Bekijk volle/desktop versie : Gasten in zicht... Wat maak jij klaar??



Pagina's : [1] 2 3

07-07-2010, 13:31
Salaam alaikoem!!!!


Ik stel voor dat we hier in deze topic met elkaar ideetjes en ervaringen gaan delen... Geef aan watvoor gerechten jij klaar maakt voor je gasten, vermeld er ook bij of het familie is, vrienden, schoonouders, ouders etc... Als het kan plaats dan ook jullie recepten


Laten we snel beginnen ik denk dat deze topic erg goed van pas komt voor de beginnertjes zoals ik.... Dus hierbij een grote oproep aan de keukenprinsessen!!!!!

07-07-2010, 13:48


ik heb een heel lekker recept van hele originele puddingachtige franse cakejes, het heet cannelés, in franrijk zijn ze erg populair en nogal aan de prijzige kant bij de patisseries, maar ze zijn echt heerlijk!!! en het leuke is is dat ze heel simpel zijn om te maken... ik plaats het recept strakjes

07-07-2010, 13:57
uppppp ben ook benieuwd

07-07-2010, 15:17
ik ben ook benieuwd

07-07-2010, 16:48


voila het recept (het is wel in het frans, zodra ik tijd heb vertaal ik m

Pour 12 cannelés

1/2 l de lait
2 oeufs entiers
2 jaunes d'oeufs
1/2 c. à c. extrait de vanille (ou 2 sachets de sucre vanille)
100 g de farine
200 g de sucre en poudre
25 g de beurre

Faire bouillir lait, vanille et beurre. Mélanger la farine et le sucre, puis incorporer les œufs d'un seul coup. Verser le lait bouillant sur le mélange farine-œufs-sucre. Bien mélanger afin d'obtenir une pâte fluide (comme celle des crêpes). Laisser refroidir. laisser reposer au moins 24 heures jusqu'à 48 heures couvert d'un tissu.

Mettre la pâte dans des moules beurrés au préalable. Faire cuire 10 minutes à th.9 (280C), puis 75 minutes à th.6 (180C). Les cannelés doivent être dorés.

Bon appétit!!!


07-07-2010, 17:39
Ik krijg zaterdag bezoek en ik zat te denken aan een grote kipbastilla en pasta salade en nog iets.. but what??

07-07-2010, 19:08
Het ligt er ook eigenlijk aan wanneer de gasten komen en hoe laat je wat serveert.
Hier een paar ideetjes:

Voor de koffie en/of thee:

- lemsemmen, beghrir, sfenj
- Marokkaanse koekjes
- Cake
- Taart, gebak
- bladerdeeghapjes (zoet of hartig)

Avondeten:

- visbestilla, tajine van vlees, fruitschaal
- salade, couscous (vlees, kip, vis of groente couscous), flan
- harira, kip uit de oven, seffa (zoete couscous met rozijnen, amandelen en poedersuiker
- loempia's, vis uit de oven, fruit met bavarois
- kipbestilla, gestoomd vlees met komijn en zout, ijstoetje (viennetta, of ander ijs)

Eventueel na het avondeten:
thee met nootjes

07-07-2010, 19:20
Beghrir

Ingrediënten:
- 1 beker griesmeel
- bloem
- 1 eetlepel instant gist
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 eetlepel zout
- scheutje zonnebloemolie
- 2 kannen water (ongeveer 2 liter)

Bereidingswijze:
Neem een kom en doe daar een beker griesmeel in. Voeg de gist toe, het zout en de bakpoeder. Giet dan het water toe en roer alles met een garde. Doe dan beetje bij beetje de bloem erbij en blijf kloppen. Het beslag is goed als het niet al te waterig is maar ook niet al te dik. Laat het beslag bedekt voor een uur rusten.

Als het beslag belletjes heeft gevormd is het klaar om te bakken. Neem een pan die je alleen voor de beghrir gebruikt. Laat deze heet worden op het vuur. Doe de pan onder koud water, en veeg de druppels af. Doe dan ongeveer twee opscheplepels beslag in de pan. De hoeveelheid hangt af van de grootte van de pan.

