Bekijk volle/desktop versie : Vandaag of morgen zal de belangrijke



12-07-2010, 21:32
Islamitische maand Sha’baan beginnen, de maand, die vóór Ramadaan komt, waarover de moeder der gelovigen, 'Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn), zei:



" Ik heb de boodschapper van Allah nooit een gehele maand zien vasten behalve in Ramadaan, en ik heb hem nooit veel zien vasten dan hij deed in Sha'baan."

(Overgeleverd door Boekhaarie).



Imaam Ibn H'adjar (moge Allah hem genadig zijn) zei: "en in de overlevering is bewijs voor de waarde van het vasten in Sha'baan."


[Fath' al-baari 4/253]

Het is tevens overgeleverd dat Oesaamah ibn Zayd (moge Allah tevreden met hen zijn) zei: "Ik zei, 'O boodschapper van Allah, ik zie u niet vasten in een andere maand zoals ik u zie vasten in Sha'baan.' Hij (salla Allaahoe 'aleihi wa sallam) zei, 'Dat is een maand waaraan mensen geen aandacht besteden, tussen Radjab en Ramadaan, en het is een maand waarin de handelingen opgeheven worden naar de Heer der Werelden. dus ik hou ervan dat mijn daden opgeheven worden terwijl ik vast.'"

(Overgeleverd door an-Nasaa-i, zie Sah'eeh' an-Nasaa-i).

12-07-2010, 22:09


Ik heb er zelf nooit van gehoord. Is het de bedoeling dat je iets moet of kunt doen tijdens deze maand? Sorry voor mijn onwetendheid

12-07-2010, 22:37

Citaat door pallas:
Ik heb er zelf nooit van gehoord. Is het de bedoeling dat je iets moet of kunt doen tijdens deze maand? Sorry voor mijn onwetendheid

T is een goeie maand om te vasten buiten de ramadan