Bekijk volle/desktop versie : PVV historisch hoog in peiling



Pagina's : [1] 2 3 4 5

18-07-2010, 12:05
PVV historisch hoog in peiling
DEN HAAG - De PVV is in de peiling van Maurice de Hond gestegen naar een recordaantal zetels. Als er nu verkiezingen waren, zou de partij van Geert Wilders uitkomen op 35 zetels. Dat zijn er 11 meer dan de PVV er op 9 juni verwierf bij de parlementsverkiezingen. In april vorig jaar stond de PVV bij De Hond al eens op 33 zetels.

De extra zetels in de peiling komen vooral van kiezers die VVD hebben gestemd. Van degenen die dat deden op 9 juni, zou nu nog maar 65 procent weer op de liberale partij te stemmen. In de peiling zakt de VVD van 31 naar 23 zetels.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.

VVD-leider Mark Rutte onderhandelt al twee weken met PvdA, D66 en GroenLinks over de vorming van paars-pluskabinet. Uit een vorige week gepubliceerde peiling van De Hond bleek dat de meeste VVD-stemmers zo'n kabinet niet zien zitten. Van de ondervraagden noemde 58 procent dat kiezersbedrog.

In de huidige peiling van De Hond staat de PvdA op 27 zetels, GroenLinks op 12 en D66 op 11. Met de 23 gepeilde zetels van de VVD zou paars-plus nu op 73 zetels uitkomen. Met de huidige stand van zaken rondom het electoraat zou VVD, PVV en CDA als enige van de combinaties met drie partijen met 76 op een kleine meerderheid staan, aldus De Hond.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7197922/__PVV_historisch_hoog_in_peiling__.html?sn=binnenl and

18-07-2010, 12:05


Op naar de volgende verkiezingen.

18-07-2010, 12:06
hoe ken da nou?

18-07-2010, 12:08
Oei, oei, oei...

Een signaal naar Rutte...

Geen Paars+ aub...

CDA nog meer verloren...

En dan te bedenken dat de Hond er structureel 30% naast zit met z'n PVV prognoses...

18-07-2010, 12:10


PVV zit vol criminelen. Ik begrijp die PVV stemmers niet hoor, verblind door haat en egoisme, zo erg dat ze liever op criminelen stemmen

18-07-2010, 12:13

Citaat door DarkAngel:
PVV zit vol criminelen. Ik begrijp die PVV stemmers niet hoor, verblind door haat en egoisme, zo erg dat ze liever op criminelen stemmen


waar zijn onze 30 miljard dan
die we uitgeleen hebbe
aan banke
zogenaam
en nu krijge we t
nooi meer terug?
welke partei
zat wouter bos ook alweer
oja
die ale moslims op
gestem hebbe

18-07-2010, 12:16

Citaat door ScheleKrelis09:
waar zijn onze 30 miljard dan
die we uitgeleen hebbe
aan banke
zogenaam
en nu krijge we t
nooi meer terug?
welke partei
zat wouter bos ook alweer
oja
die ale moslims op
gestem hebbe




De VVD is volgens mij de advocaat der bankiers. Ik weet niet precies wat Bos op zn kerfstok heeft, maar hij kon die Blondie en zijn Tokkie-partijgenoten altijd prachtig dissen. Geweldig

18-07-2010, 12:18
griekeland is blut
zij moge op hun 55 kappe
wij moete doorwerke
tot 67
want we moete ales
voor hun betale
maar wach eve
waar is onze 30 miljarde?
da is zeker
ook de schuld
van de criminele
bij de pvv
nee
ik weet wel waarom
deze partei steig
en t heb geen moer
met moslims te make

18-07-2010, 12:19

Citaat door DarkAngel:
PVV zit vol criminelen. Ik begrijp die PVV stemmers niet hoor, verblind door haat en egoisme, zo erg dat ze liever op criminelen stemmen



Jaja, vol criminelen

De oude politieke partijen zullen de provinciale verkiezingen met angst en beven tegemoet zien

18-07-2010, 12:19

Citaat door DarkAngel:
De VVD is volgens mij de advocaat der bankiers. Ik weet niet precies wat Bos op zn kerfstok heeft, maar hij kon die Blondie en zijn Tokkie-partijgenoten altijd prachtig dissen. Geweldig


maar hij is weg,
met de staart
tusse zijn bene
met een kutsmoese
van gezin en kindere
en blondie heb gewone
dus wie heb nou
wie gedis?

18-07-2010, 12:20
hup pvv naar nummer 1

18-07-2010, 12:23
Ik word doodmoe van die peilingen, het enige dat telt is de stembus, kappen met dat gezeur.

18-07-2010, 12:23


wat heb je aan peilingen? de verkiezingen zijn net geweest...

18-07-2010, 12:24

Citaat door ScheleKrelis09:
maar hij is weg,
met de staart
tusse zijn bene
met een kutsmoese
van gezin en kindere
en blondie heb gewone
dus wie heb nou
wie gedis?




lekker geemancipeerd, als een man voor zn vrouw en kind kiest is het een kutsmoes en dan zeiken over moslimmannen pfff

18-07-2010, 12:26

Citaat door hork:
Ik word doodmoe van die peilingen, het enige dat telt is de stembus, kappen met dat gezeur.



Die komen er weer aan herreb...

Provinciale Staten... 2011...

Als we Paars+ krijgen verwacht ik een electorale 'landslide'...

Haal kop nou 's uit het zand man...

Pagina's : [1] 2 3 4 5