Bekijk volle/desktop versie : ♥ De eerste die me aanraakt zal ook de laatste zijn ♥



Pagina's : [1] 2 3

01-07-2010, 13:02


Sinds ik wist wat echte liefde was dacht ik eraan. Elke dag. Het liefst lag ik de hele dag in bed en droomde ik hoe het zou zijn als iemand om me zou geven. Maar het kwam maar niet. Ik was te jong en het mocht niet. mensen om je heen gaven het slechte voorbeeld over hoe het zou zijn om een liefde te hebben maar ik durfde het niet. ik heb er op gewacht en nu leef ik mijn dromen na.




Ik zat in de les en verveelde me dood. Me vriendin Houda was er niet en mijn andere vriendinnen hadden nu geen les met mij.
Mijn vriendengroep verschilde heel erg. Ik had voornamelijk Surinaamse vriendinnen. Met hen kon ik het goed hebben net als met al mijn klasgenoten. Ik was geliefd bij mensen en dat deed me goed.
Mijn vriendinnen waren niet slecht dus had ik daar geluk mee aangezien hun afkomst. Met Marokkaanse meisjes had ik het niet zoveel.
Want ik hoorde vaak genoeg hoe ze waren en dat ze slechte invloed hadden op andere was al duidelijk. Ze waren bijna als Nederlanders ; uitgaan en vriendjes en meer. Ik hecht me liever niet zo aan vriendinnen want uiteindelijk zijn ze niet te vertrouwen.
Maar diep van binnen hoopte ik op een vriendin die net zoals mij was. Dat gebeurde toen Houda op me school kwam.
Houda is net als mij half Egyptisch en half Marokkaans, 16 en doet niet aan gekke dingen. We konden het meteen goed vinden met elkaar. Dat ook doordat onze ouders elkaar kenden van vroeger.
Het was fijn met haar. We maakte goed ons schoolwerk en deden ons best. Ze zit bij me in de klas in 4havo. Ze komt van vmbo en doet heel erg haar best. Vandaag was ze ziek. Ik had les tot 5 uur. Ik staarde wat en voelde me mobiel trillen, het was een smsje van Houda ;
hey, me broer komt me boeken ophalen zodat ik in het weekend aan me huiswerk kan. Geef hem boeken mee die ik nodig heb , hij staat bij verdieping 1 en wacht op je , dankje lief xxx.
Ik smste haar terug en op dat moment ging de bel. Ik liep eerst naar mijn kluis en toen naar Houda’s broer. Toen ik de trap afliep schrok ik nogal ; er stond een mooie Marokkaanse jongen onderaan de trap.
Hij glimlachte en zei ‘jij moet vast Nouhaila zijn’, ‘ja’ zei ik bijna onverstaanbaar , ik schaamde me rot , ik moest rustig blijven hoe mooi hij ook was. Hij stak zijn hand uit en stelde zich voor als Fouad. ‘aangenaam’ zei ik en gaf hem ook een hand. ‘kom naar Houdas kluis.’.
hij liep achter me aan en gaf me de sleutels van de kluis. Ik pakte de boeken en liep naar hem terug , hij leunde op een tafel naast me tas. ‘zo veel boeken man haha ’ zei Fouad. ‘tsjaa havo he ’, antwoordde ik trots. Hij lachte naar me en pakte de boeken aan. ‘ga je dit de hele tijd dragen?’, ‘ja’, zei Fouad. Ik keek hem raar aan. ‘oke je doet maar haha ’, samen liepen we de trap af naar de uitgang van de school.
Al snel genoeg merkte ik dat Fouad de boeken niet de hele tijd kon dragen. ‘wat lach je kom helpen jij’ zei fouad. ‘jij?’, zei ik lachend. ‘kom is hier schoonheid’, ik liep naar hem toe en hield een paar boeken vast. ‘hoezo heb je geen tasje mee haha’, ‘wist ik veel dat houda zoveel neemt haha’. ‘zet in me tas tot in de tram ’. hij zette de boeken in me tas en vervolgens liepen we naast elkaar naar de tramhalte.
Het was nogal stil. Ik bekeek hem goed en hij zag er goed uit; hij was iets langer dan mij en had een getinte huidskleur , stekeltjes en donkere ogen , hij was goed opgebouwd en niet te gespierd.
Al snel merkte hij dat ik hem bekeek en lachte naar me. We gingen zitten op het bankje van de halte en ik wist me maar geen houding te geven. Fouad’s telefoon ging af. hij hing kort daarna op.
‘pff houda zeurt man.’, hoezo vroeg ik hem. ‘eerst moet ik helemaal naar hier komen voor haar boeken en nu moet ik ook nog naar de stad want ze moet wat hebben van etos ofso’ zei fouad. ‘’maakt toch niet uit het is je zusje’, zei ik. ‘tja dat is waar ,door haar heb ik jou ontmoet ’hij glimlachte lief naar me en knipoogde, ik voelde me blozen. ‘kom je met me mee naar de stad?’. ‘nee ik ga lekker naar huis’ zei ik plagend. ‘jammer dan ben ik helemaal alleen’ zei hij zogenaamd zielig.
We lachten samen en de tram kwam. We stapte in. Hij liep voor me naar een 2persoons zitplaats. Me tel ging af. me moeder vroeg me of ik naar de stad ging om wat te halen. Diep van binnen was ik blij. Ik zou dus nog even met Fouad zijn. Ik stemde er meteen mee in. ‘je bent niet meer alleen’ ‘ga je toch wel met me mee?’ zei hij opgewekt. ‘haha ja jammer genoeg wel, ik moet wat halen voor me ma.’ Zei ik.
we hadden een leuk gesprek samen en ik voelde me goed bij hem. Hij was aardig en grappig. Fouad was 19 jaar en deed aan voetbal en studeerde. Ik zag wel eens jaloerse meisjes naar ons kijken maar ik trok me er niks van aan. Ik deed niks verkeerd.
En het was toeval dat we allebei samen naar de stad moesten. Het was gek , want ik heb nooit iets met een jongen gedaan. We stapten samen uit en liepen naar de etos. Ik haalde wat spulletjes en fouad wat voor houda. Allebei hadden we honger dus besloot hij dat we naar de maccie gingen. Ik wou niet, want wil niet zomaar met een jongen eerst de stad in en dag nog wat eten.
Een stemmetje in me hoofd zei dat ik het moest doen.
Ik ging met hem mee en we bestelde . hij fish menu en ik alleen milkshake. ‘alleen milkshake , doe je aan de lijn ofzo?’, zei hij. ‘nee heb geen honger’ loog ik. ik kon echt niet eten in het bijzijn van een jongen. ‘weet je zeker haha’ vroeg ie.
Ik knikte en samen gingen we tegenover elkaar zitten. De hele tijd keek hij me aan. Ik was zo verlegen en vroeg hem of er wat was. ‘nee hoor ik geniet van me eten en van me uitzicht’ en hij knipoogde weer.
‘geniet maar ’ zei ik terug. Hij was klaar en het was al aardig laat geworden .
9 uur was het . we pakten de tram naar centraal. ‘welke bus moet je nu pakken’ vroeg Fouad. ‘die daar staat en bijna vertrekt haha’. Hij lachte. ‘ik ga wel met je mee tot je huis’ zei hij.
Ik bedankte hem en zei dat het niet hoefde. Maar toch wou hij het. Daar zaten we dan naast elkaar in de bus. Na wat praten was mijn halte aangekomen. We stapten uit en hij liep met mee. ‘ga je me voor me deur afzetten haha ’, zei ik .
‘ik laat je niet alleen in het donker haha ’, . we kwamen om de hoek bij me huis. ‘bedankt dat je met me mee bent gekomen’, zei ik. ‘geen dank meid’. De boeken.. hij was het ook vergeten.
Ik gaf hem de boeken en hij stopte het in een tasje. We maakte nog een babbeltje en hadden echt lol. Hij maakte steeds grapjes en ik kon niet meer bijkomen van het lachen. ‘okeeee nu ga ik naar huis’, zei ik. hij kwam heel dichtbij me staan.
Ik kreeg het warm en keek in zijn mooie ogen. Ik voelde zijn ademhaling en even later zijn lippen op die van mij. Hij drukte er een kus op en dat duurde echt een minuut. Ik was zo blij en beantwoorde zijn kus. Zijn armen gingen om mijn middel en hij duwde me zachtjes tegen een muurtje. Ik sloeg me armen om zijn nek. Zo stonden we een tijdje te kussen.
Hij drukte een nog een stevige kus op mijn lippen en ik liet hem los. ‘het was gezellig vandaag , ik zie je snel weer oke ’, zei hij. Ik was nog steeds aan het spacen. ‘ja’ kwam er alleen uit . ik zei hem gedag en liep snel naar huis.




