.
Ik begon te trillen toen ik die naald zag het is een hele dunne lange naald.
Het deed zoo n pijn ik begon te janken van de pijn mijn benen waren gelijk verdoofd ik voelde ze niet meer.

echt?? ik voelde helemaal geen pijn hoor! niets deed pijn bij de keizersnede alleen daarna een beetje nadat de verdoving weg was als ik ging hoesten enzo.

20-07-2010, 15:39
Nadat ik 2 dagen weeen had gehad en de onsluiting stopte bij 4 cm kreeg ik een ruggenprik. Ik was doodop van de eerdere 2 dagen. Van de prik heb ik niets gemerkt en op deze manier kon de bevalling rustig weer opgewekt worden. Heeeeeeeeeeeerlijk wat een verademing was de ruggenprik.
3 keer persen en mijn kindje was er zo uit!

20-07-2010, 15:45
zehma niemand die mij vraag beantwoord

20-07-2010, 16:04
Ik kreeg een paar prikken ook de ruggenprik.. maar niets hielp bij mij Helaas
hamdoelilah

20-07-2010, 16:08
ts wat was je vraag, misschien kan ik een antwoord erop geven.

20-07-2010, 16:11
als je die ruggen prik bedoelt moet je die niet nemen...
en vriendin van mij heeft die gekregen ze is nu alweer bijna 3 of 4 maanden geleden bevallen en zit nog steeds in een rolstoel

20-07-2010, 16:18

Citaat door sousia12:
ts wat was je vraag, misschien kan ik een antwoord erop geven.

hoe voelt de pijn?? is het net als ong krampen?? zo ja ik moet altijd over geven als de krampen komen pfff ben bang als ik later ga bevallen dat ik alles over me heen kots

20-07-2010, 16:23

ik ben 26 dagen geleden bevallen en heb wel een epidurale gevraagd, de pijn was niet meer te harden, ik heb wel weeënopwekkers gekregen via baxter waardoor de pijn extreem werd, ik was helemaal versuft en de ruggeprik daarna was echt een hele verademing!

ik was altijd tegen de ruggeprik en riep altijd dat ik het NOOIT zou doen, en natuurlijk zou bevallen. zoiets heb je niet in de hand, je moet kijken naar het moment zelf!

alhamdulilah heb ik geen schade ervan opgelopen, en de prik zelf? die voelde ik nauwelijks!

20-07-2010, 16:31

Citaat door sissyy:
hoe voelt de pijn?? is het net als ong krampen?? zo ja ik moet altijd over geven als de krampen komen pfff ben bang als ik later ga bevallen dat ik alles over me heen kots

ik voelde de weeen als 10000000000000000000000000000000000000x ongiepijn.
en ik kon ze ook niet goed opvangen, deden heel veel pijn. dus heb ook een aantal keer gebraakt, volgens hun was het normaal. ik heb gelukkig niet gepoept en geplast, dat schijnt ook normaal te zijn tijdens het persen.

ik heb 24 uur weeen gehad. de onstluitingen gingen best langzaam eigenlijk. dus heb op een skippybal gezeten, in bad, gelegen, rondgelopen . echt van alles. ik werd gek. en ik verloor me water pas toen de vroedvrouw weer ging voelen of ik nu wel tien cm ontsluiting had. ik lag toen in bad. en toen ze der hand in me stak kwam het water er uit.
ik dacht ik loop leeg en het kindje komt er zo ook uit. maar kon daarna op bed bevallen. me prinsesje was een 8 ponder machallah 3liha. en ik ben niet dik of groot, maar smalletjes.

en als je daar ligt , met weeen of ook aan het persen, dan denk je niet aan wat anderen van je vinden, het enige wat belangrijk is dat het kindje gezond eruit komt.
ik heb zelfs geperst nadat ik geen weeen had. en je mag dus alleen persen als je een wee hebt. ben dus ook van alle kanten gescheurd. deed heel veel pijn na de bevalling. kon drie weken niet normaal plassen en poepen.
maar dan moet je warm water over je edele delen doen en dan kun je beetje plassen.
maar maak je geen zorgen, alles komt goed. je hoeft nu niet ergens op een berg te bevallen in je eentje. je hebt dokters en ziekenhuizen enz....
ik heb veeel respect voor me moeder en oma en alle vrouwen die zonder de dokter zijn bevallen. maar helemaal alleen.

ik hoop dat ik een beetje antwoord heb gegeven. dit is puur mijn ervaring. er zullen zeker andere vrouwen die het totaal anders hebben beleefd. dus laat jeje niet bang maken en blijf positef en geloof in allah.

20-07-2010, 16:41
Oe als ik aan de bevalling denk en de pijn die daar bij hoort, krijg ik echt kippenvel, heb zo een lage pijngrens. Ben bang dat het me niet gaat lukken zonder pijnbestrijding.

Ga het eerst natuurlijk wel proberen zonder maar als het echt niet gaat, dan ga ik toch echt voor dat ene spuitje (pethidine).
Zolang dit allemaal verantwoord is.

Gair inshallah

Pagina's : 1 [2] 3 4