Bekijk volle/desktop versie : Taaltoets VU



04-07-2010, 17:40
Wat kan en mag ik verwachten? Ik vind niet terug waarop ze gaan toetsen.

04-07-2010, 19:00


Vorig jaar moesten we (digitaal) 200 vragen beantwoorden in vijf categorieen: spelling en interpunctie, structuur, grammatica, woordenschat/woordkeuze en
formuleren.

Je moet meer dan 70% van de vragen goed beantwoorden. Lukt dit niet dan moet je verplicht een taalcursus volgen.

04-07-2010, 19:20
Ok. Dat is me duidelijk. Het is dus geen schriftelijk gebeuren.

Welke opleiding volg jij?

04-07-2010, 20:30
Bedrijfswiskunde & Informatica. Wat ga jij doen?

04-07-2010, 21:58



Citaat door Miss_Something:
Bedrijfswiskunde & Informatica. Wat ga jij doen?

Was je trouwens geslaagd voor die taaltoets? Ik heb op google lopen zoeken. Opmerkelijk is; ze testen werkelijk op basiskennis? Was dit ook jouw "gevoel" tijdens het afleggen?

Ik ga dit jaar aan de opleiding Psychologie beginnen. Ik vind het best spannend, gezien ik in het verleden economisch/fincancieel en juridisch actief was.

06-07-2010, 19:44

Citaat door Precumida:
Was je trouwens geslaagd voor die taaltoets? Ik heb op google lopen zoeken. Opmerkelijk is; ze testen werkelijk op basiskennis? Was dit ook jouw "gevoel" tijdens het afleggen?

Ik ga dit jaar aan de opleiding Psychologie beginnen. Ik vind het best spannend, gezien ik in het verleden economisch/fincancieel en juridisch actief was.


Sorry voor het late antwoord. Ik had zelf 88% van de vragen goed, vond het niet zo heel lastig.
Ik denk dat de voorbeeldvragen op de website van het taalloket wel goed aangeven wat je kunt verwachten. Als je een beetje taalgevoel hebt hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.

Psychologie, dat is wel een verandering ja. Ik hoop dat je je er goed in verdiept hebt.

08-07-2010, 02:18

Citaat door Miss_Something:
Bedrijfswiskunde & Informatica. Wat ga jij doen?

Kan je me wat meer over deze studie vertellen? Is het moeilijk/makkelijk? Leuk? Is het heel erg gericht op informatica?

Bij voorbaat dank

11-07-2010, 15:36

Citaat door Precumida:
Was je trouwens geslaagd voor die taaltoets? Ik heb op google lopen zoeken. Opmerkelijk is; ze testen werkelijk op basiskennis? Was dit ook jouw "gevoel" tijdens het afleggen?

Ik ga dit jaar aan de opleiding Psychologie beginnen. Ik vind het best spannend, gezien ik in het verleden economisch/fincancieel en juridisch actief was.



Kan ik me nog inschrijven voor psychologie?

11-07-2010, 16:46

Citaat door Cle0patra:
Kan je me wat meer over deze studie vertellen? Is het moeilijk/makkelijk? Leuk? Is het heel erg gericht op informatica?

Bij voorbaat dank


De studie is vooral aan te raden als je het leuk vindt om met wiskunde bezig te zijn, maar de opleiding Wiskunde te eenzijdig vindt (my case).

Zelf vind ik de opleiding wel leuk, bedrijfsproblemen oplossen geeft wel een kick. (Kun je trouwens goed geld mee verdienen, ook niet onbelangrijk.)

In het eerste jaar krijg je wel vooral wiskundige vakken, is best pittig te noemen, maar dat hangt eigenlijk af van de tijd en energie die je erin stopt. Het informatica gedeelte komt in het eerste jaar alleen terug in het vak Programmeren. Daarnaast heb je twee saaie economische vakken, die halen de meesten zonder moeite. Aan de hand van projecten leer je de theorie in praktijk te brengen.

En de opleiding is heel kleinschalig trouwens, vorig jaar begonnen we met ongeveer 30 man en aan het eind waren er nog zo'n 20 over.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.