01-07-2010, 13:08




Thuis aangekomen ging ik meteen me kamer in. Deed me pyjama aan en ging gedag zeggen tegen me moeder. ‘salaam’, zei ik. me moeder antwoordde en vroeg of ik wou eten. ‘nee geen honger , had buiten wat gegeten’, loog ik. Ik kon niks op was helemaal in de wolken.
Me vader sliep en me zus zat op onze kamer . ik ging meteen naar haar toe. Ik en me zus hadden best een goede band. Ze wist echt alles over mij , echt alles. Ze wist dat er wat was want ik straalde. ‘heey sou’, zei ik. ‘hoi’. Ik vervolgde in een stuk door; ‘we moeten praten ’, zei ik. ‘ik moet niks haha ’, zei ze om me te irriteren. ‘luister gewoon’. Ik begon haar het hele verhaal te vertellen. Eerst geloofde ze het niet want ze wist dat ik het niet tot zo’n punt zou laten komen. Maar het is gebeurd.
Aan de ene kant was ik blij want ik voelde me zo goed. Toch was het niet goed. ‘wat ga je nu verder doen met hem…’ vroeg me zus. ‘ik wil niks met hem , hoe lief hij ook mag zijn ik ben jong en je kent ma en pa die maken me af als ik een vriendje heb. ’ zei ik. het was een fout ,maar van fouten leer je. Ik liet mezelf meeslepen. Het was zo leuk . me zus begreep me gelukkig. Ik ging verder met me huiswerk met Fouad in me hoofd. Na een tijdje vroeg me zus ; ga je het aan Houda vertellen? . ik schrok van deze vraag.


Paar weken later ;
Ik had nog steeds niets verteld aan Houda over haar broer. Ik wist niet hoe ik moest beginnen en wou er kon zoiezo niets met hem krijgen. volgens mij was hij me al vergeten .. diep van binnen wou ik dat ie contact met me zocht of iets hij was tenslotte wel degene die me begon te kussen. Hij is vast als die andere jongens. die je gewoon gebruiken. tussen mij en Houda was het goed. Ik was druk bezig met toetsweken die er aan zaten te komen. jammer genoeg kon ik maar niet stoppen met denken aan Fouad...

Paar dagen later
ik ging samen met me moeder , nichten en zussen naar een bruiloft. Houda zou er ook zijn met haar familie. samen waren we nog naar de stad gegaan om wat sieraden te kopen. me haar was mooi lang gestijld en ik droeg een marokkaanse jurk met korte mouwen.
Ik liep de zaal in en groette standaard iedereen die je in de zaal kent , samen met me moeder. aangekomen bij Houda's tafel groette ik haar moeder en nichten enz. we gingen bij hun zitten. het was een leuke avond en had lol met Houda en iedereen.
Ik ging samen met me zus naar de WC .
'wanneer ga je het nou vertellen ??' vroeg me zus Soukaina met een dringende toon. 'pff... hoeft toch niet, hij is het vast vergeten' antwoordde ik terwijl ik mijn mascara bijwerkte. toen ik en me zus terug de zaal inliepen hoorde ik een bekende stem, ik keek en het waren een groepje jongens. tussen die jongens stond.. Fouad. hij keek me met grote ogen aan en kwam naar me toe en groette me met een hand. 'heey , lang niet gesproken. hoe is het met je.?' vroeg hij. 'goed hamdullah en met jou?' zei ik. ik moest dit hele gesprek afronden voordat er weer leuke roddels zouden komen over dat ik op zo'n leeftijd al met jongens bezig ben. 'ook goed.' zei hij.
Ik zag gewoon hoe hij me bestudeerde en z'n vrienden blijkbaar ook want die zaten te fluisteren. ik wou gewoon weg van hem . 'Ik ga maar weer doei.'zei ik en liep gewoon snel de zaal in. ondertussen was ik vergeten dat me zus bij me was.
'Mooi , hij is echt mooi', 'hahah weet ik 'antwoordde ik. ik begreep mezelf niet. na al die tijd zie ik hem weer en doe ik zo droog.. ik had simpelweg geen zin in hem. ik wou gewoon dat hij iets van zich liet horen en vooral omdat ik hem per se wou zien. ik werd nogal gek in me eigen hoofd. 'Shno keyen ' vroeg me moeder. 'weloe', antwoordde ik snel. ik ging lekker dansen met me meiden en liet het de sfeer was top , het was een mooie bruiloft. ik droomde hoe het zou zijn als ik zelf ooit zou trouwen.
super uitgebreid vooral op ze Marokkaans. het einde naderde en de zaal begon te legen. Er kwamen wat jongens want de taart zou worden gesneden.






01-07-2010, 13:09


Ondertussen was de zaal beetje voller geworden door dat er jongens kwamen. Fouad liep naar onze tafel en groette iedereen nog. Me moeder vroeg hem naast haar te zitten en begon een gesprek.
Me zus lette de hele tijd op me. 'Ewa Fouad wanneer ga je trouwen , je bent groot geworden he ' zei me moeder. 'Inshallah' was het enige wat hij uitbracht. ''Je heb genoeg bruiden Tbarkallah , zei fouad's moeder. en klopte op me rug. ik was ff stil en hoopte dat dit gesprek over was. de bruiloft was klaar en iedereen ging zijn eigen kant op. Me moeder en me zussen gingen naar de auto en ik ging nog ff naar het toilet.
toen ik richting de uitgang liep hoorde ik iemand me naam roepen. het was Fouad. 'Kom es ff' zei hij. 'ja kan het snel ik moet weg' zei ik. 'wat is er met je waarom doe je kortaf'. ik was stil en wist niets te zeggen.

Ik keek naar de grond en wist niets te zeggen. 'Er is niks , ik ben gewoon moe' loog ik snel. hij keek me met een strakke blik aan. 'Weet je zeker dat dat het is want de vorige keer was je niet zo.' zei Fouad. 'Nee er is echt niks.'zei ik weer in de hoop dat hij ophield.'Oke goed, dan zie ik je snel hopelijk',zei Fouad. 'Ja we zien wel.'antwoordde ik. we kwamen dichterbij elkaar en hij knuffelde me stevig. ik was zo blij. Ik trok mezelf los van hem en zei hem gedag. 'Doei schatje' zei Fouad. 'daag' zei ik opgewekt en blies hem een kus. Ik was zeker verliefd. Alleen wist ik niet dat dit heel anders zou lopen dan ik dacht.

paar weken later;
In al die tijd heb ik niks gehoord van Fouad. Had het sowieso druk met me toetsweken. het was zaterdag avond. toen belde Houda ;
Houda; 'heey'
Ik; 'hey Houda'
Houda; 'stoor ik je ?'
Ik; 'nee hoor zeg het maar'
Houda ; 'Fouad'
Ik; 'hahahah wat is er nou'
Houda; 'wat is er tussen jullie. hij vraagt non stop je nummer en al een paar keer vroeg hij me hoe het met je ging enzo . Mis ik wat ?'
Ik; oeps.. hier was ik niet op voorbereid , ik besloot gewoon eerlijk te doen en vertelde haar wat er was gebeurd die avond. ze was ff stil
Houda; 'aaaah zo schattig , je wordt familie!'
Ik; 'familie?? '
Houda; 'jaaa , mijn schoonzusje'
Ik; 'hahah schat dacht het ff niet.'
Houda; 'zou je dan niet met hem willen...'
Ik; 'nou weet het niet .. maar je weet dat het zoiezo niet zou kunnen'. Houda onderbrak me
Houda ; 'je hebt helemaal gelijk hahaah ik loop een beetje van stapel, maar je komt wel vrijdag bij me he , neem Soukaina mee!'
Ik; 'haha is goed gekkie , tuurlijk kom ik.'
Houda; is goed ik ga nu verder ik spreek je later oke
Ik; okee dag schoonzusje
Houda; je wilt het wel he hahaah
ik; doegg ahahah
Het gesprek was afgelopen en ik was opgelucht.


01-07-2010, 13:12


Op school was het leuk. we hoeften minder te werken en hadden veel tussenuren. ik en Houda besteedde veel tijd in onze vrije momenten , we gingen vaak naar de maccie of naar winkels. het was rond mei dus tourden we ook vaak op onze scooters door de stad. ook leerde we elkaar beter kennen. Ik kwam er zo achter dat Fouad haar halfbroer was.
hij was volbloed marokkaans. haar moeder was houda's vader later hier tegen gekomen.ze heeft 1 broertje en een halfzus. we hadden goede gesprekken. ik zag haar als een zusje. doordat we gewoon simpelweg hetzelfde waren. we dachten hetzelfde ; eerst school en daarna jongens enz.

het was eindelijk vrijdag
ik moest eerst naar het ziekenhuis want voelde me laatste tijd niet zo lekker. allerlei onderzoeken moest ik ondergaan. en rond zes uur ging ik samen met me zus naar Houda. daar zouden we blijven tot onze vader ons ging ophalen. het was lekker gezellig bij Houda. ben en jerry en films en tijdschriften. heel gezellig was het. Opeens kwam Fouad thuis. we zaten op haar kamer. hij kwam en groette mij en me zus met een hand. en lachte lief. ik voelde me rood worden. gelukkig was ie snel weg.
soukaina en houda keken me heel sneaky aan . 'oeff meissie is verliefd he' zei soukaina. ik negeerde ze maar ze gingen maar door en door. we maakten wat grapjes en samen gingen ze naar beneden wat eten maken. ik zat op houda's bed een tijdschrift te lezen. niet wetend dat Fouad de kamer binnen was gekomen en naar me keek...

hij kwam naast me zitten op het bed en lachte. 'je vind het niet erg he als ik ff bij je kom zitten.' zei fouad. 'nee hoor , het is tenslotte niet mijn huis haha. 'zei ik . hij lachte en keek me lang aan. we waren ongeveer een uurtje aan het praten. het was leuk. ik voelde me goed bij hem en hij begreep me. hij verontschuldig zich dat hij lang niet van zich liet horen na de eerste keer. ik was zo gelukkig.
'kom eten! ' riepen soukaina en houda van beneden. Fouad en ik stonden op en liepen richting de deur om naar beneden te gaan. opeens stopte hij en draaide zich om en hield me bij me middel vast. hij drukte een kus op me mond en zei ; ik hou van je prinsesje. ik voelde me blozen en liep snel achter hem aan naar beneden. het was heel gezellig nog met de anderen. me vader kwam ons ophalen rond half 1.
na afscheid te hebben genomen van houda liep ik nog ff naar fouad's kamer om hem gedag te zeggen. hij lag in bed en ik blies hem een kus en liep weg.

