Bekijk volle/desktop versie : een eend in mijn woonkamer



Pagina's : [1] 2 3 4

13-07-2010, 19:06
ik schrok me een hoedje!

ik had de tv aan en hoorde een wiet wiet wiet geluid ik dacht wat is dat ik doe geluid uit vd tv en hoorde het weer en ik d8 oo dat komt van buiten ik tv weer aan en ik bleef het geluid maar horen. toen ik net wou opstaan om te kijken waar het vandaan kwam stond er een eendje midden in de huiskamer!!!!!!!!!! ik schrok me rot.

het was wel een kleine heb geen idee waar die vandaan is gekomen want alles was dicht. deur dicht en raam dicht??
Mohim ik durfde em niet te pakken en belde me man of hij effe kon komen maar die was niet in de buurt dus hij zij bel maar dierenambulance.
ze hebben em net opgehaald


dit was em


13-07-2010, 19:09



Schattig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoezo durfde je 'm niet op te pakken?

13-07-2010, 19:11
was bang ik dacht wat moet ik doen

13-07-2010, 19:13
wat jammer nou...lgahir ja bin idiek en ji belt dierenambulance...je kon gewoon een lekkere gemarineerde eenden schotel maken

13-07-2010, 19:13



Citaat door KHouVanA:
was bang ik dacht wat moet ik doen



ben ook altijd bang voor eenden

13-07-2010, 19:15
Duckling A L'Orange Recipe

Ingredients:
1 4 1/4 lb. duckling
1 carrot, sliced
1 small onion, chopped
sprig thyme
2 bay leaves
1 clove garlic
2-3 parsley sprigs
water
2-3 Tbsp. sugar
1 Tbsp. wine vinegar
Juice of two oranges
1 Tbsp. cornstarch
Peel of 1 orange, cut julienne
1/4 cup orange liqueur (eg. Grand Marnier)
2 oranges sectioned

Directions:
Cut off duck wings and combine with neck and gizzards. Brown in a small amount of fat in a saucepan. Add carrot, onion, thyme, bay leaves, garlic, and parsley. Cover with cold water. Bring to a boil, reduce heat and simmer 2 hrs., skimming the stock from time to time. Strain and measure 2 cups.
Meanwhile, place duckling on a rack in a shallow pan and roast at 425 deg. 20 minutes. Reduce heat to 325 deg. and roast 1-1 1/2 hrs. or until tender.
Remove duck from pan and keep hot. Pour off fat. Slowly melt sugar in a small pan, stirring constantly. Cook until caramelized then slowly add vinegar, again stirring constantly. Add orange juice to pan drippings and bring to a boil. Reduce heat and stir in caramelized sugar/vinegar. Cook over low heat until reduced by one half. Stir the 2 cups of stock into the orange mixture and cook. Make a paste with the cornstarch and a small amount of water. Stir into sauce and cook, stirring over low heat 15 minutes. Strain sauce through a fine sieve. Stir in the orange peel and liqueur. Garnish duckling with orange slices and sauce. Makes 2-4 servings.

13-07-2010, 19:15
ik zat alleen maar te denken hoe komt ie hier!!!


wiet wiet wiet

me zoontje zag em hij werd gelijk wild als hij het was had ie em meteen gepakt

13-07-2010, 19:32
oja ik had nog een foto snel gemaakt die plaats ik straks wel ff

13-07-2010, 19:32
Pff zo heb ik een vogel die vaak bij ons binnenkomt. Vandaag had ie midden in de gang gepoept en weggegaan Alsof ie wist dat ik toch nog moest dweilen

13-07-2010, 19:37
jij krijgt tenminste een lieve eend, ik krijg duiven binnen

13-07-2010, 19:39
Alles is beter dan een muis! Die had ik een paar weken geleden op bezoek...

13-07-2010, 19:52

Citaat door noona:
Pff zo heb ik een vogel die vaak bij ons binnenkomt. Vandaag had ie midden in de gang gepoept en weggegaan Alsof ie wist dat ik toch nog moest dweilen


13-07-2010, 20:06



Citaat door KHouVanA:
oja ik had nog een foto snel gemaakt die plaats ik straks wel ff



Jaaa, .

Ze zijn zo lief.

13-07-2010, 20:19

Citaat door KHouVanA:
oja ik had nog een foto snel gemaakt die plaats ik straks wel ff


Wil je hem plaatsennn??? ik vind ze zo schattigggg

13-07-2010, 20:20

Citaat door Droefje:
Alles is beter dan een muis! Die had ik een paar weken geleden op bezoek...



Dat lijkt me zo erg om in huis te hebben. Ben als de dood voor muizen, brrr

Pagina's : [1] 2 3 4