Als het de beghrir gaatjes heeft gevormd en van onder oranjerood van kleur is mag de beghrir uit de pan. Voordat het volgende beslag in de pan gaat, moet de pan weer onder koud water.[/FONT]





[FONT="Comic Sans MS"]Resultaat:

07-07-2010, 19:22
Sinaasappelcake
Ingrediënten:
- 3 eieren
- 1 mok suiker
- zakje vanillesuiker
- 1 mok olie
- eetlepel maïzena
- half zakje bakpoeder
- 1,5 mok bloem
- sinaasappel

Bereidingswijze:
Klop de eieren met de suikers en doe de mok olie erbij in een kom. Rasp de sinaasappel boven dit mengsel. Roer dan met een garde of beter een elektronische apparaat. Doe dan de maïzena en bakpoeder bij dit mengsel. Roer dit weer goed en doe dan de bloem erbij. Blijf goed kloppen, totdat het een niet al te vloeibaar mengsel is.
Giet het mengsel in een ingevette tulband en doe deze voor 30 minuten in een voorverwarmde oven (180 graden Celsius).[/FONT]

[FONT="Comic Sans MS"]Resultaat:




07-07-2010, 19:28
Voor meer van mijn recepten, zie http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3295320

08-07-2010, 10:54
tnx goodgirl!!!!


even een vraagje wat betreft de begrirs?? kan ik die eerder maken en dan wanneer de gasten er zijn opwarmen?? Hoe kan je ze het beste opwarmen? gewoon in de magnetron??



trouwens mijn schoonouders komen in de middag bij ons eten tussen 12 en 13 zal dat zijn... ik zat te denken aan twee kippetjes in de oven aardappelbolletjes of friet, lekkere pasta-aardappelsalade en wat daarna?? fruitsalade of pudding? of allebei???

08-07-2010, 10:59
Als ik bezoek heb is het verschillend wat ik maak.De laatste keer dat ik bezoek had heb ik voor bij de thee en koffie msemen,2 soorten cakes en croissanjtes gemaakt.En nootjes
Daarna als avondeten feestsalade en vlees met sfarzjel en barkok en als toetjes ijs en vers fruit.

08-07-2010, 11:31



Citaat door paprika-45:
voila het recept (het is wel in het frans, zodra ik tijd heb vertaal ik m

Pour 12 cannelés

1/2 l de lait
2 oeufs entiers
2 jaunes d'oeufs
1/2 c. à c. extrait de vanille (ou 2 sachets de sucre vanille)
100 g de farine
200 g de sucre en poudre
25 g de beurre

Faire bouillir lait, vanille et beurre. Mélanger la farine et le sucre, puis incorporer les œufs d'un seul coup. Verser le lait bouillant sur le mélange farine-œufs-sucre. Bien mélanger afin d'obtenir une pâte fluide (comme celle des crêpes). Laisser refroidir. laisser reposer au moins 24 heures jusqu'à 48 heures couvert d'un tissu.

Mettre la pâte dans des moules beurrés au préalable. Faire cuire 10 minutes à th.9 (280C), puis 75 minutes à th.6 (180C). Les cannelés doivent être dorés.

Bon appétit!!!




Ik zou hier graag het nederlandse recept van willen.....

08-07-2010, 11:59

Citaat door riffia19:
Als ik bezoek heb is het verschillend wat ik maak.De laatste keer dat ik bezoek had heb ik voor bij de thee en koffie msemen,2 soorten cakes en croissanjtes gemaakt.En nootjes
Daarna als avondeten feestsalade en vlees met sfarzjel en barkok en als toetjes ijs en vers fruit.



mag ik het recept van jouw feestsalade en croissantjes aub??

08-07-2010, 11:59
ik ga het recept nu vertalen

Pagina's : [1] 2 3