Bekijk volle/desktop versie : Wat is een Reismemo van Royal Air Maroc?



06-07-2010, 14:52
Salaam Aleikoem iedereen ,

Ik heb even een vraagje. Ik vlieg binnenkort Insha'Allah naar Nador en nu ik net mijn e-ticket bekijk, zie ik staan dat ik een reismemo had moeten ontvangen hebben via de e-mail. Ik heb echter alleen maar een bewijs van reservering ontvangen met daarin de data wanneer ik vlieg, dat ik betaald heb met status: akkoord en het reserveringsnummer. Het geld is echt allang al van mijn rekening afgehaald. Wat ik me nu dus afvroeg: wie van jullie weet wat een reismemo is en is het denk je nog noodzakelijk om contact op te nemen met Royal Air Maroc?
(Want ik heb het één keer gedaan via de telefoon en je wil niet weten wat voor temara dát was).

Alvast bedankt .

06-07-2010, 16:05


Ik zou echt terug bellen.

Ik reis al jaren met RAM en weet niet wat een reismemo is ...

06-07-2010, 16:38
Op de website van Royal Air Maroc, mag u alleen met kredietkaarten betalen. Enkel kredietkaarten die bij reservering door ons reserveringssysteem worden getoond, worden op onze website aanvaard.

De kredietkaart wordt pas gedebiteerd na bevestiging van de reservering. Zodra de betaling door Royal Air Maroc is gedaan, ontvangt u een Reismemo dat de uitgifte van uw ticket bevestigt. Wanneer uw reservering onvolledig is (geen betalingsgegevens bevat), behoudt Royal Air Maroc zich het recht voor de reservering te annuleren. Wanneer de betaling mislukt, neemt Royal Air Maroc contact met u op om u te vragen een andere kredietkaart te gebruiken. Wanneer een betaling mislukt, garandeert Royal Air Maroc het originele tarief van de onlinereservering niet.


Wanneer de maatschappij het nodig acht, houdt Royal Air Maroc zich het recht voor de betaler te vragen een fax te sturen waarin hij Royal Air Maroc toestemming geeft om het bedrag van zijn kredietkaart te debiteren.

06-07-2010, 21:32
Ik heb een vraagje,als je alleen maar een NL paspoort hebt,heb je dan ook een lacarte nodig in marokko of niet?

Hopelijk kan iemand mij daar bij helpen.

B.v.d.

06-07-2010, 22:26


Een la carte heb je nodig!

07-07-2010, 10:17

Citaat door 1ladymaroc1:
Ik heb een vraagje,als je alleen maar een NL paspoort hebt,heb je dan ook een lacarte nodig in marokko of niet?

Hopelijk kan iemand mij daar bij helpen.

B.v.d.


La carte is eigenlijk een formaliteit. Als je een NL paspoort en identiteitskaart hebt, dan kan je Marokko binnen en buiten. Alleen doen ze daar soms moeilijk als je geen la carte hebt. In principe ben je Marokkaan en dien je een la carte te hebben. Maar je kan ook wel zonder gaan, alleen gebeurt dat soms zonder problemen, dan weeral niet.

Ik heb altijd een la carte omdat het "gemakkelijker" is. Als er iets in Marokko (lay7fed) moest gebeuren of zo, dan dien je een bewijs te hebben zoals la carte. Sommige agenten kunnen je daar afrippen als je geen la carte hebt.

Dat is mijn mening.

Je kunt in principe gaan zonder, maar ik zou toch eentje laten maken.

08-07-2010, 15:22
Bedankt voor de reacties . Ik heb ook maar snel een La Carte National aangevraagd, want geloof me, ze doen écht moeilijk .