Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Vraag over; Vliegen met RYANAIR



Pagina's : [1] 2

10-07-2010, 12:38
Salaam wa3alikom,

Ik zal volgende week inchallah voor het eerst met RYANAIR vliegen (en tevens ook de laatste keer, wat een gedoe zeg!)

Nu vraag ik me dus af, wat mag er wel in de handbagage (behalve kleding) Ik kom niet echt wijs uit op hun site. Want ik heb namelijk gehoord, dat ze parfum, make-up en crempjes gewoon weggooien als je deze in je handbagage hebt

Want buiten de normale dingen heb ik het voglende in me handbagage

- 2 kleine flesjes parfum (want dacht dat ik ergens had gelezen dat je tot 30 ml mocht mee nemen )
- een kleine make-up tasjes met mascara, wimpertang, oogpotloot (de standaardingen ohw en foundation)
- scheermesjes (maar wel veilig verpakt)
- 3 tube crempjes van 30 ml

Mag ik deze mee aan boord nemen? En hoe moeilijk zijn ze in Belgie (charleroi)?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,
MissW

10-07-2010, 13:01


Geen vloeibare spullen, dus vergeet die parfum & vloeibare make-up lieverd.
Zelfde geld voor nagelvijl en andere scherpe dingen.

We gaan ook altijd via belgie, en vorig jaar hebben ze een marokkaanse vrouw moeten dwingen om een fles babymelk aan haar kind te geven vóór ze verder mocht gaan.

Extreem vond ik het

10-07-2010, 13:21

Citaat door Leyleena:
Geen vloeibare spullen, dus vergeet die parfum & vloeibare make-up lieverd.
Zelfde geld voor nagelvijl en andere scherpe dingen.

We gaan ook altijd via belgie, en vorig jaar hebben ze een marokkaanse vrouw moeten dwingen om een fles babymelk aan haar kind te geven vóór ze verder mocht gaan.

Extreem vond ik het



Dat zijn pas teroristen! Meskiena moet dat kind melk drinken terwijl ze geen honger heeft, shit he!

Pff wat een gedoe echt! Ik heb namelijk nu al een paar verschillende meningen en ervaringen gehoord. De een zegt mag en de ander weer niet en de een zegt ligt eraan bij wie je staat

ellende osafi

10-07-2010, 13:25


Citaat door MissW:

Dat zijn pas teroristen! Meskiena moet dat kind melk drinken terwijl ze geen honger heeft, shit he!

Pff wat een gedoe echt! Ik heb namelijk nu al een paar verschillende meningen en ervaringen gehoord. De een zegt mag en de ander weer niet en de een zegt ligt eraan bij wie je staat

ellende osafi


Idd, vond het echt onzin wollah!

Anders bel je ze even?
Stop ze voor de zekerheid maar even in je koffer, qa je weet maar nooit!


10-07-2010, 13:43



Citaat door Leyleena:



Idd, vond het echt onzin wollah!

Anders bel je ze even?
Stop ze voor de zekerheid maar even in je koffer, qa je weet maar nooit!




mojrimeen

Ze praten alleen engels (ook dat nog) Ik heb geen koffer schatje. Papa is al een week in marokko en hij heeft alles meegenomen voor mij, ik neem nu dus alleen me kleertjes mee en de dingen die ik niet een week kon missen.

10-07-2010, 13:47


Citaat door MissW:

mojrimeen

Ze praten alleen engels (ook dat nog) Ik heb geen koffer schatje. Papa is al een week in marokko en hij heeft alles meegenomen voor mij, ik neem nu dus alleen me kleertjes mee en de dingen die ik niet een week kon missen.


Oei, tis een moeilijke!

Ik raad je echt aan om te bellen, en wat de voorwaarden zijn.
Miss dt er wat te regelen valt?

Wanneer vertrek je, InshaAllah?


10-07-2010, 13:51

Citaat door Leyleena:



Oei, tis een moeilijke!

