Bekijk volle/desktop versie : Henna voor het haar, wat erbij?



08-07-2010, 16:45
Salaam oe 3alaikoem,

Ik wil vandaag na een lange tijd weer henna in mijn haar doen insch'Allah. Tips voor wat ik erbij kan gooien zodat het je haar niet droog maakt??

08-07-2010, 16:59


Olijfolie.

08-07-2010, 17:01

Citaat door Noor7:
Olijfolie.


Erbij mengen? Zal het proberen..

08-07-2010, 17:17
Ik meng henna met olijfolie. Krijg je een mooie glans van.

08-07-2010, 17:23


Olijfolie inderdaad. Hoor ook wel eens dat mensen citroen erbij doen. Zelf heb ik dat nog nooit geprobeerd.

08-07-2010, 17:25
ik doe er een eierdooier bij soms meng ik mijn met water waar kruidnagel in geweekt is. Olijfolie is ook wel goed maar daar krijg je wel snel vette haren van. Habat sawda olie speciaal voor haar is ook heel gezond voor je haar.

Wil je donker haar dan meng je je henna met thee. Ik doe bijna elke maand henna dus heb van alles uitgeprobeerd.

08-07-2010, 17:25
Olijfolie en henna even op vuur laten koken,aflaten koelen
dan pas in je haar doen.

08-07-2010, 17:26

Citaat door Djumanah:
ik doe er een eierdooier bij soms meng ik mijn met water waar kruidnagel in geweekt is. Olijfolie is ook wel goed maar daar krijg je wel snel vette haren van. Habat sawda olie speciaal voor haar is ook heel gezond voor je haar.

Wil je donker haar dan meng je je henna met thee. Ik doe bijna elke maand henna dus heb van alles uitgeprobeerd.

Elke maand... je moet wel erg veel van henna houden, is 't niet?

08-07-2010, 17:29

Citaat door Profpiet:
Elke maand... je moet wel erg veel van henna houden, is 't niet?


ja ik merk echt dat mijn haar heel gezond is geworden na jaren mijn haren te hebben geverfd en van alles in gegooid dus ben er gek op en ik hou van de geur en de kleur..

08-07-2010, 17:36

Citaat door samira_metalsia:
Ik heb begrepen dat dat je haar beschadigd, net zoals het je tandglazuur beschadigd. Allah oe a3lem.. Ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Ik heb geen idee. Zou best kunnen inderdaad.

Citaat door Djumanah:
ja ik merk echt dat mijn haar heel gezond is geworden na jaren mijn haren te hebben geverfd en van alles in gegooid dus ben er gek op en ik hou van de geur en de kleur..

Klopt, henna maakt je haren gezonder en ook dikker. De kleur vind ik ook echt supermooi, maar de geur heel wat minder.

08-07-2010, 17:39
Ik ken iemand die er koffie doorheen doet, waarom weet ik eigenlijk niet.
Sommige doen er inderdaad citroen door...

08-07-2010, 17:41

Citaat door farah20:
Ik ken iemand die er koffie doorheen doet, waarom weet ik eigenlijk niet.
Sommige doen er inderdaad citroen door...

Eigenlijk kun je 't met alles mengen, zolang het maar gezond is.Thee, koffie, kruiden, citroen, olijfolie etc.

08-07-2010, 17:44


Zelf doe ik alleen olijfolie erdoor. Maar hoor ook vaak knoflook, kruidnagel schijnt ook goed te zijn...

08-07-2010, 17:48

Citaat door samira_metalsia:
Mijn zus heeft wel eens honing in haar haar gedaan, maar dan zonder henna he. Schijnt dat dat je haar lekker zacht maakt.

Ik ga dat straks ook uitproberen. Steeds vergeet ik dat weer. 't Is net een haarmasker, maar dan gezonder.

08-07-2010, 18:10
Ik doe er hennaolie doorheen,das een klein flesje worden je haren echt zaxcht van en mooi rood.Dus henna mengen met water en de hennaolie.