Bekijk volle/desktop versie : Eusebio: ‘Ronaldo heeft de verwachtingen niet waar kunnen maken’



01-07-2010, 18:18
Eusebio, de voormalig sterspeler van het Portugese voetbal, is van mening dat zijn opvolger Cristiano Ronaldo onder de druk bezweken is. ‘Hij heeft de verwachtingen niet waar kunnen maken”, laat Eusebio donderdag in Johannesburg weten aan de verzamelde pers. Hij denkt nu dat Spanjaard David Villa en Gonzalo Higuaín van Argentinië de kanshebbers zijn om topscorer van het WK te worden.
/

Het toernooi om de wereldtitel eindigde voor Portugal dinsdag met de 1-0 neerlaag tegen Spanje, door een doelpunt van Villa. “Het is ongelukkig voor Portugal dat Ronaldo het niet erg goed gedaan heeft dit toernooi”, vindt Eusebio, “maar ik ga hem daarvoor niets verwijten. Ik heb zelf ook gespeeld en weet wanneer voetballers goed in vorm zijn en wanneer juist niet.”

De Gouden sChoen, voor de WK-topscorer, komt volgens de Portugees nu in Spaanse of Argentijnse handen. “Ik ben ervan overtuigd dat die trofee naar Higuaín van Real Madrid gaat of naar Villa, maar het wordt een spannende strijd tussen die twee.” Daar is Gerd Müller, de voormalig Duits international die veertien keerde scoorde op een WK, het niet mee eens. “Ik denk dat het Thomas Müller wordt.”