Bekijk volle/desktop versie : Roddelen over je famillie



Pagina's : [1] 2 3 4

12-07-2010, 16:45
Weet je hoe raar. Ik heb het hele jaar stage gelopen en ik had een begeleidster die echt veel roddelde over haar eigen zus en ouders.

Ze heeft een collega waar ze goed bevriend mee is en een keer liet ze haar een groepsfoto zien van Griekenland waar ze met haar gezin was en het gezin van haar zus en ouders.

Moehiem ze gingen roddelen over hoe dik die zus wel niet is en haar uitlachen. En ze zei ja ze eten veel joh en gaan steeds naar de snackbar. Ook over de kinderen en man van haar zus had ze geen goed woordje, ze zei gatverdemme die man van haar en die kinderen. Ook over haar eigen moeder zei ze negatieve dingen.

Ik schrok echt, lang leve de Islammmmmmmmmmm.


Is dit normaal bij Nederlanders?

12-07-2010, 16:46


Jij roddelt nu ook. Het maakt niet uit over wie je roddelt. Roddelen is haram.

12-07-2010, 16:47
Gelukkig zijn wij Marokkanen niet zo.

12-07-2010, 16:49

Citaat door mvrtjeapart:
Jij roddelt nu ook. Het maakt niet uit over wie je roddelt. Roddelen is haram.


Ik heb niks verkeerds over haar gezegd. Ik vertel over de situatie die ik heb gezien en gehoord. Ik schrok hiervan, omdat ik dit niet ken als moslima, zo slecht praten over je familie.

12-07-2010, 16:59



Citaat door babydoll:
Weet je hoe raar. Ik heb het hele jaar stage gelopen en ik had een begeleidster die echt veel roddelde over haar eigen zus en ouders.

Ze heeft een collega waar ze goed bevriend mee is en een keer liet ze haar een groepsfoto zien van Griekenland waar ze met haar gezin was en het gezin van haar zus en ouders.

Moehiem ze gingen roddelen over hoe dik die zus wel niet is en haar uitlachen. En ze zei ja ze eten veel joh en gaan steeds naar de snackbar. Ook over de kinderen en man van haar zus had ze geen goed woordje, ze zei gatverdemme die man van haar en die kinderen. Ook over haar eigen moeder zei ze negatieve dingen.

Ik schrok echt, lang leve de Islammmmmmmmmmm.


Is dit normaal bij Nederlanders?



ja, je weet in 3 min meer over hun dan hun moeder ooit zal weten

12-07-2010, 17:07

Citaat door Amoreux:
Gelukkig zijn wij Marokkanen niet zo.



12-07-2010, 17:12
Iewdhan roehen dajes takebaath an danone

12-07-2010, 17:14
Op deze vraag kan ik wel antwoorden.. Is dat normaal bij marokkanen?.. JA

12-07-2010, 17:16
Helemaal niet. Wij Marokkanen zijn juist het tegenovergestelde. Al is je zus het psychische zelve, we praten over haar alsof ze de vrouw onder de vrouwen is.

12-07-2010, 17:19

Citaat door Gezeur:
Helemaal niet. Wij Marokkanen zijn juist het tegenovergestelde. Al is je zus het psychische zelve, we praten over haar alsof ze de vrouw onder de vrouwen is.


Ja, bij iemand met een mentale achterstand is het erg moeilijk om de spot mee te drijven en al helemaal als het je zus is, maar als we het over roddelen hebben in zijn algemeenheid dan zijn marokkanen sterspelers.

12-07-2010, 17:21
Maar het gaat om roddelen over je familie. En daarin zijn wij andere sterren. In het wegpraten van de realiteit, en het verzinnen van mooie verhalen.

12-07-2010, 17:26

Citaat door Gezeur:
Maar het gaat om roddelen over je familie. En daarin zijn wij andere sterren. In het wegpraten van de realiteit, en het verzinnen van mooie verhalen.


Over familie buiten het gezin roddelen zijn marokkanen ook sterspelers in en je kan hoog of laag springen, maar het is vaak het geval. Familieruzies zijn bij marokkanen daarom ook geen uitzonderlijk geval. Alleen als je naar bruiloften kijkt dan zie je dat van kilometers aankomen.

Voordat je mij van iets gaat beschuldigen kom met feiten en overtuig mij.

12-07-2010, 17:36


Ik beschuldig niemand. We zijn zeker roddelaars, maar over gezinsleden heb ik nog nooit een Marokkaan negatief horen praten.

12-07-2010, 17:38

Citaat door Gezeur:
Ik beschuldig niemand. We zijn zeker roddelaars, maar over gezinsleden heb ik nog nooit een Marokkaan negatief horen praten.


Mischien is het in jouw situatie ondenkbaar, maar geloof me er zijn genoeg broers of zussen die al jaren ruzie hebben en elkaar voor allerlei dingen uitmaken en dan heb ik het zelfs over broers die al opa zijn.

12-07-2010, 17:39
Dit klopt, wat je nu zegt.

Pagina's : [1] 2 3 4