Fouad;
pff dit meisje maakt me gek. ik moet haar van mij maken. ik hou te veel van haar. alles wat ze doet maakt me gek. houda moet me helpen

Houda;
Ik deed de deur dicht en plofte op de bank. pfoee.. het was gezellig maar ik ben nu kapot. ben alleen thuis met me broer die vast slaapt. ik liep naar boven naar me kamer. 'Houda kom ff' zei fouad. 'wat moet je ?' riep ik terwijl ik me kamer inliep. 'kom dan..' zei hij nu geirriteerd.
Ik deed wat hij zei en stond in ze kamer. ik zag dat hij wat friemelde met ze handen en moeilijk keek. 'Moet ik weer weglopen of krijg ik vandaag nog te horen wat er is..' vroeg ik hem. 'Nouhaila he.. , heeft ze een vriendje?' .
'hoezo' zei ik snel. 'gewoon' zei fouad. ik ging naast hem zitten op het bed. 'fouad, laat haar , ze is niet zoals je die anderen'. 'Ja, daarom juist.' zei fouad. 'Nee laat het.. 'zei ik boos. 'tazz.. denk maar dat ik haar laat.' zei hij gevoelloos. 'waarom moet je altijd mijn vriendinnen hebben??' schreeuwde ik nu boos tegen hem.
Fouad heeft vaak mijn vriendinnen bedrogen. ik zei altijd tegen ze dat hij niet serieus was maar goed ze zeiden dat ik jaloers was en hen niets gunde. Door hem heb ik veel vriendinnen verloren. 'Fouad je bent niet serieus. Ze neemt je zoiezo niet serieus , niemand doet dat.' zei ik en liep weg. Ik kleedde me om en viel in diepe slaap.

Nouhaila
Ik lag lekker in bed en was zo blij. Fouad heeft me weer gekust en het was perfect. ik ben verliefd dat kan ik niet ontkennen. Hij zij me dat ie van me hield. Het leek allemaal een sprookje. Hoe moet het nu verder? Ik heb besloten om niets aan Houda te vertellen. Ik wil wel wat met hem. maar dat gaat niet. Ik ben jong en heb geen zin in dat dramatische gedoe. Ik was aan het slapen tot ik me mobiel van onder me kussen voelde trillen. Ik keek op het schermpje en zag een nummer staan. Het kwam me niet bekend voor en nam maar slaperig op.
...: heey
ik: met wie spreek ik?
....: weet je dat niet
Ik: oke doei
ik hing op , ik had geen zin in spelletjes. denk maar niet dat ik mijn slaap laat verpesten door een of andere grappenmaker. ik werd weer gebeld. dit keer nam ik op en was stil
....; ik ben het Fouad.
toen ik zijn naam hoorde bonste me hard duizend keer sneller.
ik; ow heey..
Fouad: teleurgesteld?
Ik; haha nee.. maar waarom bel je zo laat..is er iets.
Fouad; Nee hoor er niks. Wou alleen weten hoe het met je is.
Ik ; hahaha .. ik was net de hele tijd bij je..
Fouad; ahaha dus .ik mis je.
bij deze woorden smolt ik half. maar ik moest niks laten merken.
Ik ; haha oke.
Fouad; oke.. jij mist me niet haha
Ik; waarom zou ik
Fouad; haha je bent moeilijk he , maar ik laat je maar verder slapen prinsesje..ik zie je snel weer oke. en als er wat is bel me dan
Ik; oke is goed. slaap lekker
Fouad ; slaap zacht
en toen hing ik op. waarom belde hij eigenlijk.. shit ben helemaal vergeten te vragen of houda me nummer gaf.. ik hoop maar niet dat hij dit elke avond gaat doen. ik ging maar lekker slapen.

weken later
ik moest laatste tijd vaak naar het ziekenhuis . ik heb namelijk me hele leven al een ziekte waardoor ik veel minder kan. gelukkig hielpen me ouders en iedereen om me heen me erg goed met alles. jammer genoeg kon ik niet accepteren dat ik anders was. door vele beperkingen was kreeg ik ook een negatief zelfbeeld van mezelf. Fouad had me een keertje een smsje verstuurd om af te spreken. maar ik was niet echt in de stemming om hem te smsen enzo door dit hele gedoe.
Vandaag moest ik weer voor controle terug gaan. Ik kreeg te horen dat ik meer moest bewegen en gezonder moest gaan eten. en anders zou ik later veel last krijgen van me lichaam en ik kan daardoor zelfs in een rolstoel terecht komen. het werd me echt te veel en ik was zo boos. de dokter was wel lief en begrijpelijk maar ik haatte dit .. waarom moest ik zoveel pijn lijden in me lichaam. ik was klaar en wou zo snel mogelijk weg , ik barstte bijna in tranen uit in de lift. ik liep snel naar de halte. eerst was er nog stukje bos met bankjes.
ik zag hoe gelukkig een kind zat te spelen met ze ouders . en hoe een verliefd stelletje elkaar omhelsde . ik mis liefde, had ik iemand die me troostte op dit moment. me ouders waren op werk. me vriendinnen op school , familie was te ver weg.. uit het niets begon ik te huilen. voor me liepen 2 jongens ik wou snel langs ze gaan en weglopen. toen ik snikte draaide een van de jongens om... ik schrok me dood.



01-07-2010, 13:16




Het was Fouad.. Hij stopte en keek me bezorgd aan. 'Wat is er?' vroeg hij. 'Niets.. 'zei ik en probeerde een glimlach op te zetten. 'Eey ik spreek je later 'zei hij tegen de jongen die bij hem was. de jongen liep weg en Fouad hield me hand vast en we gingen zitten op een bankje. 'Fouad het is echt niet nodig hoor , ik moet naar huis. 'Nee, vertel het me en als je problemen thuis krijgt dan leg ik het wel ff uit.'
'Nee ik ga maar.' Ik maakte me los van hem en wou opstaan. 'zeg me wat er is misschien kan ik je helpen.' zei hij lief. hij had gelijk.. ik had wel iemand nodig en misschien zou ik me beter voelen als ik me hart zou luchten bij iemand. ik vertelde hem over mijn ziekte en hij bleef geinteresseerd naar me luisteren.
'Meen je niet... dus breek je wat als ik je nu een klap geef hahah ' zei Fouad. 'hahah nee dat weer ook niet' zei ik. 'Maar je ziet niet dat je wat hebt ofso..je bent nog altijd lekker hoor..',zei Fouad. 'hahaha dankjewel sukkel'. hij sloeg ze arm om me heen en ik leunde op zijn borst en zo zaten we nog een uur te praten over alles en nog wat. 'waarom was je eigenlijk hier?'vroeg ik hem na een tijdje. 'Me vriendin is bevallen' zei hij. ik voelde me echt dood gaan...

Ik voelde een en al jaloezie door me heen. Hoe moest ik hier op reageren? 'Meen je dit serieus?'zei ik. Ik keek hem strak aan want hij kon me dit echt niet flikken. 'pfff. wat denk jij nou?
1. sowieso zou me vriendin nooit zwanger van me worden want dan moet het eerst me vrouwtje zijn 2. ik zou dan niet hier nu bij jou zijn en 3. dan zou jij hier ook niet zijn want dan zou jij me vrouwtje toch in het ziekenhuis zijn. 'zei Fouad. wauw ik was opgelucht. 'hahahaha fouad je spoort echt niet.' zei ik lachend. 'Je was geschrokken he !'zei Fouad. ik bloosde een beetje.
'Ja, want zou toch gemeen zijn als het echt zo was.' zei ik. 'Maak je geen zorgen zo harteloos ben ik niet' zei hij. 'Oke ik wil naar huis.' zei ik. we stonden op en tijdens het lopen naar de halte hield Fouad me hand vast. De tram kwam en we gingen staan want er was geen zitplek. Fouad stond voor me met zijn handen om me middel.
hij fluisterde allemaal lieve dingen in me oor. ik kreeg weer allerlei vieze blikken maar dat deed me niets. hij stond weer normaal naast me en het was verder stil. hij bracht me naar me halte. 'Als er wat is of je voelt je niet goed bel me dan gewoon ja?'zei hij.
'Jaahaa weet ik nou wel.'zei ik. Me bus kwam en ik gaf hem snel een hand en liep naar binnen. Ik keek om en hij knipoogde naar me. Me dag was weer helemaal goed. Hij was gewoon wat ik nodig had in moeilijke tijden. Deed me oortjes in en luisterde naar een lied wat me aan hem liet denken. Dangerously in Love. Prachtig lied net als mijn momenten met hem.

