Bekijk volle/desktop versie : Wat voor antwoord geven jullie...



08-07-2010, 15:31
Als iemand vraagt waarom draag je de hijaab...Dat vragen vaak mijn collega's aan mij! Volgens mij zeg ik zooo een fout antwoord

Ik draag het namelijk omdat allah swt dat zo heeft voorgeschreven. Om mijn schoonheid niet een andere man dan mijn eigen man te laten zien. Om zo geen lust te wekken bij andere mannen.....

08-07-2010, 15:36


Gewoon omdat ik een badhairday heb die al jaren duurt.

08-07-2010, 15:38
jaah ik d8 er ook laatst aan er moet toch een antwoord zijn ..
kort maar krachtig want als ik zulke dingen zeg als wat jij benoemt
dan krijg ik zo een gezicht

08-07-2010, 15:40

Citaat door juno:
Gewoon omdat ik een badhairday heb die al jaren duurt.



08-07-2010, 15:41



Citaat door azghenghan:
jaah ik d8 er ook laatst aan er moet toch een antwoord zijn ..
kort maar krachtig want als ik zulke dingen zeg als wat jij benoemt
dan krijg ik zo een gezicht


ja ik dus ook..Dan zeggen ze tegen mij van, dus omdat mannen hun vieze praatjes en vieze ogen niet voor zich kunnen houden, draag jij een doek!

En vorige keer zei ik tegen een collega, dat door het dragen van een hijaab je het verschil maakt tussen een gelovige in de islaam en tussen een niet gelovige. Volgens mij klopte dat helemaal niet

Juno: Nou ik heb van mezelf hele mooie haren

08-07-2010, 15:44
islam= overgave,jezelf overgeve aan allaah ta3ala in alles wat je doet... allah ta3ala gehoorzamen in alles hetgeen volgen wat allah ta3ala geboden heeft en hetgeen laten wat allah ta3ala verboden heeft.

hijaab hoort bij de islaam.. dus het dragen van de hijaab doen we uit overgave ..doen we uit gehoorzaamheid aan de schepper de schepselen... en ook om onze schoonheid te bedekken voor het andere geslacht uiteraard... om de deuren te sluiten van fitna en de shayateen te vermijden wa allahoe a3lam.

08-07-2010, 15:44
notificatie

08-07-2010, 15:49
rechtstreeks maar dan krijg je zo een antwoord terug van
jaah maar je geloof zit in je hart niet
in je haren of in ''zo een doek''

08-07-2010, 16:00

Citaat door azghenghan:
rechtstreeks maar dan krijg je zo een antwoord terug van
jaah maar je geloof zit in je hart niet
in je haren of in ''zo een doek''



dan geef jij als antwoord dat de islam niet alleen in het hart zit.. je handelt naar hetgeen wat je gelooft... dus ook laten zien wat voor geloof je hebt en het in praktijk brengen. de koeffaar zullen toch altijd met zulke reacties komen, ze hoeven alleen de edele koraan te openen dat is al genoeg en het antwoord op al hun vragen... ze zijn hoogmoedig en willen de waarheid niet erkennen dus ja veel kun je dan niet doen.

08-07-2010, 16:03
Ik zeg altijd geen geld voor de kapper, en wil er ook niet over praten

08-07-2010, 16:28
jaah idd klopt

mn nicht zei het ook al maakt niet uit wat je als antwoord geeft
ze zullen toch door hameren en uiteindelijk zullen ze het niet ''begrijpen''