Bekijk volle/desktop versie : Oranje helemaal fit voor finale



Pagina's : [1] 2

11-07-2010, 09:45
JOHANNESBURG - Met een ontspannen training beëindigde het Nederlands elftal zaterdagavond in het Soccer City Stadium van Johannesburg de voorbereiding op finale van het WK tegen Spanje.
Bondscoach Bert van Marwijk beschikt zondag tijdens de eindstrijd over 23 fitte spelers, die geloven dat ze zondag in 90 of 120 minuten geschiedenis kunnen schrijven.

Oranje oogde tijdens de laatste oefensessie voor de krachtmeting met de regerend kampioen van Europa ontspannen. De spelers lachten, grapten en juichten samen.





Zichzelf zijn

''Dat is goed om te zien'', verklaarde Van Marwijk. ''Want ook in een belangrijke wedstrijd als de finale moet iedereen zichzelf zijn. We moeten durven te voetballen. Alleen dan hebben we kans.''

Van Marwijk sprak twee jaar geleden al tijdens zijn eerste persconferentie als bondscoach over de WK-finale. ''En zondag is het eindelijk zo ver'', beseft hij.

''Hier hebben we twee jaar lang naar toegeleefd. Het is prachtig dat we deze eindstrijd ook bereikt hebben. Maar we zijn er nog niet. We willen ook winnen.''


Goede afloop

De keuzeheer van Oranje gelooft net als zijn spelers in een goede afloop van de finale. ''Spanje was voor mij de laatste jaren de beste ploeg van de wereld. Maar dat wil niet zeggen dat we niet van ze kunnen winnen. "

"Spanje heeft op dit WK misschien aantrekkelijker gespeeld dan wij. Maar alleen wij hebben alle wedstrijden gewonnen. Dat zegt ook wel iets.''


Opstelling

Van Marwijk maakt zijn opstelling pas zondagmiddag aan zijn spelers bekend. De verwachting is dat hij zijn basisformatie - ten opzichte van de halve finale tegen Uruguay - op twee plaatsen wijzigt. Gregory van der Wiel en Nigel de Jong zijn weer beschikbaar na een schorsing. Ze vervangen hoogstwaarschijnlijk Khalid Boulahrouz en Demy de Zeeuw.

Duitsland koos tijdens de halve eindstrijd tegen Spanje voor een defensieve tactiek. De verwachting is dat het Nederlands elftal zich niet aanpast. ''Ik zeg niets over mijn strategie. Maar we gaan altijd van onze eigen kracht uit'', benadrukte Van Marwijk.


Alles aan doen

''Ik ga me nu ook niet druk maken of Pedro of Torres begint. We zijn op alles voorbereid. Iedereen beseft dat het zondag in de finale moet gebeuren. Niemand heeft eerder zo'n belangrijke wedstrijd gespeeld. De jongens gaan er echt alles en alles aan doen om te winnen.''

11-07-2010, 09:46


Viva Espanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

11-07-2010, 09:49
Viiiiiiivvaaaaaaaaaaa Hollaaaaandiaaaaaaaaaaaaaaaa bedoel je

11-07-2010, 09:53
Ik hoop voor Oranje dat Torres speelt ipv Pedro. Torres is uit vorm en Pedro is levensgevaarlijk.

11-07-2010, 09:59


Good luck Hollanda , kuch kuch

11-07-2010, 10:04
mmmm, moge de beste winnen...

Bedenk alleen, dat alléén al tijdens deze bekerfinale per gespeelde minuut wereldwijd een kleine 200 kinderen onder de 8 jaar, waarvan ongetwijfeld een groot deel in Afrika, sterven aan ziekten die hadden kunnen voorkomen.....maar helaas gebrek aan geld voor goede medische zorg.

Dus......als de premies van de elftallen( winnaars verdelen 25 miljoen, tweede team 19 miljoen) zouden worden besteed aan dit doel, zou de eindspurt wel aan glans winnen....en écht een gouden randje krijgen

11-07-2010, 10:06
halloooooooooooooooo idereen ( was even een week tussenuit) hebben jullie me gemist? ps: hoop dat holland gaat winnen. maar volgens die duistse octopus gaat spanje winnen

11-07-2010, 10:08

11-07-2010, 10:08

Citaat door Bokitoo_:
halloooooooooooooooo idereen ( was even een week tussenuit) hebben jullie me gemist? ps: hoop dat holland gaat winnen. maar volgens die duistse octopus gaat spanje winnen

we doen niet aan waarzeggerij, wichelarij en toverij...dat is kafirs

11-07-2010, 10:09

Citaat door Bokitoo_:
halloooooooooooooooo idereen ( was even een week tussenuit) hebben jullie me gemist? ps: hoop dat holland gaat winnen. maar volgens die duistse octopus gaat spanje winnen


Paul had ook de finale van het vorige EK verkeerd voorspeld.

Dat iedereen zo bezig is met de "voorspelling" van een fucking octopus. Dat beest is inmiddels ook bedreigd.

11-07-2010, 10:11
Maar dit maakt mij wel ongerust:

Score Orakel Paul blijft perfect
OBERHAUSEN - Het orakel Paul is op dreef dit WK. De inktvis van een zeeaquarium in Oberhausen tipte vrijdag Duitsland als winnaar in de troostfinale tegen Uruguay. En inderdaad versloeg de 'Mannschaft' zaterdag de Zuid-Amerikanen met 3-2.

De octopus voorspelde tot nu toe alle wedstrijden van Duitsland goed, ook het verlies tegen Spanje in de halve finale. Paul kan kiezen uit twee kasten met voer. De kastjes zijn versierd met nationale vlaggen.

Paul mocht vrijdag ook de winnaar van de finale tussen Nederland en Spanje aanwijzen: hij koos het voer uit de bak met de Spaanse vlag.

11-07-2010, 10:14
als paul de octopus gelijk blijkt te hebben is er een kans dat ie op het bord van een of andere oranje fan gaat belanden in de nabije toekomst

11-07-2010, 10:15


Lekker, octopus.

11-07-2010, 10:16

Citaat door Bokitoo_:
halloooooooooooooooo idereen ( was even een week tussenuit) hebben jullie me gemist? ps: hoop dat holland gaat winnen. maar volgens die duistse octopus gaat spanje winnen

Ik dacht al... Wat mis ik?
Maar dat was jij dus.

11-07-2010, 10:21

Citaat door Bada_Bing:
Maar dit maakt mij wel ongerust:

Score Orakel Paul blijft perfect
OBERHAUSEN - Het orakel Paul is op dreef dit WK. De inktvis van een zeeaquarium in Oberhausen tipte vrijdag Duitsland als winnaar in de troostfinale tegen Uruguay. En inderdaad versloeg de 'Mannschaft' zaterdag de Zuid-Amerikanen met 3-2.

De octopus voorspelde tot nu toe alle wedstrijden van Duitsland goed, ook het verlies tegen Spanje in de halve finale. Paul kan kiezen uit twee kasten met voer. De kastjes zijn versierd met nationale vlaggen.

Paul mocht vrijdag ook de winnaar van de finale tussen Nederland en Spanje aanwijzen: hij koos het voer uit de bak met de Spaanse vlag.


Dat beest functioneert alleen redelijk goed als 1 van de mosseltjes Duits is ...
Het is niet Paul, maar de Mossels voorspellen de uitslag, en Paul verstaat alleen duits.

Pagina's : [1] 2