Fouad
Heb weer me prinsesje gezien. Ik kan niet zonder haar en dat moet ze weten. ze is prachtig. niet overdreven en te luidruchtig als al die andere wijfen. ik hou voor het eerst echt van een meisje. het deed me pijn om haar verdrietig te zien. ze verdient een goede jongen.. alleen weet ik niet of ze met mij blij zal zijn als ze weet wat ik doe....

Nouhaila
Thuis aangekomen vertelde ik me moeder wat de dokter zei. Me moeder was een vrouw die haar gevoelens niet per se toonden. Soms deed ze dat juist wel. Maar wanneer ik wou dat ze me begreep deed ze kortaf. Het schooljaar was bijna voorbij dus er was geen huiswerk. Ik liep naar mijn kamer , deed me pyjama aan en ging slapen.

Zaterdag. Vandaag was het lekker weer. Ik ging douchen en ontbijten. Me vader was al naar werk en me moeder was aan het ontbijten samen met soukaina en me broertje. Ik ruimde mijn kamer op en ging op me bed zitten en zat aan me telefoon. Fouad belde me niet of liet niets van zich horen. Ik keek de hele tijd naar z'n nummer. Ik had niet door dat me moeder bij de deur stond. 'Wat doe je met je telefoon' zei ze met een boze blik. 'Niks, ik zat ff beetje te kijken.' zei ik bang.
Ik wist dat dit heel ander zou kunnen lopen want me moeder zou me echt afmaken als ik iets met een jongen deed. ze pakte me telefoon af. 'Na schooltijd en in het weekend is je telefoon altijd bij mij en je computer ook'. ze liep de kamer uit en ik voelde me echt gepakt. Wat nou als Fouad opeens zou bellen of wie dan ook. ik was zo'n persoon die bang was op met dingen gepakt te worden terwijl ik me er niet eens mee bezig hield.
Later op de dag kwam me oudere zus even bij ons langs met haar zoontje. Ik groette haar en het was even leuk.
Me moeder probeerde ik steeds te ontlopen en als ik haar aankeek keek ze me heel erg raar aan. Ik sloot me op me kamer en luisterde wat muziek en las wat tijdschriften. Opeens kwam me oudste zus Zahra binnen. 'Hoi' zei ze. aan haar blik te zien was ze ookal op de hoogte want zo keek ze altijd als ze info van me wou. 'ben je druk bezig' zei zahra. 'niet echt hoezo.' antwoordde ik.
'wie is fouad?' vroeg ze en ze keek heel sneaky. ik had bij ze nummer geen naam, het was bij me ontvangen oproepen. maar hoe wist ze dat het Fouad was...



01-07-2010, 13:30

Ik was zenuwachtig en werd rood. Me zus bleef me maar aankijken. 'Nou..?' zei Zahra op een dringende toon. 'Gewoon.. ik weet het niet.' zei ik en op dat moment barstte ik uit, ik begon te huilen en wist maar niet van ophouden. Me zus deed de deur dicht en kwam aan het randje van me bed zitten. Ik was echt moe van huilen en sip zijn. Ik was nog jong en moest nog leven. Ik vertelde haar het hele verhaal. Als ik een goede eigenschap had dan was het eerlijkheid tegen dierbaren. Bij mij kon je terecht voor de waarheid. 'Maar waarom was je dan zo paniekerig.' vroeg Zahra. 'Ik weet het niet, ik wil niet dat je raar over me denkt Zahra echt niet.' zei ik terwijl ik haar met betraande ogen aankeek.
'Luister, je bent pas 16 dus je hebt geen jongen nodig.. en als een jongen nu niet zonder je kan dan heeft ie het mis want dan gunt hij je je jeugd niet. Je hebt een goede opleiding dus ga het niet verpesten.' zei zahra. ze had gelijk.. ik maakte me druk om een jongen die toch niet van zich liet horen. Maar als hij er voor me was dan was het echt zo. 'Hoe wist je dat hij het was' vroeg ik voorzichtig. 'Ik belde het nummer gewoon...want jij belt toch niet zomaar een nummer. Mama had al een vermoeden een tijdje maar na vanochtend wist ze het zeker. Ik belde en hij nam spontaan op met ;
'Heey Nouhaila' zei Zahra.Ik moest echt lachen. 'Lach maar shitana haha 'grapte Zahra. Ik had nog even met me zus gepraat en het voelde goed. Van me zussen was ik het enigste die zo open was tegenover elkaar. Eerlijkheid is belangrijk en vooral tegen de belangrijkste mensen in je leven. Een vriendin kan je zo laten stikken maar een zus doet je dat nooit aan. daarom was het fijn om fouten te maken en om mensen te hebben die naar je luisterde en die je hielpen naar een pad vol met geluk

'Dit blijft tussen ons oke' zei Zahra. 'Jaaaa, eigenlijk heb ik niks verkeerd gedaan hahah .' grapte ik. Zahra begon te lachen. 'Kom eten trut' zei zahra. 'Maar ben wel bang voor ma' zei ik zenuwachtig. 'Nee gewoon normaal doen' zei zahra vast besloten
Ik veegde me tranen en liep samen met me zus naar de woonkamer. wat was ik bang voor me moeder zeg. Ze had het eten net opgediend en deed normaal. gewoonlijk zou ik nu lol met haar hebben en lachen en grapjes maken maar ik hield het rustig. Ik hielp ze3mek met alles; afruimen,afwassen,afdrogen. alles zodat ik nog wel goed overkwam. 'Nu je toch bezig bent met opruimen ga dan ff de was doen haha' zei Soukaina. 'In je dromen' zei ik. Me zus bleef met haar zoontje tot 9 uur en ging weg. Me broertje keek tv op ze kamer en Soukaina ging slapen. Dus daar zat ik alleen met me moeder. 'Komt er een film?' vroeg ik me moeder. 'Ja, een hele leuke.' zei ze. Ik en me moeder waren verslaafd aan die leuke Marokkaanse films die 's avonds kwamen. ze gingen meestal over liefde en over het dienstmeisje etc. heel leuk. Ik hoopte dat het leuk zou worden. Me moeder had koffie gemaakt en lag op de bank. De film begon. Het was heel toepasselijk; over een meisje in marokko dat met een jongen gaat en haar ouders pakken haar, ze wordt zwanger van hem en hij gaat naar het buitenland. Gedurende film heb ik wel wat gelachen met me ma. De film was afgelopen. ' Zie je hoe mannen kunnen zijn. Ezels, maar die shitana moest gewoon naar haar ouders luisteren. ' zei me ma in het marokkaans. Ik begreep wat ze hiermee bedoelde. Ik kreeg een hele preek over hoe jongens kunnen zijn enz, wat ik niet erg vond. Verder ging ze er niet op in. Ik was moe. 'Tsabhi 3ella gier' zei ik terwijl ik haar een kus gaf op haar hand. 'Serri Serri zehmek' zei me moeder en knuffelde me.

Volgende dag
Vandaag was er een braderie bij een groot winkel centrum. Soukaina, Zahra me moeder en neefje en ik gingen er naar toe. Het was leuk. er was veel korting dus ik kocht veel spulletjes voor de vakantie.
Samen met Zahra ging ik Soukaina pesten, we hadden echt lol en het was gezellig. 'pff ben je ook zo moe haha 'zei Zahra tegen me. 'Jaaa' zei ik. ik, zahra en soukaina gingen naar een restaurantje in het winkelcentrum alvast eten bestellen want me moeder wou nog ff blijven in een winkel. In het restaurantje bestelde we wat eten.
We gingen lekker eten.
Me moeder kwam erbij. Na veel te hebben geshopt wou ik echt naar huis. We liepen met ze allen.'tfoee. kijk daar die zoon van .....' zei me moeder. Ik keek naar wie ze keek. Inderdaad die jongen was echt zogenaamd mooi, ik had veel over hem gehoord. we liepen langs hem en hij stonk echt naar drugs. Opeens bedacht me moeder dat ze moest boodschappen. Ik ging met haar mee en met me neefje.
Me zussen ging alvast naar de auto. Ik hield me neefje vast en me moeder ging alles pakken wat ze nodig had. 'Salaam a weldi' zei me ma opeens. Ik keek op en zag dat ze met Fouad zat te praten. Hij was samen met ze broertje en nog een jongen. 'Weet je wie dit is Fouad?' zei ze terwijl ze naar me wees.....