Ik raad je echt aan om te bellen, en wat de voorwaarden zijn.
Miss dt er wat te regelen valt?

Wanneer vertrek je, InshaAllah?



Ja klopt, anders zal ik me buurman lief aankijken die vrijdag vertrekt met de auto. Maar dan moet ik 1 week zonder make- up en parfum doen

Ik vertrek woensdag inchallah!

Jij vakantie dit jaar?

10-07-2010, 13:52


Citaat door MissW:

Ja klopt, anders zal ik me buurman lief aankijken die vrijdag vertrekt met de auto. Maar dan moet ik 1 week zonder make- up en parfum doen

Ik vertrek woensdag inchallah!

Jij vakantie dit jaar?


In marokko heb je geen make/up nodig joh, gwn ff bakken in de zon en je bent poepiebruin!
En qua parfums, je kunt nog altijd een namaakje halen voor een spotprijs voor die ene weekje

InshaAllah, wat leuk!

Nee, waloe dit jaar helaas!


10-07-2010, 13:59
Ja eigenlijk wel, je hebt wel gelijk. Maar we hebben het ons zelf zo erg aangeleerd hier.

Ik heb dan ook echt alleen mascara enso (foundation is puur voor de bruiloften, ga ik overdag echt niet opsmeren)

Ah meskiena, het is maar dat ik 5 jaar niet ben geweest anders zou ik ook niet gaan dit jaar. Want mijn nicht, tante en neef gaan trouwen inchallah

10-07-2010, 14:10


Citaat door MissW:

Ja eigenlijk wel, je hebt wel gelijk. Maar we hebben het ons zelf zo erg aangeleerd hier.

Ik heb dan ook echt alleen mascara enso (foundation is puur voor de bruiloften, ga ik overdag echt niet opsmeren)

Ah meskiena, het is maar dat ik 5 jaar niet ben geweest anders zou ik ook niet gaan dit jaar. Want mijn nicht, tante en neef gaan trouwen inchallah


Oow, ik denk dat ze over mascara geen punt doen hoor, tis puur om het vloeibaarheid.

Had vorig jaar gwn mascara in mijn tas, en ze deden niks.

Wat leuk!
Dus het word een supervakantie voor je, inshaAllah!


10-07-2010, 14:52
Hey meid,
Je kunt beter al je vloeibare spullen gewoon in je andere koffer doen.. dus niet in de hanbagage.. soms doen ze er best moeilijk over.
Fijne reis insha allah..

10-07-2010, 17:42

Citaat door Sousssia:
Hey meid,
Je kunt beter al je vloeibare spullen gewoon in je andere koffer doen.. dus niet in de hanbagage.. soms doen ze er best moeilijk over.
Fijne reis insha allah..



Dank je wel lieverd! Wens jou van hetzelfde als jij ook gaat inchallah.

Probleem is dat ik alleen handbagage heb want papa heeft al mijn spullen meegenomen naar marokko. Maar gair ichallah, een vriendin vertelde net dat ze haar make-up niet hebben afgepakt

10-07-2010, 17:44



Citaat door Leyleena:



Oow, ik denk dat ze over mascara geen punt doen hoor, tis puur om het vloeibaarheid.

Had vorig jaar gwn mascara in mijn tas, en ze deden niks.

Wat leuk!
Dus het word een supervakantie voor je, inshaAllah!



Ja ik hoop het, stress volle jaren gehad in NL dus mag nu wel genieten

Ja ik ga het er ook gewoon instoppen ben benieuwd.

10-07-2010, 17:46
Zo is het maar net, hon.
Succes strakjes!

10-07-2010, 17:47
Ik vlieg ook terug met Rainair. Alatief, ik stresste 'm zwaar, toen ik dat van die parfums en make-up las. Ik kan die niet achterlaten in Marokko.

Maar stel je hebt extra bagage, mn pa had 15 kilo extra geboekt, dan kan je wel alles meenemen, want dat is geen handbagage. (Volgens mn pa)

Yeh opluchting

Pagina's : [1] 2