Bekijk volle/desktop versie : Verloving verbreken



Pagina's : [1] 2 3

12-07-2010, 13:14
Wie van de dames heeft dit gedaan en na hoelang verloofd te zijn geweest? Hoe reageerde de familie erop?

Ben benieuwd.. mn zusje wil dit namelijk doen

12-07-2010, 13:21


beter nu dan als ze getrouwd is

12-07-2010, 13:36
Ik weet niet hoe de familieleden gaan reageren maar het beste is dat je zusje het zo snel mogelijk aan je ouders verteld en belangrijk dat jij achter haar staat zodat ze er niet alleen voor staat. Ten tweede, je zusje moet haar verloofde bellen en alles uitleggen en dan regelt hij alles met zijn familie. Dit is mijn nicht ook een keer overkomen dus hopelijk helpt mijn advies.

12-07-2010, 13:44

Citaat door Zandstorm:
Ach gosie , wat schattig.

Genoeg sex en bewegingsvrijheid gehad yek, nu wil ze tijdens de vakantie een nieuwe leren kennen.

Wij = kutvolk.


Jij weet niet eens wat er aan de hand is en je zit hier meteen wat conclusies te trekken. Doe normaal yoh, geef haar gewoon advies als je die hebt, heb je die niet kom haar dan niet hier zwart maken of haar zusje

12-07-2010, 13:53



Citaat door Zandstorm:
Wij blijft kutvolk.


Niet iedereen over dezelfde kam scheren
Er zitten natuurlijka altijd rotte appels bij (best veel eigenlijk, moet ik wel eerlijk toegeven), maar we kunnen niet zeggen dat de hele volk slecht is, gelukkig is dat niet

12-07-2010, 13:59

Citaat door Zandstorm:
Wij blijft kutvolk.

BlijvEN een.

12-07-2010, 23:36

Citaat door Zandstorm:
Blijft.

BlijvEN een.

12-07-2010, 23:40
Waarom wilt ze niet meer?

13-07-2010, 09:51

Citaat door Zandstorm:
Blijft.


wat een negativiteit

13-07-2010, 09:52
beter een verloving verbreken dan een scheiding aan gaan.

13-07-2010, 09:56
Ik ben een lange tijd verloofd geweest en heb de verloving uiteindelijk verbroken. In het begin ging alles heel erg goed, precies zoals het hoort te gaan. Na een lange tijd ging ik steeds meer twijfelen en voelde het absoluut niet meer goed. Je leert zowel elkaar als de familie steeds beter kennen.

Hoe zijn ouders reageerde? Geschrokken en teleurgesteld. Ze hadden het niet zien aan komen. Ze vonden het heel erg voor hun zoon en probeerde er daarom ook alles aan te doen om het weer 'goed te maken'. Op een gegeven moment zijn ze gaan inzien dat het niet meer goed zou komen en hebben zij de hoop op gegeven.

Ik heb tot nu toe geen enkel moment spijt gehad van mijn beslissing. Inmiddels ben ik verloofd met een ander en het voelt gewoon helemaal perfect. Er is geen moment geweest dat ik mijn twijfels heb gehad. InshaAllah zal na de zomer mijn bruiloft plaats vinden.

Kortom, bij twijfels echt niet doen!

13-07-2010, 10:04

Citaat door Zandstorm:
Beetje vage conclussies trek jij hier, bij de ene gaat het in het begin hartstikke goed en later slecht.

En bij die tweede gaat het OOK hartstikke goed en bepaal jij nu dat het zo blijft.

Sub7anallah.

Kwestie van tijd lijkt mij tot je weer een reactie geeft met nog een jongen in je lijst.

M3arba dzbel.


Waarom zou ik alle details blootstellen? Ik vertel in het kort hoe het is gegaan. Jij hoeft niet te weten waarom het ineens slecht is gegaan. Daar heb ik mijn redenen voor, dus volgens mij ben jij degene die hier vage conclusies trekt.

Maarja typisch Marokkaans, wensen de ander alleen maar nare dingen toe. Kunnen niet gewoon hun smoel houden en Allahie kemel bigair zeggen in plaats van mgharba dzbel.

13-07-2010, 10:10


Een verloving is gewoon om even aan te kloten. Dit soort meisjes hebben volgens mij geen eigenwaarde.

13-07-2010, 10:14

Citaat door Zandstorm:
Feit is dat je in beide gevallen een goede start hebt en net als in het eerste geval ook nu niet kan zeggen dat het goed zal blijven.

Dat is de punt die ik scoorde.



Daarom zeg ik ook insha'Allah. Het gaat hier niet om de punten die je wel of niet scoort, maar het gaat hier om 'praten' met respect. Het is nergens voor nodig om elkaar voor alles en nog wat uit te maken.

Mohiem, I made myself clear. Ik wens je het beste toe in het leven inshaAllah. Ik ga maar eens verder werken.

13-07-2010, 10:17

Citaat door Kuikentje24:
Waar slaat dat nu weer op? Een verloving heeft niets met eigenwaarde te maken. Wat is beter een vriendje te hebben of een verloofde die serieus met je verder wilt gaan door zijn familie aan jouw familie kennis te laten maken?

Hoe wil jij het aanpakken? Direct trouwen? Zonder een woord gesproken te hebben en zonder kennismaking van familie? Of telt een vriendje hebben wel binnen eigenwaarde hebben?

Ik ben jullie oordeelfactor erg zat.


Een verloving wordt gezien als een periode waarin beiden partijen elkaar beter kunnen leren. Natuurlijk wordt er op aangetast. Daarna zwaaien jullie elkaar uit, er heeft zich toch geen handtekening plaatsgevonden, zoals dat bij een huwelijk wel gebeurd.

Maar hey, dat is mijn mening. Zo deal with it.

Pagina's : [1] 2 3