01-07-2010, 13:35

Fouad
Gister was ik uitgegaan en was kapot. Me broertje besloot om ff met me en Toufik naar buiten te gaan. Ik ging douchen , ontbijten etc. Het was al middag en me moeder was het huis aan het op te ruimen en Houda zat op haar kamer. ik was helemaal kapot. ik ging ff liggen op me bed. me gedachtes gingen meteen naar Nouhaila. Het is mijn schuld dat ik haar mis ik geef haar geen aandacht en tijd. ze is zo mooi en perfect en rustig. ik kan haar niet vergeten. alles wat ze wil kan ik haar geven alles. Ik bleef een tijdje verdiept in mijn gedachtes.
'Ewaa Foufou' zei toufik toen ie me kamer in kwam. 'rustig rustig' zei ik. Me broertje Anouar kwam er ook meteen aan. 'Ja broer ik heb gehoord je heb gister gescoort.' zei anouar terwijl hij een stoel pakten en naast toufik ging zitten. Gister had ik met een vieze bezem gedanst en gezoend.
als ik er aan denk kan ik zo overgeven. 'heb je haar nummer nog kom we gaan der bellen.' zei Toufik. 'Ben je gek, het was maar voor toen, denk maar niet dat ik haar ga bellen.' zei ik boos.
'Fouad doe normaal, misschien wil ze je wel spreken.' zei anouar. 'wat is er metje sahbi , opeens serieus is er iets ofso.' zei Toufik. Ik dacht meteen aan Nouhaila, nooit vroeg ze me waarom we hadden gezoend of waarom ik niks van me liet horen.
'er is niets laat het gewoon.' zei ik. anouar en toufik keken elkaar . 'kom je zo nog wel mee ??' zei anouar. 'Ja is goed , ga me ff omkleden.' zei ik. ze liepen me kamer uit.


Nouhaila
Me moeder wees gewoon naar mij! 'Ja gelti' zei Fouad terwijl hij ze hand stak. Ik gaf hem een hand en ik voelde dat hij erin kneep en snel naar me knipoogte. 'Hoe is het met je ' vroeg Fouad. 'Goed met jou.' vroeg ik hem. 'Ik ga weer verder met boodschappen, Fouad doe thuis de groeten. ' zei me moeder en ze liep weg. Fouad groette me neefje die hem raar bekeek. 'wat een schatje is het. is dit je mama' vroeg fouad aan me neefje. 'haha doe ff normaal gek mens.' zei ik.
'nee is mijn meissie' zei me neefje. 'haha nee ze is mijn meisje ' zei fouad. hij kwam weer voor me staan. ik voelde me blozen en in me buik waren er miljoenen vlinders. 'ik heb je gemist ' zei Fouad. 'sorry dat ik zo lang niet van me liet horen.. ik wil je elke dag zien en elke dag spreken niets anders' zei hij aan een stuk door. ik wist echt niet wat ik moest zeggen, ik wou dit ook graag maar het kon niet. 'ik heb je ook gemist' floepte er opeens uit me. hij keek verbaasd. 'echt... wil je me elke dag dus spreken en bij me zijn.' zei hij. ik moest nadenken. ' nee.' zei ik.
hij keek me raar aan. 'dit kunnen we hier niet bespreken fouad' zei ik. 'waar en wanneer dan wel' zei hij kattig. 'zit je me hier fucking voor de gek te houden ofzo. je mist me maar je wil me niet?' zei hij nu op een boze toon

Hier had ik dus geen zin in. fouad keek me nog steeds boos aan. 'fouad, ik spreek je later want je moet niet tegen me gaan schreeuwen en dan denken dat ik je alles ga uitleggen.' zei ik en liep weg. 'rot maar op slet' zei fouad. dit was dus de druppel. toen ik dat hoordde kon ik hem echt wat aandoen. ' zorg je ervoor dat je deze slet niet gaat missen' zei ik met een vieze blik.

Na het boodschappen gingen ik en moeder naar me zussen in de auto. ik was zo boos op die klojo. ik wenste hem het ergste. hij liet nooit wat van zich horen. en deed alsof ie het druk had met alles en nog wat. ik hoef hem niet meer te spreken. in de auto begon me moeder meteen over hem met me zussen. 'het is echt een leuke nette jongen, beter dan die andere junk van net.' zei me moeder. en toen begon ze een heel verhaal over hoe moeilijk ze moeder het had om haar kinderen te nemen van hun slechte vader. 'zo een jongen moet je trouwen' zei ze. ik had dus geen medelijden met die sukkel.

fouad
klote zooi. weer is het verpest. ik had meteen spijt van wat ik had gezegd. maar ik begrijp niet waarom ze moeilijk doet. 'gaat het wel ' zei toufik.ik was ze helemaal vergeten. 'ja ' zei ik kortaf en we liepen weg. toufik en anouar gingen naar huis maar ik had geen zin. ik maakte een rondje in de buurt. ik was nog helemaal kapot. ik besloot om naar het parkje te gaan.

Ik zat op een bankje. na wat graaien in me zak voelde ik een jointje.ik zat te twijfelen of ik hem moest roken.. laatst was ik gepakt door me stiefvader. hij boeit me niet het is me vader niet eens. het voelde rustgevend. ik leunde wat achterover en dacht na. waar zou papa nu echt zijn? na alles wat ie heeft gedaan hou ik nog van hem.
in de verte zag ik een meisje lopen .. ik hoopte dat het nouhaila was. ik wou haar bij me hebben , aanraken , knuffelen. klote ik had haar slet genoemd.. het meisje kwam steeds dichterbij...

Nouhaila
Ik was helemaal kapot en ging meteen slapen. ik probeerde dat tenminste. ik miste Fouad.. heel erg. hij begreep me niet en noemt me een slet.. ik begon zachtjes te snikken. huilend viel ik in slaap.

Fouad
het was Nouhaila niet maar Samira. Wauw wat is zij lekker geworden. ik kende haar van de middelbare , altijd een goedkoop meisje maar toch een echte schoonheid. 'psst a zina.' zei ik. samira keek me aan en kwam al snel naar me toe. 'fouad?' zei ze. 'ja kom hier bij me.' zei ik. ze kwam op me schoot zitten. 'yek, je rookt gekke dingen jij' zei ze.
'ewa stress.' zei ik. 'wat voor stress heb je' zei ze nu verleidelijk en haar benen gingen om me middel en ze kwam dichterbij. 'hoe is met je ' vroeg ik haar duizelig. 'lekker ' zei ze fluisterend in me oor. ze nam een hijs van me joint. 'kom je met me mee schat' zei ze. daarna kuste ze me. we gingen naar haar huis , haar ouders waren er niet.
toen we er waren gingen we zoenend naar boven. ze duwde me op haar bed en kwam op me liggen. ze bleef me maar zoenen en aanraken. dit voelde lekker. ik vergat nouhaila en alles. haar topje ging uit en broek ook. ik voelde in me zak me telefoon trillen maar negeerde het. samira kwam op me zitten en deed me trui uit. me tel trilde weer. ik wou hem op stil zetten. ik werd ineens verstijfd. ik zag Nouhaila's naam staan. in een keer duwde ik samira van me af. 'waar ga je heen schat ' zei ze. 'rot op.' zei ik boos. ik zocht me kleren op en liep naar buiten.

Nouhaila
uit het niets werd ik wakker. ik droomde dat er wat ergs was gebeurd. half slapend liep ik naar beneden, daar zag ik niemand. ik dronk wat water en liep terug naar boven om me telefoon te halen en liep weer naar beneden om tv te kijken. ik had een smsje ontvangen! het allerleukste zou zijn als het van Fouad was. maar dat was het niet het was maar van me zus. teleurgesteld las ik het. me moeder en zus waren bij me tante. ik besloot maar een film te kijken. het was nog zo vroeg pas half 7.
liggend keek ik naar de film. ik lette nauwlijks op, dacht de hele tijd aan fouad. na een tijdje viel ik weer huilend in slaap. weer vervolgde die enge droom. ik werd in een keer wakker. het was 7 uur. uit het niets tikte ik fouad's nummer en ik belde hem. ik hoorde hem overgaan en hing op. ik moest hem spreken ookal had hij me beledigt. ik belde weer, hij ging over maar hij nam maar niet op. hij wou me vast niet spreken dus ik liet het daarbij. & deed me telefoon uit.
Er kwam een leuk programma dus ik besloot het te bekijken. ondertussen had me moeder me gebeld dat ze laat zou komen. ik vond het niet erg helemaal alleen op de bank haha.

01-07-2010, 13:40


Fouad
buiten aangekomen belde ik meteen Nouhaila. 'dit is de voicemail van.. ' klote haar telefoon stond uit. ik stond stil en wist niet wat ik moest doen. hoe kon ik zo dom zijn om met die slet naar huis te gaan. ik moest Nouhaila spreken. ik probeerde haar weer te bellen maar nog steeds kreeg ik voicemail. ik ging naar huis en pakte mijn auto en ging richting Nouhaila's huis. pas toen ik had geparkeerd zat ik te verzinnen wat ik zou zeggen als haar moeder opendeed of vader ofzo. ik zou zeggen dat ik een vriend van me zocht die hier ook woont. Gespannen liep ik naar Nouhaila's huis.. ik belde aan...

