Bekijk volle/desktop versie : perineumolie voor tijdens de bevalling...



06-07-2010, 11:35
heeft een van jullie daar ervaring mee? Het schijnt dus dat je zo inscheuren kunt voorkomen? En zijn er nog andere manieren om inscheuren bij de bevalling te kunnen beperken/voorkomen?

06-07-2010, 11:50


inscheuren beperk je of voorkom je door goed te luisteren naar de vk/gyn en soms is het niet te voorkomen zoals bijv. bij een spoedbevalling

heb drie kids, twee boven de 4 kilo, en nooit ingescheurd!

zelfs niet toen Aya geboren werd bij 5 cm ontsluiting omdat haar hartslag wegviel

het is echt niet standaard hoor!

06-07-2010, 12:00
ik weet dat het niet standaard is maar ik hoor het echt overal ommeheen dat ze ingescheurd of ingeknipt zijn
ben zo bang voor de bevalling, ik wil me dr zoveel mogelijk op voorbereiden zodat het zo soepel mpgelijk gaat

06-07-2010, 13:31
tsja, vaak luisteren de vrouwen niet naar de vk of gyn wanneer ze moeten puffen ipv persen, zo scheur je uit, logisch!

of een spoedbevalling, zoals ik had, de gyn verwachtte dat ik was ingescheurd maar dat was ik niet

een olie houdt zoiets niet tegen hoor

je lichaam heeft nog nooit een bevalling meegemaakt dus denk eerlijk gezegd niet dat het soepeltjes eruit zal komen, je moet opgerekt, je lichaam verweekt om ruimte te maken

en wanneer je je overgeeft aan de weeen en ontspand maakt je lichaam zelf pijnstilling aan, en andersk un je altijd om een pethidineprik vragen, die haalt de scherpe randjes ervan af

meid, maak je niet druk, het is ontelbare vrouwen gelukt zonder olie of zelfs maar een medicus, jij kan het ook!