Bekijk volle/desktop versie : 'Gewist gen maakt vrouwtjesmuizen lesbisch'



Pagina's : [1] 2

08-07-2010, 17:54
AMSTERDAM – Zuid-Koreaanse wetenschappers zijn er in geslaagd om de seksuele voorkeur van vrouwtjesmuizen te veranderen door genetische mutatie.

© ANP

Vrouwelijke muizen die een gen met de naam FucM missen, blijken zich niet aangetrokken te voelen tot mannetjes. Wel proberen de dieren met andere vrouwtjes te paren.
Dat schrijft onderzoeker Chankyu Park van het Korea Advanced Institute of Science in het wetenschappelijk tijdschrift BMC Genetics.

De verandering van seksuele voorkeur wordt waarschijnlijk veroorzaakt door overmatige aanmaak van het hormoon oestrogeen.

Overdosis

Normaal gesproken wordt de productie van het hormoon geremd door de invloed van het gen FucM. Een overdosis oestrogeen zorgt er bij muizen voor dat hun brein zich op een mannelijke manier ontwikkelt.
De Koreaanse onderzoekers kwamen tot hun resultaten door het gen FucM te verwijderen in de vrouwelijke muizenembryo’s. Vervolgens ontdekten ze dat de dieren op volwassen leeftijd lesbisch gedrag vertoonden.
De vrouwtjes gingen totaal niet meer in op de avances van mannetjesmuizen, maar hadden wel veel interesse voor andere vrouwtjesmuizen.

Vrouwelijke kenmerken

De wetenschappers willen nu met onderzoek bij mensen uitzoeken welke invloed het gen FucM heeft op de menselijke seksuele voorkeur. Waarschijnlijk zullen de resultaten heel anders zijn dan bij muizen. De aanmaak van het hormoon oestrogeen zorgt bij mensen namelijk voor vrouwelijke in plaats van mannelijke kenmerken.
Toch verwachten veel wetenschappers dat ook de seksuele voorkeur van mensen genetisch bepaald is.
“Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat genetici ook bij mensen genen zullen identificeren die de seksuele oriëntatie beïnvloeden”, verklaart de gerenommeerde Amerikaanse onderzoeker Simon LeVay in het Britse tijdschrift New Scientist.


http://www.nu.nl/wetenschap/2287816/gewist-gen-maakt-vrouwtjesmuizen-lesbisch.html

08-07-2010, 17:57


Vrouwelijke muizen die een gen met de naam FucM missen, blijken zich niet aangetrokken te voelen tot mannetjes.
FuckMouse

08-07-2010, 17:57
FucM-gen........leuk..

08-07-2010, 18:05
De toekomst is dat homofoob geweld bestraft gaat worden met het uitschakelen van het FucM gen zodat ze gay worden.

08-07-2010, 22:51



Citaat door hork:
De toekomst is dat homofoob geweld bestraft gaat worden met het uitschakelen van het FucM gen zodat ze gay worden.

Nanobots in de thee

08-07-2010, 23:38

Citaat door HINDUSLAAN:
kunnen ze die homo's al genezen dan ??? of is er nog geen medicijn gemaakt ???


Nee we gaan juist iedereen gay maken, dan hebben we tenminste geen oorlog meer.

09-07-2010, 00:33
Niet rommelen met God's schepsels

09-07-2010, 00:36

Citaat door Besbousa:
Niet rommelen met God's schepsels


Dat lijkt me ook, laten we gewoon elkaar met vreugde zíen.
Zo moeilijk is dat niet.

09-07-2010, 02:40
Ik vraag me iets af heh, ik hoop dat er homo's aanwezig zijn die dit kunnen beantwoorden. Stel men zou homoseksualiteit ooit kunnen genezen, zou je dat dan willen? In alle eerlijkheid.

09-07-2010, 02:56

Citaat door arrif_i_rebda:
lol wrm zouden ze dat nou weer doen???

wat een kutspleetogen!!!

Om uit te zoeken hoe homoseksualiteit ontstaat.

09-07-2010, 03:01
Ik wed dat die chinees zelf holebi is.

09-07-2010, 03:01

Citaat door arrif_i_rebda:
je maakt grappen, homoseksualiteit word gwn vanaf je geboorte meegegeven.

klaar punt uit

Dat proberen ze dus uit te zoeken, hoe het komt dat mensen zo geboren worden. En als ze weten hoe dat komt dan kunnen ze het misschien genezen als mensen daar behoefte aan hebben.

09-07-2010, 03:13



Citaat door arrif_i_rebda:
nee ik vind dat ze dat gwn zo moeten houden, je lot is je lot. door dit soort dingen onstaan grootse problemen.

ik moet wel zegge dat je geduldig bent en dat je het mij in alle rust wilt uitleggen, je bent een lieve meid

Ik weet niet, als mensen er echt problemen mee hebben dat ze gay zijn denk ik dat het heel goed zou zijn als ze dat probleem kunnen oplossen.

Is normaal toch dat als iemand een vraag heeft, je deze beantwoord als je het antwoord weet. Tnx

09-07-2010, 05:04
Als het een aangeboren ding is dan moet je pedofielen ook behandelen als homo's. Pff mensen zijn echt dom als ze denken dat dit aangeboren is. Het is een ziekte die bij zowel mensen als dieren voorkomt.

09-07-2010, 05:28

Citaat door arrif_i_rebda:
of je groeit er mee naarmate je ouder word, maar dat ontstaat gwn zomaar.

gwn pats boem en je bent et.


Het heeft niks met "je groeit er mee op" te maken.

Bovendien gaat het om gedrag van muizen.

Als je nou dat artikel wat beter had gelezen had je nu geweten dat het hier bij die testmuizen gaat om een overmaat aan hormoon tgv gemis van dat gen. De hormoonbalans is gewooon verstoord.

Pagina's : [1] 2