De deur werd opengedaan door Nouhaila. Ze had betraande ogen en keek me geschokt aan. 'wat moet je hier' vroeg ze met een trillende stem. 'ik wil je even spreken' zei ik zacht. ze probeerde deur dicht te doen maar ik hield het tegen. 'ga weg' schreeuwde ze. 'nee ik moet je echt spreken.' zei ik. 'je wil me alleen spreken als het jou uitkomt en als je weer zin hebt om me valse hoop te geven'. zei nouhaila.
het deed me pijn want ze wist niet wat er was gebeurd en dat door haar ik niet verder ben gegaan met samira. 'laat het me je uitleggen' zei ik. 'fouad er valt niets uit te leggen' zei ze. op dat moment vroeg de buurvrouw of alles goed was. 'ja hoor' zei nouhaila met een neppe lach.
'kom je nog binnen' acteerde ze. ik liep naar binnen. en ze deed de deur dicht. 'enige reden waarom ik je binnenlaat is omdat ik geen zin heb dat de hele buurt meegeniet van je afgang.' zei ze. diep van binnen hield ik ervan als ze zo deed, ze was mooi als ze boos was.
'wat moet je per se uitleggen' zei ze en liep de woonkamer in. ik liep achter haar aan en ging naast haar zitten op de bank. ze keek me niet eens aan. 'ben je je tekst kwijt ?' zei ze kattig. ik draaide helemaal naar haar om maar ze keek me raar aan steeds.
'sorry van vanmiddag.. ik weet het helpt niets maar ik hou van je , heel erg en ik wil jou alleen. als jij verschijnt dan stop ik met slechte dingen.' zei ik. 'als je van me houd zoals je zegt waarom doe je dan zo en waarom als ik je bel neem je niet op ' zei ze. ik kreeg het warm en dacht aan net.
'ik was even weg zei ik. 'echt' zei Nouhaila. 'ja' zei ik. ze draaide zich helemaal naar me toe en keek me lang aan. 'fouad, wat deed je en met wie was je ' zei ze op een rustige manier. 'ik zie aan je dat je liegt fouad' zei Nouhaila.


Nouhaila

Ik zag aan Fouad dat hij loog. hij deed zenuwachtig en raar. 'Nou krijg ik nog antwoord' vroeg ik. hij antwoordde niet en bleef maar naar beneden staren. hij verborg dus iets voor me. het was dus 5 min later nog steeds stil. hier kon ik niet tegen. 'fouad ga je het me nog vertellen of niet.'.
hij keek me aan en zuchte diep. 'ik had ruzie met me stiefvader dus ging ff rondje maken met de auto klaar dat was het en als je me niet gelooft dan niet.' zei hij. 'oke' antwoordde ik kortaf. wat een apart mens is dit zeg dacht ik. ik keek naar de tv en zag dat hij me de hele tijd aankeek.
'geloof je me ' vroeg hij. 'ja ' zei ik weer kortaf. iets zei dat het niet klopte maar ik liet het daarbij. hij sloeg een arm om me heen en ik legde me hoofd op zijn borst. ik hield van hem en wou hem alleen voor mezelf. we besloten een film te kijken. tijdens de film fluisterde hij ; ik hou van je.
'ja tuurlijk ' antwoorde ik. 'dan niet ' zei fouad en kuste me op me wang.
na een tijdje werden me ogen zwaar en sliep ik bijna. fouad tilde me op naar boven. hij legde me op me bed en stopte me onder de dekens. opeens kwam hij erbij. 'je sliep niet he hahah' zei hij. 'jawel half haha' zei ik.
ik bleef kijken in zijn mooie ogen. hij was zo mooi en had zo veel liefs.
liefde had ik gevonden bij hem. hij legde zijn hand op me middel.
hij begon me te kietelen en speelde met me . het was gezellig. we begonnen over alles en nog wat te praten. 'kon ik vannacht hier slapen bij jou' zei hij. 'en dan wat er gebeurt toch niks speciaals hah' zei ik.
'bij je zijn en je aanvoelen is al genoeg voor mij.' hij trok me naar zich toe en begon me zachtjes te kussen. ik had hem gemist dus genoot ervan. hij kuste heerlijk. ik was verliefd . 'ik hou van je ' zei ik. 'ik ook van jou liefje' zei Fouad. 'zou je met me een relatie willen' vroeg hij. 'ja. ' zei ik. 'schatje ik begrijp je als het niet kan vanwege je leeftijd en je ouders.' zei hij.
'ja , het is jammer maar ja' zei ik zuchtend. 'vrienden blijven we en later zien we wel. sowieso ga ik met je trouwen inshallah' zei hij met een big smile. 'inshallah' zei ik. 'schat ik ga weer.' . ik liep met hem naar beneden en gaf hem een dikke kus en nam afscheid.

Voordat hij weg wou gaan draaide hij zich nog om. 'Ehh.. sorry' stamelde hij. 'voor wat?' vroeg ik. ik was helemaal vergeten waarover hij het had. 'van dat je ik je een slet noemde.' zei hij. ik was er niet meer boos om , maar toch vond ik het jammer. 'oja dat..' zei ik en keek weg.
'ik zei het gewoon omdat ik zo koppig was , sorry ik meende het niet. je bent juist een nette meid en van goeie huize. ' zei Fouad.
'Ja het is al goed. maar zeg niet weer zoiets want anders heb je echt een probleem met me haha' zei ik. 'wesh ben je gek? mijn meisje ga ik nooit meer pijn doen.' zei hij en pakte me bij me middel.
'echt niet ' vroeg ik hem terwijl ik hem liefdevol aankeek. 'nee echt niet ' zei hij. daar gingen we weer. we zaten weer te zoenen. het kon eeuwig door blijven gaan. Na een tijdje hielden we op inmiddels zaten op de bank.
hij hield me hand vast. 'hoe zit het nou tussen ons. ' vroeg ik hem.
ik wou ook nou eens weten hoe het zat. als het mocht hadden we allang een relatie. ' ik ga er niet om heen draaien je weet dat ik meer met je wil dan kan. maar als je dat niet wil dan moet ik dat maar accepteren.' zei Fouad. 'ja, ik wil nu echt niet bezig zijn met dit enzo maar jij bent opeens in me leven gekomnen sukkel ahah' zei ik. 'ik begrijp je lief, je bent nog jong en geloof mij ik wil echt geen misbruik van je maken door
je steeds af te leiden van je school. maar ik wil je gewoon voor mezelf.' zei fouad. 'haha , na ja we zien later wel met een nadruk op later he.'zei ik. 'ik had nooit geweten dat het moeilijk zou zijn om met iemand wat te hebben, normaal gaat het allemaal snel bij mij haha' zei Fouad. 'haha het is allemaal per ongeluk,als je me nu even een paar jaar met rust laat dan ben ik voor de rest van je leven van jou haha' zei ik. 'haha ja is goed.' zei fouad en keek me lang aan. 'dus ook geen gekus meer he ' zei ik meteen. 'haha yek... is goed ' zei hij lachend.
we knuffelden elkaar strak. 'jij moet je best doen op school , echt waar.' zei hij. 'jaaha lukt me heus wel.' zei ik. hij was van plan om nu echt weg te gaan ahaha. ik liep met hem naar de deur.
'krijg ik nog wel misschien me allerlaatste kus van jou' zei hij lief. ik bloosde en keek weg. hij bleef me maar aankijken.
ik trok hem zachtjes aan zijn jas naar me toe. 'dit is je allerlaatste kusje van mij. want misschien loopt alles wel anders dan we willen ' zei ik zacht. ' geloof mij , ik laat je nooit gaan echt niet.' zei hij glimlachend.
Ik begon hem te kussen en me armen waren op zijn borstkas. dit was perfect ik wou niemand anders. 'let goed op jezelf prinsesje en ik hoop dat ik je snel weer zie he' zei Fouad. 'ja inshallah' antwoordde ik. 'Slaap lekker zina' zei Fouad en liep naar buiten. ik was blij dat het zo was afgelopen. ik was niet afhankelijk van hem en hij niet van mij. toch hou ik van mijn schatje fouad.




01-07-2010, 13:42


ahh wat voelde ik me goed. Ik besloot om nog even tv te kijken en dan maar lekker te gaan slapen.

