Bekijk volle/desktop versie : STEUNTOPIC: als zwanger worden niet wilt lukken.



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

12-07-2010, 08:48
Ik ben niet getrouwd dus ook niet bezig met zwanger worden maar ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen.
Moge Allah swt jullie dromen uit laten komen, jullie verblijden met een lief klein wondertje!

Vestig je hoop op Hem!

12-07-2010, 08:50


Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:

رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ

Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien

“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ

Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’

“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}


Het verhaal van Zakariya

Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wie Hij wil zonder afrekening.”

Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.”

Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.”

Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.”

Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41}

12-07-2010, 09:15

Citaat door Islamic_Sarah:
icsi is eigenlijk hetzelfde als ivf. Het verschil is dat ze ivf doen als het aan de vrouw ligt en icsi als het aan de man ligt.


nee nee, dit klopt niet meid, ivf en icsi zijn bijna hetzelfde. maaar icsi wordt toegepast op moment dat kwaliteit slechter is. want bij ivf wordt t eitje en t zaadje in een vloeistof bakje gedaan en ze zwemmen in principe naar elkaar toe. bij icsi is begin proces het zelfde alleen dan doen ze het zaadje in het eitje inbrengen.


ik zelf ben vier jaar bezig geweest en ik heb hamdoulilah niet heel veel tijd aan aandacht aan besteed. ik had zoiets van als het komt dan komt het anders is het waarschijnlijk voor mij geen maktab. natuurlijk vonden we het wel zwaar allebei en was het een wens die we graag uit hadden zien komen.
en na vier jaar hebben we meteen een ivf poging gehad (afgelopen januarie) ik ben hamdoulilah meteen zwanger geraakt.
en zodra je zwanger bent subhana allah vergeet je meteen al die ellende alsof je nooit in de mediche molen hebt gezeten.

heel veel sabr voor de meiden en insa allah komt t allemaal goed.

12-07-2010, 18:57

Citaat door mientje007:
nee nee, dit klopt niet meid, ivf en icsi zijn bijna hetzelfde. maaar icsi wordt toegepast op moment dat kwaliteit slechter is. want bij ivf wordt t eitje en t zaadje in een vloeistof bakje gedaan en ze zwemmen in principe naar elkaar toe. bij icsi is begin proces het zelfde alleen dan doen ze het zaadje in het eitje inbrengen.
Dat weet ik lieverd, ik heb zelf namelijk een aantal mislukte icsi pogingen achter de rug, dus ik weet (helaas...) alles van de medische molen op dit gebied. Om de reden die jij uitlegt zei ik dat ivf en icsi bijna hetzelfde is maar dat ze icsi doen als het aan de man ligt. Want wanneer de zaadkwaliteit heel slecht moeten ze in het laboratorium inderdaad zelf de eitjes bevruchten ipv dat de eitjes in een bakje met zaadjes worden gestopt.

@ umm-ammatoellah ben je zenuwachtig voor morgen? Moge Allah jullie bijstaan amin! Hou je ons op de hoogte?

12-07-2010, 20:19


ik heb gisteren punctie gehad en heb nu erge pijn in mij onderbuik hoelang duurt de pijn omg?? ps heb isci. en heb een vraag over terug plaatsing doet het pijn??

12-07-2010, 22:51

Citaat door sissyy:
ik heb gisteren punctie gehad en heb nu erge pijn in mij onderbuik hoelang duurt de pijn omg?? ps heb isci. en heb een vraag over terug plaatsing doet het pijn??



De pijn kan wel even aanhouden. Bij sommige is dat 1 dag en bij sommige weer 2 of 3. Vaak is het zo dat hoe meer follikels ze aangeprikt hebben hoe meer last je ervan kan hebben. Het is helemaal beurs nu van binnen. Bij mij werd het vaak de volgende dag wat minder.

De terugplaatsing doet geen pijn. De eendenbek voelt misschien eventjes vervelend maar maak je geen zorgen om de terugplaatsing want het doet geen pijn. Ze brengen een slangetje met de embryo in je baarmoeder en thats it.

Wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn? Moge Allah je bijstaan amin.

12-07-2010, 22:58

Citaat door Islamic_Sarah:
De pijn kan wel even aanhouden. Bij sommige is dat 1 dag en bij sommige weer 2 of 3. Vaak is het zo dat hoe meer follikels ze aangeprikt hebben hoe meer last je ervan kan hebben. Het is helemaal beurs nu van binnen. Bij mij werd het vaak de volgende dag wat minder.

De terugplaatsing doet geen pijn. De eendenbek voelt misschien eventjes vervelend maar maak je geen zorgen om de terugplaatsing want het doet geen pijn. Ze brengen een slangetje met de embryo in je baarmoeder en thats it.

Wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn? Moge Allah je bijstaan amin.


ameen oh gelukkig maar ik kan amper lopen wat is beurs als ik vragen mag? woensdag hoor ik het want dan is het de zelfde dag tp. en bij tp duurt het lang? en doet het echt geen pijn? want op de dag van de punctie kreeg ik paracentemol en een infuus was doodsbang van de puctie en me laaste vraag mag je intiem zijn met je man?? zo niet ik weet niet wanneer het wel kan

12-07-2010, 23:12
ik ben ongie geworden vandaag heb me egt even moeten inhouden om niet te huilen... denk dat vanacht de bom barst als mij man slaapt ....

het is zo fuckup dat he tniet lukt dit is al de zoveelste ronde, wordt zo jaloers als ik zie dat iemand zwanger geraakt terwijl die gene na mij is getrouwd..!!! maar ja alles is el makteb en daar moeten wij ht maar mee doen!!!!

ik ben nu overgegaan naar een andere dokter, maar mij man wil die verdomde klote test niet doen

