Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Zwangerschapssuikerziekte

Pagina's : [1] 2

Ghita77
03-07-2010, 21:19

Dag dames, Ik wil jullie ervaring graag horen ,d us degene die dit hebben gehad. Ik ben kort geleden gebeld door verloskundige dat ik dus hoge suikers heb en heb binnekort afspr in het ziekenhuis. vorige zwangerschap had ik ook suikerziekte..alleen toen liep t niet goed..het werd niet serieus genomen terwijl de gevolgen ervan alleen maar erger werden..nu ga ik wel naar een andere ziekenhuis maar ben echt bang dat ik weer niet serieus genomen wordt..vandaar dat ik ervaringen van anderen wil horen, dat maakt je sterker denk ik:)

riffia19
03-07-2010, 21:26
Ik had bij allebei mijn zwangerschappen suiker.Bij de eerste moest ik alleen een dieet volgen maar bij de 2 moest ik ook insuline spuiten en mijn suiker thuis zelf meten. Mijn kindjes groeiden er wel sneller door. Daardoor is mijn zoontje et 38 weken al gehaald omdat ie al tbarkelah 4,500 kilo woog. En ik krijg zoiezo een keizersnede omdat ik smalle bekken heb.

Oem_Lena
03-07-2010, 21:29
Ik had bij allebei mijn zwangerschappen suiker.Bij de eerste moest ik alleen een dieet volgen maar bij de 2 moest ik ook insuline spuiten en mijn suiker thuis zelf meten. Mijn kindjes groeiden er wel sneller door. Daardoor is mijn zoontje et 38 weken al gehaald omdat ie al tbarkelah 4,500 kilo woog. En ik krijg zoiezo een keizersnede omdat ik smalle bekken heb. Ik had dat ook,moest ook 2 keer per dag spuiten en een dagboek bij houden..

Ghita77
03-07-2010, 21:32
Ik had bij allebei mijn zwangerschappen suiker.Bij de eerste moest ik alleen een dieet volgen maar bij de 2 moest ik ook insuline spuiten en mijn suiker thuis zelf meten. Mijn kindjes groeiden er wel sneller door. Daardoor is mijn zoontje et 38 weken al gehaald omdat ie al tbarkelah 4,500 kilo woog. En ik krijg zoiezo een keizersnede omdat ik smalle bekken heb. hoe wisten ze hoe zwaar je kind was? dus je werd ingeleid in 38ste week of was t een keizersnee?

Ghita77
03-07-2010, 21:33

Ik had dat ook,moest ook 2 keer per dag spuiten en een dagboek bij houden.. hoe hoog waren je suikers gemiddeld? die van mij rond 9,5

riffia19
03-07-2010, 21:35
hoe hoog waren je suikers gemiddeld? die van mij rond 9,5 Bij mijn eerste zwangerschap woonde ik in nl en waren mijn waardes ong 7,4 7,6 nooit hoger dan de 9.Maar bij de 2 woon ik in belgie en hier hebben ze andere waardes en dat was best hoog.Hier rekenen ze met milligram.

Ghita77
03-07-2010, 21:53
ah ok,ja ben benieuwd wanneer ze beslissen om insulineprik te geven.

Oem_Lena
03-07-2010, 22:21
hoe hoog waren je suikers gemiddeld? die van mij rond 9,5 Bij mij waren ze echt hoog 20,7

Ghita77
05-07-2010, 00:58
jeetje meid dat is inderdaad hoog..hoe is t verlopen met je zwangerschap?hoe was de bevalling?

Oem_Lena
05-07-2010, 08:26
jeetje meid dat is inderdaad hoog..hoe is t verlopen met je zwangerschap?hoe was de bevalling? Zwaar,ben bij de tweede ingeleid en spoedkeizerdsnede gehad,en bij de laatste was ook ingeleid bij 36 weken zwangerschap ze waren bang dat ik in coma zou raken.Tijdens de zwangerschap was ik echt kapot moe kon niks doen.

melayka
05-07-2010, 09:10
ik heb ook bij twee zwangerschappen suikers gekregen. bij de eerste moest ik alleen een dieet volgen, hij kwam pas met 41 weken:hihi: , maar bij de tweede moest ik thuis laten meten. ik zou met 39 wk ingeleid worden maar gelukkig kwam ze met 38 wk

koraaltje
05-07-2010, 09:13
ik moest toevallig vorige week mijn suiker testen vanwege mijn etnische achtergrond gebeurd dat standaard! in het ziekenhuis zeiden ze alleen dat mn waarde 6.3 is vanmiddag moet ik mijn VK bellen voor de uitslag en wat die 6.3 betekend......

Oem_Lena
05-07-2010, 09:31

ik moest toevallig vorige week mijn suiker testen vanwege mijn etnische achtergrond gebeurd dat standaard! in het ziekenhuis zeiden ze alleen dat mn waarde 6.3 is vanmiddag moet ik mijn VK bellen voor de uitslag en wat die 6.3 betekend...... Je mag als zwangerzijnde tot 7.mn komen,boven de 7 dan heb je zwangerschapsuiker.

koraaltje
05-07-2010, 09:33
Je mag als zwangerzijnde tot 7.mn komen,boven de 7 dan heb je zwangerschapsuiker. ow okee hahah dus ik hoef me geen zorgen te maken ;)

miss_anissa86
19-06-2013, 14:47
ik heb het bij deze zwangerschap ook gehad. werd door de vk naar gyno verwezen. en daar naar diabeetverpleegkundige. kreeg een aparaatje om zelf dagelijks mijn suikers te meten. kreeg ook elke week een groeiecho om te kijken of het kindje niet te snel groeide. want die kans is groot en dan kunnen ze je 2 weken van te voren inleiden. alhamdl heb ik goed kunnen houden aan het dieet met hulp van een dietiste. mijn suikers waren stabiel en het kindje groeide normaal. nu ben ik weer terug naar mijn verloskundige. alhamdl. moet nog wel op mijn suikers letten.

Pagina's : [1] 2