Bekijk volle/desktop versie : Praktiserend?



Pagina's : [1] 2

17-07-2010, 23:51
Ik hoor zusters het vaak hebben over praktiserende broeders, maar hoe weet je of men praktiserend is?

18-07-2010, 00:00


Als diegene de sounnah volgt.

18-07-2010, 00:06

Citaat door Temsamanegirl18:
Als diegene de sounnah volgt.



Oke, geef eens een voorbeeld van de sunna waaraan je echt kan zien dat iemand praktisend is?

18-07-2010, 00:10
je kan niet aan iemand zien of diegene ECHT praktiserend is, hoe jij het hier beschrijft gaat het volgens mij om het uiterlijk ze zien broeders met baard en broek/qamis boven de enkel als praktiserend ze kijken dus naar het uiterlijk aspect als ze het hebben over praktiserendheid. Er zijn ook mensen die van praktiserendheid spreken als je op zijn minst bid wat ik hiermee wel zeggen is dat praktiserendheid een algemeen begrip is en voor iedereen weer heel anders is

ik vind wel dat men verder moet kijken dan naar het uiterlijk, iemand met een baaard en qamis is niet persé beter dan iemand zonder baard met normale kleding. Ok het is wel verplicht maar dat maakt een persoon geen beter mens(mijn mening)

18-07-2010, 00:13


aan t ''uiterlijk''': baard, qamies,enkel broek. maar alleen Hij weet wie er echt echt praktiserende is.

moge Allaah onze harten zuiveren en ons in taqwa doen toe nemen, Ameen.

18-07-2010, 00:19

Citaat door Mansora:
Oke, geef eens een voorbeeld van de sunna waaraan je echt kan zien dat iemand praktisend is?
Kan je niet aan de buitenkant zien,t gaat erom of diegene dingen doet die bijv, aanbevolen zijn maar niet verplicht,dus dan vind ik dat diegene praktiserend is.

18-07-2010, 00:19
Hoe weet jij dat als Shiet?

Stel dat een Shietische man voor je deur staat en die om je hand komt vragen?

Beoordeel je dat aan de hand van de kleur van zijn tulband? Of baard enz.



Wassalam

18-07-2010, 00:21

Citaat door weesjezelf100:
aan t ''uiterlijk''': baard, qamies,enkel broek. maar alleen Hij weet wie er echt echt praktiserende is.

moge Allaah onze harten zuiveren en ons in taqwa doen toe nemen, Ameen.



Oke, het uiterlijk kan dus bepalen dat iemand praktiserend is?

Het gaat uiteindelijk toch om de daden? Waarom een qamies en waarom een enkel broek? Ik zie geen verschil met broeders die dat niet dragen. Sommige zijn nog beter dan die het wel doen...

nee, ik zie dat niet gelijk als praktiserend..

18-07-2010, 00:23

Citaat door DeSmurf:
Hoe weet jij dat als Shiet?

Stel dat een Shietische man voor je deur staat en die om je hand komt vragen?

Beoordeel je dat aan de hand van de kleur van zijn tulband? Of baard enz.



Wassalam


dan heeft ie waarschijnlijk een mes uit zijn hoofd steken

18-07-2010, 00:23

Citaat door DeSmurf:
Hoe weet jij dat als Shiet?

Stel dat een Shietische man voor je deur staat en die om je hand komt vragen?

Beoordeel je dat aan de hand van de kleur van zijn tulband? Of baard enz.



Wassalam



Nee, ik kijk of hij een enkelbroek draagt en qamies enzo en baard van 3 meter...

18-07-2010, 00:25

Citaat door dompteurrr:
dan heeft ie waarschijnlijk een mes uit zijn hoofd steken




18-07-2010, 00:25

Citaat door Mansora:
Oke, het uiterlijk kan dus bepalen dat iemand praktiserend is?

Het gaat uiteindelijk toch om de daden? Waarom een qamies en waarom een enkel broek? Ik zie geen verschil met broeders die dat niet dragen. Sommige zijn nog beter dan die het wel doen...

nee, ik zie dat niet gelijk als praktiserend..


kleding dragen en baard laten staan zijn toch ook daden? dus daar zit 't 'm niet in.

18-07-2010, 00:25



Citaat door Mansora:
Nee, ik kijk of hij een enkelbroek draagt en qamies enzo en baard van 3 meter...


Je hoeft heus niet gelijk zo denigrerend te doen ik stelde een serieuze vraag.



Wassalam

18-07-2010, 00:26

Citaat door Mansora:



omdat ze zichzelf verwonden en slaan enzo,

zeg eerlijk was die niet grappig (inie wah)

18-07-2010, 00:30
stom eigenlijk van mij om te reageren lees nu dat jij het bent mansora de shiet die alleen verdeeldheid wil veroorzaken

Pagina's : [1] 2