Bekijk volle/desktop versie : Een uniek WK & enkele andere feitjes.....



Pagina's : [1] 2

07-07-2010, 23:07
[- Een eerste keer dat een Europees land buiten Europa het WK wint

- Er gaat een nieuwe wereldkampioen bijkomen in het rijtje van:

Brazilië, Italië, Uruguay, Argentinië, Duitsland, Engeland, Frankrijk en nu (Spanje of Nederland erbij)

- Dan zijn er 3 zuid Amerikaanse landen en 5 Europese landen die allen het WK hebben gewonnen]

07-07-2010, 23:08


- Nederland heeft al haar WK wedstijden gewonnen tot nu toe en Spanje heeft alleen haar eerste partij verloren

07-07-2010, 23:12
is duitsland nooit wk geworde

en spanje alleen eerste wedstrijd gewonnen? verlore tog?

07-07-2010, 23:15

Citaat door 01mootje01:
is duitsland nooit wk geworde

en spanje alleen eerste wedstrijd gewonnen? verlore tog?



Ja klopt zij hebben wel gewonnen, was het vergeten te vermelden.


Maar ook Duitsland heeft nooit het wk gewonnen buiten Europa.

07-07-2010, 23:20


- Nederland speelt dit hele toernooi een ander soort voetbal wat we gewend zijn van hen en toch schoppen ze het dan wel tot de finale.

07-07-2010, 23:21

Citaat door solibacha111:
Ben ik blind of staat Frankrijk er niet tussen?



Correctie

07-07-2010, 23:32
Uniek, maar een WK die niet over huis te schrijven is (en dat was al in de groepsfase, voordat sommige weer aanleiding zoeken om te beweren dat ik dat zeg omdat oranje ver is gekomen:-)), geen goed niveau, zoals Rene van der Gijp al zei in VI, de CL heeft een hoger niveau

07-07-2010, 23:38

Citaat door elTahar:
Uniek, maar een WK die niet over huis te schrijven is (en dat was al in de groepsfase, voordat sommige weer aanleiding zoeken om te beweren dat ik dat zeg omdat oranje ver is gekomen:-)), geen goed niveau, zoals Rene van der Gijp al zei in VI, de CL heeft een hoger niveau



WK 1990 was ook zwak maar toch.

07-07-2010, 23:43
Spanje moet winnen vind ik. Zij spelen prachtig voetball, ik gun ned het zeker ook. Was al vanaf de begin van deze twee landen, maar als ik naar voetbal moet kijken, dan moet spanje het zijn.

07-07-2010, 23:46

Citaat door Herresz:
Spanje moet winnen vind ik. Zij spelen prachtig voetball, ik gun ned het zeker ook. Was al vanaf de begin van deze twee landen, maar als ik naar voetbal moet kijken, dan moet spanje het zijn.



Je kan het ook anders zeggen hé

Kijk, het hele wk was niet om aan te zien, net als het spel van Nederland.

Het zou passender zijn als Nederland zou winnen gezien hen spel en gezien het feit dat dit wk niet pretty was

08-07-2010, 00:09
Dit is de eerste keer dat Nederland Spanje treft in een (grote?) toernooi.

08-07-2010, 00:22

Citaat door sieralista:
Dit is de eerste keer dat Nederland Spanje treft in een (grote?) toernooi.



Daar zeg je me wat inderdaad, ik zelf weet het niet.

Volgens mij heb je gelijk ook.

08-07-2010, 00:38


Afrika had dit wk het grootse deelnemers aantal ooit..namelijk 6 landen

08-07-2010, 00:55

Citaat door Sellatin:
Afrika had dit wk het grootse deelnemers aantal ooit..namelijk 6 landen



Komt omdat Zuid afrika als thuisland speelt. Die hoeven zich nooit te kwalificeren als je het wk organiseert.

Normaal is het dat Afrika 5 deelnemers levert voor het wk vanuit een kwalificatie?!

08-07-2010, 01:03

Citaat door Irish_Boy:
Komt omdat Zuid afrika als thuisland speelt. Die hoeven zich nooit te kwalificeren als je het wk organiseert.

Normaal is het dat Afrika 5 deelnemers levert voor het wk vanuit een kwalificatie?!



dat wist ik, maar toch..toch

Pagina's : [1] 2