2 weken later
vandaag was onze laatste schooldag , ik was over gegaan naar de 5e klas. Houda ook. we moesten nog ons rapport ophalen en dan waren we klaar met school.
Ik stond op en ging douchen en me omkleden etc. Me haar had ik gestijld dus liet ik het los. ik deed een skinny jeans aan met gympen eronder aan en een wit tuniekje. Ik maakte me nog licht op en ging ontbijten. iedereen sliep nog. Ik at snel wat op en reed op me scooter naar school.
'Nouhaila..' hoorde ik iemand roepen. ik keek om me heen en daar was Houda. We begroette elkaar en gingen op een bankje zitten voor de school. 'omg vandaag is onze laatste dag he' zei ze blij. 'jaa hehe eindelijk' zei ik. 'Dus je gaat overmorgen al naar Marokko.' vroeg Houda. 'Ja, dan blijven we onderweg nog bij familie, lekker gezellig toch' zei ik.
'ja man.. ' zei Houda en ze was stil. thuis bij haar wisten ze nog niet zeker of ze op vakantie gingen. haar vader wou naar Egypte maar haar moeder wou Fouad niet alleen naar Marokko laten gaan. 'en jullie gaan jullie nog ergens heen?' vroeg ik rustig. 'Naja... ik weet het niet ' zei Houda en ze barstte in tranen uit. 'Rustig meis ' zei ik terwijl ik haar troostte.
ze begon me snikkend het hele verhaal te verhaal te vertellen. 'Gisteravond hadden me ouders weer ruzie. door Fouad. hij kwam vorige week laat thuis en me vader sprak hem daarop aan en toen begon hij te schreeuwen en te schelden.
Me moeder is het met me vader eens maar Fouad maakt het haar moeilijk. hij komt laat thuis en
doet raar en is onbeschoft en gemeen tegen me vader terwijl hij hem alleen wil helpen. als er ruzie thuis is dan is de spanning groot tussen me ouders. dus gisteravond had me pa Fouad dus uitgescholden en
toen werd me moeder boos en schold hem weer uit.
pff.. het is zo irritant. me vader wil alleen naar egypte , me moeder wil gewoon dat
hij meegaat naar Marokko. is beter zegt ze anders gaat de familie praten enzo.' zei ze aan een stuk door. 'het is echt een kut situatie ' zei ik. ze keek me met betraande ogen aan. 'ja komt allemaal door die klote broer die ik heb. hij moet blij zijn dat er iemand nog is die een vaderfiguur voor hem wil spelen..' zei Houda. 'Het komt goed schat.. ' zei ik.
ik wist niets anders te zeggen. Ze had gelijk fouad was een moeilijke jongen. 'Inshallah' zei ze. we liepen samen naar school om onze rapporten te halen.
toen we klaar waren gingen we nog een ijsje eten en namen we afscheid van elkaar. ik besloot om met fouad te gaan praten..



Ik belde hem op en voelde meteen vlinders in me buik toen ik zijn stem hoordde.
'hee fouad' zei ik bijna onverstaanbaar.
'heey hbiba'
'stoor ik je ofso'
'nee jij mij nooit. is er iets?' vroeg hij bezorgd
' nee niets dringends maar ik wil je gewoon even spreken als dat kan'
'is goed.'
we spraken af over een kwartiertje bij een parkje.

samen op een bankje in het park zaten we.' is er wat ergs gebeurd dat je me wil spreken' hij keek me lang aan. 'nee fouad maar..' ik wist maar niet hoe ik moest beginnen. 'maar?'. 'hoe is het tussen jou en je stiefvader.' vroeg ik meteen. 'weet niet . die man probeert op elke wijze me leven te verkloten. zijn leven draait om ze eigen kinderen en me moeder. klootzak' aan Fouad te zien was hij boos. 'hoe komt het ' vroeg ik rustig. 'weet ik veel'. we waren beide stil. hoe kan ik hierover praten als het zo gaat. 'waarom vraag je dit eigenlijk' 'nou Houda had me over gisteravond verteld en dat haar vader niet op vakantie wil door jou en die ruzies'.
'Ik wil hier niet mee bemoeien maar je weet heus wel dat het niet goed is als andere onder jouw gedrag moeten lijden. je leeft met hem, hij onderhoud je en als je niet met z'n regels om kan gaan praat er dan over' zei ik. hij was stil. ik schrok achteraf wel dat ik het zo had gezegd.
'je hebt gelijk.' zei Fouad. Nadat we er goed over hadden gepraat was hij opgelucht. ik zou naar huis gaan om me bagage klaar te zetten voor Marokko. we stonden beiden op. ik was nog altijd zo verliefd op hem, het liefst was ik de hele zomer alleen met hem lekker ver weg.
hij liep naar me toe en stond stil. 'waar denk je aan' zei hij terwijl hij me bij me middel vasthield. 'niets'. 'let goed op jezelf in Marokko hé, veel plezier' hij knuffelde me. zo stonden we een tijdje , zijn geur was heerlijk. ik kon eeuwig zo blijven staan. ik hield van hem als van niemand anders.
'ik hou van je schatje' fluisterde hij in me oor. ik maakte me los. 'ik ook van jou' zei ik. ik hoop dat fouad zich aan de afspraak houdt.

Aaahh.. we waren bijna in Frankrijk. In Frankrijk zouden we stoppen bij onze familie. dat doen we altijd, dan blijven we een weekje bij hun en dan gaan ze ook naar Marokko. Ik zat wel wat krap maar het was het waard. me ouders waren druk aan het praten en me zus en broertje sliepen.
ik keek uit het raam. wat verlangde ik toch naar me bed.
we stopten bij een benzine station om even uit te rekken en naar het toilet te gaan. ik ging me even opfrissen en haalde wat chocomel. me moeder was helemaal kapot, ze sliep diep meskiena haha.
met me vader ging ik dollen. ik hield zo veel van hem. we reden verder.
Bij me tante aangekomen ging ik lekker lang slapen. ik was helemaal kapot.
We hadden het zeker gezellig met de hele familie. alleen had ik een probleempje met 1 iemand.

We zaten gezellig aan het ontbijten met me ouders, tante Latifa en me zus. Me vader ging weg met de man van me tante ergens naar toe en wij bleven nog praten aan tafel. opeens ging de bel. ' Zou je de deur kunnen opendoen' vroeg mijn tante. ik stond op en liep naar de deur. Daar stond even stil.

het was mijn neef Mounir. wat zag hij er goed uit. 'ewa Nouhaila' zei hij nadat we elkaar hadden begroet. ik werd er een beetje verlegen van want hij was altijd aan het flirten. we liepen samen naar de keuken. me moeder was blij om hem te zien en was druk met hem aan het praten. 'waar is Dina' vroeg Mounir 'Dina is bij je oom en komt vanavond misschien'. Daar had ik dus geen zin in. Dina was me nichtje die even oud als mij was. we waren altijd close maar jammer genoeg koos zij voor een hele andere manier van leven dat bestond uit ; roken, slechte vriendinnen, uitgaan etc. Me tante had het er altijd moeilijk mee want het was haar enige dochter en ze wou haar helemaal niet zo hebben.

iedereen had geprobeerd om me tante te helpen met haar dochter maar dat hielp niet. Laatste keer dat ik haar had gezien was 2 jaar geleden. dat ging er heftig aan toe. ik had haar namelijk geslagen en uitgescholden toen ze met me andere nichtje steeds sneaky probeerden te roken etc. verder had ik haar niet meer gesproken.

Samen gingen ik en me ma, tante , me zus en Mounir naar een groot winkelcentrum. In het winkelcentrum hadden ik en me zus en mounir de grootste lol. hij was echt een lolbroek. non-stop grapjes uithalen. hij vondt het ook leuk om mij te laten schrikken dus deed hij dat de hele tijd. het was heerlijk om zo veel gelachen te hebben.

We gingen nog langs mijn oma en weer naar mijn tantes huis. Vanavond zouden we net als altijd een groot gezamenlijk diner hebben met de hele familie. In de tussentijd hielp ik met het eten etc. Me tante had lekker een groot huis. In die heks der kamer had ik al mijn spullen maar die zouden snel naar mijn oma's huis verhuizen want ze kwam al vanavond. toen ik mijn bagage beetje bij beetje zat op te ruimen kwam Mounir binnen.

'wat doe je' vroeg hij in het Marokkaans. 'haha niets bijzonders, me bagage even ordennen voor als ik naar oma ga' 'blijf je hier dan niet slapen?' 'niet meer als je zusje komt'. hij lachte. 'nog steeds boos?'
'Ja na wat ze je moeder heeft aangedaan' 'ik weet ook niet meer wat ik met haar moet doen, na een tijdje helpt slaan niet meer.
ik wou dat ze was als jou en je soukaina.' 'Ja. ik hoop dat het ooit zal lukken met haar'. 'je bent wel verandert he, breek je nog steeds alles' zei hij spottend. 'hahah dankjewel. ja het gaat wel hoor met me lichaam.'

Zo hebben we een tijdje gepraat. de avond verliep goed. Dina zag ik wel maar groette haar niet. het boeide me niet echt want ik heb tenminste nog een waarde. de hele tijd keek ze me moeilijk aan samen met me andere hopeloze nichtje.

die avond kon ik maar niet slapen. ik miste fouad, maar betrapte mezelf op de gedachtes dat ik mounir leuk vond. meer dan normaal..


Die zomer was echt leuk. Vooral gezellig met de familie. ik heb lekker genoten van de zon en van de aandacht die ik daar kreeg. Houda had ik een keer via de mail gesproken. zij was toch wel naar Marokko gegaan.

