Bekijk volle/desktop versie : Aswolk-Rook(1 van de laatste tekenen van Qiyamah)?



08-07-2010, 23:36
• Een dik en donker rook zal zich ontwikkelen in de hemelen. (Muslim).
• Dit rook zal veertig dagen op aarde zijn, de gelovigen zullen het koud krijgen en de ongelovigen zullen er zwaar aan lijden, ze zullen zelfs flauwvallen uit pijn. (Abu Dawud).
• Daarna zal de hemel weer schoon worden en de rook zal verdwijnen. (Overgeleverd door Abu Dawud).
• Allah heeft het gehad over deze wolk in Zijn boek (Qur'an 44:10).

Weet iemand of dit al geweest is. Ik heb het over de aswolk dat meer dan een maand in de lucht hing?

09-07-2010, 01:02


10. Then wait you for the Day when the sky will bring forth a visible smoke.

11. Covering the people, this is a painful torment.

12. (They will say): "Our Lord! Remove the torment from us, really we shall become believers!"

Sura Ad-doekhan.

Subhanallah. toen we het bericht hoorde over de aswolk van laatst, moest ik aan deze ayaat denken. Wa Allahu a3lem.

09-07-2010, 01:22
Vulkanen zijn al miljarden jaren actief, en back in the days 1000 maal actiever zelfs. Vergeet niet de kometen die eens per 600.000 jaar gedropped worden waardoor het zonlicht geblokkeerd wordt, dat wordt indd ons ondergang.
Maar laatste teken?...nee denk et niet haha

09-07-2010, 15:28

Citaat door egel-streler:
Vulkanen zijn al miljarden jaren actief, en back in the days 1000 maal actiever zelfs. Vergeet niet de kometen die eens per 600.000 jaar gedropped worden waardoor het zonlicht geblokkeerd wordt, dat wordt indd ons ondergang.
Maar laatste teken?...nee denk et niet haha


Het is wel actief maar brengt het ook zo'n grote aswolk met zich mee is de vraag? in hoeverre is dit normaal? Ik ken geen kometen die gedropped worden? er zijn wel deeltjes die richting aarde afstormen maar die worden gelijk verteerd door de beschermende atmosfeer. Allahu a3lem

09-07-2010, 15:29



Citaat door miss_ielhem:
10. Then wait you for the Day when the sky will bring forth a visible smoke.

11. Covering the people, this is a painful torment.

12. (They will say): "Our Lord! Remove the torment from us, really we shall become believers!"

Sura Ad-doekhan.

Subhanallah. toen we het bericht hoorde over de aswolk van laatst, moest ik aan deze ayaat denken. Wa Allahu a3lem.


Sup7anAllah.

24-07-2010, 23:44
Allaahu A'lam of het om die teken gaat voor de Dag waarover geen twijfel is.

Moge Allaah ons bijstaan.