Bekijk volle/desktop versie : Ik ben een rationalist.



10-07-2010, 13:29
Verliefd, verliefd?

Dat is gewoon een knopje wat je aan en uit kunt zetten. Meesten laten dit knopje aan, omdat ze aandacht tekort komen.
Je laat jezelf geloven dat je verliefd bent.

.

10-07-2010, 13:31



Citaat:
Onderzoek toont aan dat het verschijnsel 'verliefd worden' bestaat uit een reeks chemische reacties in de hersenen die mentale en lichamelijke reacties veroorzaakt. Er zijn naar schatting 100 miljard neuronen die het communicatienetwerk van de hersenen vormen.

Candice Pert van het Amerikaanse Nationale Gezondheidsinstituut verrichtte baanbrekend onderzoek waarin neuropeptiden werden ontdekt, een aaneenschakeling van aminozuren die in het lichaam rondzweven en zich hechten aan ontvankelijke receptoren. Tot dusver zijn er zestig verschillende neuropeptiden ontdekt die het lichaam aanzetten tot emotionele reacties wanneer ze zich aan ontvangers hechten.

Met andere woorden, al onze emoties - liefde, smart, geluk - zijn biochemisch van aard.

De belangrijkste chemische stof die vrijkomt wanneer je dat verheven gevoel van verliefdheid hebt, is PEA (fenyletylamine) die gerelateerd is aan amfetamine en in cocolade voorkomt. Dit is een van de chemische stoffen die maakt dat je hart tekeergaat, dat je handen gaan zweten, dat je pupillen verwijden en dat je 'vlinders' in je buik krijgt. Ook komt er adrenaline vrij, die je hartslag versnelt, je alert maakt en je een fantastisch gevoel geeft.

Bovendien zijn er ook endorfinen, stoffen die je immuunsysteem opbouwen en je verkoudheid genezen.

Toen jullie elkaar kusten maakten jullie hersenen een snelle chemische analyse van elkaars speeksel en namen ze beslissingen over jullie genetische combineerbaarheid. De vrouwelijke hersenen controleren tevens in chemisch opzicht de staat van het immuunsysteem van de man.

Deze hele positieve chemische reactie verklaart waarom verliefde mensen gezonder zijn en minder kans lopen ziek te worden dan mensen die niet verliefd zijn.

Je bent niet rationeel, je verzint je eigen waarheid. Dat is wat anders.

10-07-2010, 13:31
waar zit da knopje?

10-07-2010, 13:33

Citaat door Op_de_fiets:
xBoringx



Citaat door SFYEEYFS:
Je bent niet rationeel, je verzint je eigen waarheid. Dat is wat anders.

Bron?

Ik verzin mijn eigen waarheid niet. Het is gewoon zo. Als jij niet verliefd wil worden, word je niet verliefd. Klaar.


Citaat door Inyourdreams:
waar zit da knopje?

In je hoofd, ergens bij je slaap.

10-07-2010, 13:36



Citaat door _youssie_:



Ik verzin mijn eigen waarheid niet. Het is gewoon zo. Als jij niet verliefd wil worden, word je niet verliefd. Klaar.



In de quote, staat de bron. Wetenschapper in kwestie en een globale uitleg. De tering. Hoe durf je te vragen om de bron.

10-07-2010, 13:39

Citaat door SFYEEYFS:
In de quote, staat de bron. Wetenschapper in kwestie en een globale uitleg. De tering. Hoe durf je te vragen om de bron.


Volgens de APA-richtlijnen, die zijn opgesteld dien je bij elk geciteerd stuk de bron apart te vermelden.

Maargoed, dat terzijde. Je gevoel kun je uitzetten.

10-07-2010, 13:43
Wat een bullshit zeg i really cant help it

10-07-2010, 13:45

Citaat door Lady__b:
Wat een bullshit zeg i really cant help it


Ga naar de rechterbovenhoek.