Bekijk volle/desktop versie : Israel dreigt Libisch schip



Pagina's : [1] 2 3 4

13-07-2010, 16:16
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/497528/2010/07/13/Israel-dreigt-Libisch-schip.dhtml

13-07-2010, 16:18


Israël dreigt Libisch schip

JERUZALEM - Israël heeft het Libisch schip met hulpgoederen dat de blokkade van Gaza wil breken, dinsdag een ultimatum tot middernacht gegeven om van koers te wisselen. Gebeurt dit niet, dan neemt de Israëlische marine maatregelen.

De Israëli's hebben gedreigd oorlogsschepen te sturen die het schip, dat door een charitatieve organisatie onder leiding van de zoon van Muammar Kaddafi is gecharterd, zullen begeleiden naar de Israëlische haven Ashdod als het de koers niet verandert. Een marine-interventie kostte zes weken geleden aan negen activisten van een hulpkonvooi het leven.

Israël heeft eerst via de diplomatieke weg geprobeerd het schip naar Egypte te laten varen. De 92 meter lange Amalthea vaart echter gestaag door richting Gaza, waar het woensdag de territoriale wateren zal binnenvaren als alles volgens Libisch plan verloopt. (ANP)

13-07-2010, 16:21
Hulpgoederen kunnen gewoon in Ashdod of Egypte afgegeven worden...

En dat weten ze op die propagandaboot van de 'grote arabische leider' Kadhaffi ook wel...

13-07-2010, 16:29

Citaat door Wodan:
Gebeurt dit niet, dan neemt de Israëlische marine maatregelen.


En dan neemt Abie Ya7yaa Al-Libie ook maatregelen.

13-07-2010, 16:32



Citaat door hurdurr:
En terecht. Dit is gewoon provoceren.

De blokkade van de Gaza is provoceren

13-07-2010, 16:34

Citaat door Al-Gharieb:
En dan neemt Abie Ya7yaa Al-Libie ook maatregelen.



En wat mag dat zijn?

13-07-2010, 16:34

Citaat door hurdurr:
Jank harder. Ze horen je niet vanaf hier.

Ik jank niet, veenlijk! Ik constateer

13-07-2010, 16:35

Citaat door hurdurr:
Niemand die Israel wat maakt. De buurlanden zijn een stel laffe honden: wel blaffen, niets doen.


Luister vanaf 00:52 http://www.youtube.com/watch?v=J0CcavGr3nw indien je het Arabisch beheerst tenminste..

13-07-2010, 16:35

Citaat door Wodan:
De blokkade van de Gaza is provoceren



Dat is Egypte niet met je eens...

13-07-2010, 16:39

Citaat door Bardamu:
Dat is Egypte niet met je eens...

Ik veeg m'n reet af met die aftandse mummies in Egypte. Die zijn veel te benauwd dat ze inkomsten mislopen van de toeristen.

Het ISAF heeft goed geleerd van zijn vroegere beulen, en laten geen enkel middel achterwege om mensenrechten aan hun laars te lappen.

Kippen zonder kop als jij zijn alleen pro- Israël om hier lekker te provoceren. Zeventig jaar geleden liepen jouw voorouders zich nog te pletter om de bezetter te plezieren

13-07-2010, 17:04

Citaat door Wodan:
Ik veeg m'n reet af met die aftandse mummies in Egypte. Die zijn veel te benauwd dat ze inkomsten mislopen van de toeristen.

Het ISAF heeft goed geleerd van zijn vroegere beulen, en laten geen enkel middel achterwege om mensenrechten aan hun laars te lappen.

Kippen zonder kop als jij zijn alleen pro- Israël om hier lekker te provoceren. Zeventig jaar geleden liepen jouw voorouders zich nog te pletter om de bezetter te plezieren



In Egypte begrijpen ze gewoon heel goed dat de situatie er alleen maar slechter op wordt als Hamas, als proxy van Iran, ongelimmiteerd wapens kan ontvangen...
Vandaar dat Egypte de blokkade ondersteunt...
Maar ik begrijp bij deze dat Hamas, Achmedinedjad en waarschijnlijk ook Hezbollah - om over deze goedkope propagandastunt van Kadhaffi nog maar te zwijgen – je aanmerkelijk meer aanspreken dan Israel...

Daar verschillen we dan behoorlijk van mening in...
Een mening die inderdaad afwijkt van de meest gangbare alhier.., en kennelijk is een afwijkende mening in jouw optiek een provocatie.., dat zal ik onthouden...

Zeventig jaar geleden is een groot deel van mijn familie omgekomen.., en niet voor hun plezier...

13-07-2010, 17:08

Citaat door Bardamu:
In Egypte begrijpen ze gewoon heel goed dat de situatie er alleen maar slechter op wordt als Hamas, als proxy van Iran, ongelimmiteerd wapens kan ontvangen...
Vandaar dat Egypte de blokkade ondersteunt...
Maar ik begrijp bij deze dat Hamas, Achmedinedjad en waarschijnlijk ook Hezbollah - om over deze goedkope propagandastunt van Kadhaffi nog maar te zwijgen – je aanmerkelijk meer aanspreken dan Israel...

Daar verschillen we dan behoorlijk van mening in...
Een mening die inderdaad afwijkt van de meest gangbare alhier.., en kennelijk is een afwijkende mening in jouw optiek een provocatie.., dat zal ik onthouden...

Zeventig jaar geleden is een groot deel van mijn familie omgekomen.., en niet voor hun plezier...

Ooit ging ik bijzonder pro- Israël naar Libanon, ruim zes maanden later ben ik bijzonder pro- Palestijns teruggekomen.

Heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat een niet- Israëlisch mensenleven minder waard is dan een plastic zakje.

Als je joodse roots hebt, excuseer ik me voor m'n opmerking over je voorouders.

13-07-2010, 17:11



Citaat door Wodan:
Allemaal in het verzet gezeten, zeker?



Nee.., lang niet allemaal...

13-07-2010, 17:19
israel

13-07-2010, 17:29

Citaat door Wodan:
Ooit ging ik bijzonder pro- Israël naar Libanon, ruim zes maanden later ben ik bijzonder pro- Palestijns teruggekomen.

Heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat een niet- Israëlisch mensenleven minder waard is dan een plastic zakje.

Als je joodse roots hebt, excuseer ik me voor m'n opmerking over je voorouders.



Vreemd.., je doet het overkomen of Israeli's - ik denk eigenlijk dat je Joden bedoelt - alles en iedereen die dat niet zijn, zonder enige scrupules naar het vermeende hiernamaals kunnen sturen...
Hoe komt het dan dat Arabische Israeli's gewoon burgerrechten hebben en aan de politiek kunnen deelnemen?
Dat Arabische Israeli's het in verhouding veel beter hebben dan hun 'broeders' in Libanon?
Komt het wellicht doordat je taferelen hebt gezien in een gebied met spanningen?
Zoals dat in oorlogsgebieden helaas nu eenmaal voorkomt?

Pagina's : [1] 2 3 4