Bekijk volle/desktop versie : Ik maak me altijd om alles zorgen! Een groot probleem..



17-07-2010, 12:46
Dag dames,

Ik ben een enorme drukte maker. Meestal gaat het al om de hele kleine dingen!

Ik kamp nu met een zwaar probleem.. Vannacht zat ik te piekeren over mijn zusje, deze is op leeftijd en hoorde ongeveer dat er iemand binnenkort om haar hand zou komen vragen!

Ik begon te piekeren over, hoe is die man, is het een goede man? Neemt hij mijn zusje niet in de maling. Hoe zijn zijn ouders, is het een aardige schoonmoeder? Gaat ze niet tever weg wonen.. wordt ze gelukkig?
Enzoveel meer waar ik bij stil aan het staan ben, terwijl het niet eens zover is!
Ik weet niet waar deze angst,en bezorgdheid vandaan komt.. Het is echt heel vervelend, want ik ben het type die een zwaar onderzoek ondergaat, veel vragen gaat stellen, gaat testen etc.

Je zou denken dat het onzekerheid zou kunnen zijn.?
Wat ik wel weet is dat ik dingen over me heen moeten laten gaan en we zien wel waar het eindigd. Helaas is dit makkelijk praten voor mij, tot nu toe heb ik het praten niet waar kunnen maken..

Wie heeft hier ook last van?

17-07-2010, 12:53


Het lijkt wel alsof ik me verplicht voel beslissingen te nemen voor anderen.
Kan toch niet!?

17-07-2010, 13:10
Ik heb dat ook in bepaalde situatie's.Dan denk ik ver voorruit terwijl er in die tijd van alles kan gebeuren..

17-07-2010, 19:02
soo nou ik ben dus ook zoo....kijk dat je nu zorgen maakt om een hele grote stap die je zus misschien gaat maken....in de toekomst.....je geeft en houd van je zus en wil dat ze een goede leven krijgt in de toekomst.....

deze gevoelens heb je nu omdat er nog heel veel onduidelijk is.....laat jhet los....tot de dag eraan komt....(makkelijk gezegd) probeer het of praat erover dan valt er ook wat van je af en krijg je ook mening van iemand anders....

19-07-2010, 10:56


Makkelijk gezegd inderdaad!

19-07-2010, 11:34
So! De eerste die zich aanmeldt voor mijn zusje neem ik even apart en waarschuw hem van te voren dat ie niet met fratsen moet komen en zeker niet moet gaan veranderen na het huwelijk want ik verzeker hem aan zijn ballen op te hangen.

19-07-2010, 21:33

Citaat door noona:
So! De eerste die zich aanmeldt voor mijn zusje neem ik even apart en waarschuw hem van te voren dat ie niet met fratsen moet komen en zeker niet moet gaan veranderen na het huwelijk want ik verzeker hem aan zijn ballen op te hangen.


Aah,9oelie:Allah yaster oe safie.Allah iela9iena ma3a wlaad le7laal,amien.

19-07-2010, 21:38
Ik pieker regelmatig maar niet over mijn zusje hoor, die red zich wel maar wel over mij kinderen, of ze geen ziekte hebben bijvoorbeeld als een bultje bij ze ontdek of mijn babyzoontje die per ongeluk een keertje heb gestoot met zijn hoofd of hij er iets aan over houd, dat soort dingen maar verder pieker ik over niemand.

19-07-2010, 21:41
Op leeftijd,is je zus al bijna 50 ofzo.

20-07-2010, 09:35
Krijg je dan niet soms zware hoofdpijn

Ik ben namelijk ook een drukte maker, al is het iets kleins lig ik er al heel erg wakker van en pieker dan ook erg het gevolgg is dan zware hoofdpijn

Het is moeilijk af te leren, soms probeer ik ergens niet aan te denken of ermee te zitten maar als ik eenmaal iets weet of ergens achter ben gekomen is het bingo in mijn hoofd..

20-07-2010, 14:50

Citaat door chadia79:
Op leeftijd,is je zus al bijna 50 ofzo.

ik denk dat ze bedoeld dat haar zusje nu de leeftijd heeft om te trouwen.

20-07-2010, 15:40
Is echt lastig hé, je kunt je gedachtengang niet even op HOLD ZETTEN het blijft maar doorgaan... ik heb t vaak s nachts dat ik blijf piekeren om serieuse zaken maar ook om onbenulligheden! iemand tips?

20-07-2010, 15:46



Citaat door noona:
So! De eerste die zich aanmeldt voor mijn zusje neem ik even apart en waarschuw hem van te voren dat ie niet met fratsen moet komen en zeker niet moet gaan veranderen na het huwelijk want ik verzeker hem aan zijn ballen op te hangen.


hahha ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen

22-07-2010, 11:27

Citaat door chadia79:
Op leeftijd,is je zus al bijna 50 ofzo.



Mijn zusje! Nee op leeftijd bedoel ik niet oud, maar de leeftijd dat het zeg maar kan.

22-07-2010, 11:29

Citaat door MPSIL:
Krijg je dan niet soms zware hoofdpijn

Ik ben namelijk ook een drukte maker, al is het iets kleins lig ik er al heel erg wakker van en pieker dan ook erg het gevolgg is dan zware hoofdpijn

Het is moeilijk af te leren, soms probeer ik ergens niet aan te denken of ermee te zitten maar als ik eenmaal iets weet of ergens achter ben gekomen is het bingo in mijn hoofd..



Ik word er moe van, heel moe. Echt zo moe dat ik uitput!
Juist wanneer ik er niet bij stil wil staan, vreet het van binnen zonder dat ik het doorheb! Ik houd niet van teleurstellingen, daar ben ik te zorgzaam voor!
Ik weet en praat mezelf ook aan, dat ik niets in mijn handen kan hebben, enkel kan steunen. Alles gebeurd met de wil van Allah. Maar alsnog heb ik enorm last van bezorgdheid/.