12-07-2010, 23:27

Citaat door getrouwd310709:
ik ben ongie geworden vandaag heb me egt even moeten inhouden om niet te huilen... denk dat vanacht de bom barst als mij man slaapt ....

het is zo fuckup dat he tniet lukt dit is al de zoveelste ronde, wordt zo jaloers als ik zie dat iemand zwanger geraakt terwijl die gene na mij is getrouwd..!!! maar ja alles is el makteb en daar moeten wij ht maar mee doen!!!!

ik ben nu overgegaan naar een andere dokter, maar mij man wil die verdomde klote test niet doen


ah miskiena moge allah swt jou voor de volgende x een mooi wondertje schenken ! waarom een andere dokter? en waarom wilt je man die test niet doen? ik weet dat het moelijk is maar nog doorbijten meid voor je het weet ben je al in verwachting

12-07-2010, 23:55

Citaat door sissyy:
ah miskiena moge allah swt jou voor de volgende x een mooi wondertje schenken ! waarom een andere dokter? en waarom wilt je man die test niet doen? ik weet dat het moelijk is maar nog doorbijten meid voor je het weet ben je al in verwachting



die andere dokter heeft tegen mij gezegd dat het niet gemakkelijk is om normal zwanger te raken omdat ik niet veel eicellen produceer, dus moest ik wel IVF en IUI behandelingen ondergaan die uit eindelijk niet zijn gelukt maar nu is het zo dat ik dus ben overgegaan naar een andere dokter bij haar heb ik eeen bloed test gedaan waaruit blijkt dat er hmdl helemaal niks mis is met mij... nu moet ik alleen nog maar een eierstokken test doen om te kijken of mij eileiders er wel goed uit zien en zo...
maar nu moet mij man een test doen maar hij zegt dat hij daar op dit moment geen behoefte aan heeft ik ga der aan kapot en hij doet alsof het hem niet boeit
en maar waterpijp roken ..

ik weet het gwn helemaal iet meer... ik wil zo graag mama worden vind het egt knap dat zoveeel dames zoveel saber hebben ik ben nog niet eens 1 jaar getrouwd en wordt al gek

14-07-2010, 00:33

Citaat door sissyy:
ameen oh gelukkig maar ik kan amper lopen wat is beurs als ik vragen mag? woensdag hoor ik het want dan is het de zelfde dag tp. en bij tp duurt het lang? en doet het echt geen pijn? want op de dag van de punctie kreeg ik paracentemol en een infuus was doodsbang van de puctie en me laaste vraag mag je intiem zijn met je man?? zo niet ik weet niet wanneer het wel kan


Ik weet niet zo goed wat een ander woord is voor beurs haha. Maar ze hebben natuurlijk de follikels aangeprikt dus het is heel gevoelig in je eierstokken. Eigenlijk kan je het ook zien als een wond van binnen. Bij de terugplaatsing kunnen ze met de echo ook even naar je eierstokken kijken.

De terugplaatsing doet echt geen pijn nee. En het duurt ook niet lang. Als ze het slangetje eenmaal in je baarmoeder hebben gedaan hoeven ze alleen de embryo daar achter te laten en dan halen ze het slangetje er weer uit en klaar. Daarna mag je gewoon weer opstaan. Maak je geen zorgen lieverd.

Ze raden het meestal af om gelijk gemeenschap te hebben omdat het voor samentrekken van de baarmoeder kan zorgen. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit want mensen die op de natuurlijke manier zwanger raken hebben ook gewoon gemeenschap. Maar omdat het bij ons al zo moeilijk gaat kan je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Succes morgen!

umm-amatoellah hoe is de tese verlopen? Ik hoop dat alles goed is gegaan inchallah!

14-07-2010, 09:12
leuke topic...

14-07-2010, 09:30


@ sissy hoeveel eitjes hebben ze bij je gevonden? Terugplaatsing doet niet zeer en is binnen 10 minuten klaar, kataser was wel vervelend maar gewoon de hand van je man kapotknijpen.


ontopic; wij hier zijn nu ook bezig met isci, de 2e isci niet gelukt en toen kwam ik in een dip terecht. Maar hamdoelilah voor alles.
Wij willen in september na de ramadan nog even op vakantie en dan uitgerust en met volle moed gaan voor isci nr.3.
Wij hebben gesprek gehad met de arts en die zal mij hogere dosering geven. Ik ga dit keer wel accupentuur erbij doen, dit keer wil ik alles doen.

14-07-2010, 10:14

Citaat door Beauty_00:
@ sissy hoeveel eitjes hebben ze bij je gevonden? Terugplaatsing doet niet zeer en is binnen 10 minuten klaar, kataser was wel vervelend maar gewoon de hand van je man kapotknijpen.


ontopic; wij hier zijn nu ook bezig met isci, de 2e isci niet gelukt en toen kwam ik in een dip terecht. Maar hamdoelilah voor alles.
Wij willen in september na de ramadan nog even op vakantie en dan uitgerust en met volle moed gaan voor isci nr.3.
Wij hebben gesprek gehad met de arts en die zal mij hogere dosering geven. Ik ga dit keer wel accupentuur erbij doen, dit keer wil ik alles doen.



hmdl goed om te horen dat jullie tog weer bij elkaar zijn.. heb in die andere topic meegelezen en moest egt een traantje laten vallen...

inscha'allah mag je snel zwanger worden en mama genoemd worden..

hou je sterk en inschallah zal iedereen beloond worden voor zijn sbar

14-07-2010, 13:56
ik hoop voor alle dames dames die graag zwanger willen raken dat ze snel zwanger worden insha allah en dat ze een gezond wondertje op de wereld zetten waar ze van kunnen genieten insha allah

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36