De vijfde klas verliep spoedig. ik haalde mijn diploma en was eindelijk klaar met de middelbare school. Tussen mij en Houda ging het slecht. Mede door een nieuw meisje in de klas. Safae was zo hinderlijk en stond me steeds in de weg. Maar Houda veranderde ook heel erg. In ruzie had ik geen zin, mijn diploma halen was het belangrijkste. En nu hoefde ik Houda niet als vriendin. Ik kwam haar vaak op bruiloften tegen maar deden we vaag. Tussen mij en Fouad... niks meer van hem gehoord, Safae was zijn vriendinnetje geworden. wat ik natuurlijk haatte.. Hij haalde haar vaak op van school en dan gingen ze met Houda erbij vaak weg. Hem negeerde ik ook en hij mij. Achteraf dacht ik dat ik tijd heb verspilt aan nutteloze mensen, wat ook zo was.
------------------------------------------------------------------------------------------------

01-07-2010, 13:48


DEEL II

paar jaar later..
Vandaag ben ik 19 geworden. de tijd is snel gegaan. het voelt zo raar ben echt een vrouw aan het worden. ik zat aan tafel met me familie. we sneden de taart en ik deed me kado's open. het waren allemaal leuke dingentjes. leukste kado was van me moeder; een gehele huidverzorging plus manicure en pedicure. 'je bent een vrouwtje Nouhaila dus moet je goed verzorgd worden he' zei me moeder. die avond keek ik in de spiegel. wat raar is het om ouder te worden. ik draaide me om en bekeek me lichaam. De rondingen waren er zeker. Beugel eruit. mooi lang haar. tip top! Na wat gelachen te hebben met me zussen en moeder besloot ik te gaan slapen. ik viel maar moeilijk in slaap. vannacht droomde ik over Fouad. hoe zou het met hem gaan.. ik dacht aan alles.. me eerste kus , zijn lieve lach en tot slot zijn klote streek.. en een heks van zijn zusje.

de komende tijd zou ik het druk hebben met de bruiloft van me zus Soukaina. Ik was haar weddingplanner en had beloofd om haar met alles te helpen. Zij zelf was heel zenuwachtig. paar jaar terug schreeuwde ze nooit te willen trouwen en nu zou dat wel gebeuren. tot over haar oren was ze verliefd op Yassin. hij was een aardige jongen en serieus. Mijn ouders waren dan ook zeer blij toen hij haar hand kwam vragen.

'' De jurk moeten we van A'dam halen he'', ''waarom van zo ver?'' vroeg ik me zus. ''Hallo ik ga trouwen dus moet ik de meest exclusieve jurk hebben ja, als jij gaat trouwen mag je een jurkje van de h&m halen afgesproken?'' zei Soukaina. Zij was de bruid dus het moest. ´Ik ga me alvast klaarmaken´riep ik toen ik kleding ging uitzoeken. hmmm wat moet ik aan dacht ik bij me zelf.. Ik hield me best veel met me uiterlijk bezig. niet voor jongens maar gewoon voor mezelf. jongens boeide me eigenlijk niet meer zo erg.. Zolang ik maar blij was met mezelf was alles goed.

Ik deed een skinny jeans aan met een zwart tuniekje en me leren jackje. Nadat ik wat lipgloss en mascara had opgedaan was ik klaar om uit huis te gaan. Me zus was helemaal klaar en ging alvast naar de auto. ´doe nou snel´ zei ze. Juist op dat moment deed ik express langzaam met het aan doen van me UGGS. ik glimlachte nog lief naar haar. ´moet ik je helpen uit huis te komen´vroeg Soukaina. ´Nee hoor´ zei ik met een sneaky lachje. het was altijd leuk om haar te irriteren.

Onderweg was ze aan het bellen en dingen te regelen voor de bruiloft. Ik was ver met mijn gedachtes en focuste op de weg. Me zus die ik altijd plaagde en waarmee ik kappertje speelde gaat nu trouwen. ik betrapte mezelf op de gedachte dat ik me best wel ook afvroeg wanneer ik zou gaan trouwen. Net na de verloving van me zus kwamen er al vragen naar mij wanneer ik zou gaan trouwen. 'weet niet ' was het enige wat ik kon zeggen. Maar goed ik ben jong en had toch geen behoefte meer aan trouwen.

' Mooi he , hij staat me perfect ' zei Soukaina met een big smile. ze had gelijk de jurk was deze hele reis waard. ze draaide stralend om zichzelf heen om elk stukje van de jurk te zien. ik stond op en bekeek wat jurken. ze waren allemaal zo mooi. Me zus ging een andere jurk passen. ik zat wat aan me telefoon toen ik opeens een lelijke lach hoorde. Ik negeerde het maar toch kwam het me bekend voor. ' fouad gaat deze voor me kopen '

toen ik me omdraaide schrok ik...

Het was Safae.. samen met een ander meisje.
Ik zag dat ze mij zagen en ik keek weer terug op me telefoon. Wat waren ze goedkoop zeg. Ze kwam nu jurken bekijken voor mijn neus. Ze had zeker 10 uur gedaan om zich in die broek te proppen. Ze had volle krullen met lelijke highlights en ze waren een en al pluizig. Ze ging wat smoezen met dat meisje. Met een arrogante blik keek ze me weer aan en liep weer naar de andere kant van de winkel. Pfoe wat was ik blij dat ze weg was.

Maar waarom haatte ik haar nou zo erg..Omdat ze met Fouad had en omdat het haar elke keer lukt om me jaloers te maken als hij haar kwam ophalen. Of omdat ik een dierbare vriendin ben kwijt geraakt. Ik was benieuwd of ze nog met Houda om ging , zeker wel. Nu al helemaal als Fouad met Safae gaat trouwen.

Ik werd uit me gedachtes gehaalt door me zus. 'hallo leef je?' vroeg ze. 'ja' zei ik snel. Nog steeds was ik in verwarring. Zou Fouad echt met haar trouwen... Eerlijk deed het me wel wat. Ik was zo verliefd op hem. En als hij bij me was dan was het fijn en deed hij lief. Ookal was hij niet altijd bereikbaar voelde ik dat hij kon veranderen als persoon.

Eindelijk waren we klaar met de jurk. 'Zullen we weer oude tijden laten herleven?' vroeg me zus. Niet begrijpend keek ik haar aan. 'KFC!!' schreeuwde ze. 'oo hahaha ja tuurlijk' zei ik. We liepen naar binnen en bestelde eten en gingen lekker smullen. dit deden we altijd als we samen waren. Nadat we klaar waren gingen we weer naar huis.

's Avonds zat ik lekker op me kamer een film aan het kijken. Me zus was beneden met Yassin, ze moesten wat meubilair regelen. Me ouders en broertje waren er niet. Ik keek op me telefoon hoe laat het was en toen zet ik me telefoon naast me neer. Tijdens de reclame ging ik naar beneden om wat eten te halen. 'Lukt het' vroeg ik terwijl ik aan me chips zat. 'Ja hoor' zei Yassin vriendelijk. 'welke kleur moeten we nemen voor de bank' vroeg Soukaina. 'Eh.. ja ze zijn beiden mooi maar deze is mooier' zei ik terwijl ik een bank aan wees. 'Zei ik je toch' zei Yassin lachend. Op dat moment ging de huistelefoon. Ik liep er naar en zag een nummer dat ik vaag herkende. Het was Houda's huisnummer!

'Hallo...'



'Hallo' zei ik weer. Op dat moment seinde me zus heftig dat ik naar boven moest gaan zodat zij weer verder konden. Ik liep snel de trap op en deed de deur achter me dicht. ' Hey' zei een mannelijke stem. Ik herkende de stem gewoon niet. 'Ja met wie spreek ik' vroeg ik met een trillende stem. Ik was opeens zo zenuwachtig.
'Met mij'
'Wie is mij' schreeuwde ik boos.
'Weet je dat niet meer...'
' Nee wie ben jij?'
'.....' en toen werd er opgehangen.. Was het Fouad? Ik begreep het niet meer. Waarom zei hij dan gewoon niet z'n naam. Ik was weer in de war. Ik besloot om terug te bellen. De telefoon ging over en mijn harte bonste in me keel.
'Alo' ik hoorde dat het Fouad's moeder was en besloot om gewoon met haar te praten. We bleven een tijdje aan de lijn. Ze vroeg me hoe het op school ging etc en mijn gezondheid. Ik vertelde haar dat dit nummer had gebeld en ik dacht dat ze wat wou. 'Nee a benti , ik was net onder de douche, & de jongens zijn net uit huis en Houda is bij een vriendin'. Hier klopte niets aan maar oke. Ze stelde voor dat ik zaterdag zou moeten langskomen met Soukaina en mama want er zou bezoek bij haar komen. Natuurlijk wou ik dat niet.. Zou ik die 2 sukkels tegenkomen en dat hoeft dus echt niet van mij. Ik bedankte haar en hing op. Wat een dilemma zeg.. De hele avond was ik in de war. ik herkende die stem gewoon niet. Echt niet. Ik heb gewoon het recht om te weten met wie ik praat. Ik besloot gewoon lekker te gaan slapen. Morgen zou ik lekker thuis blijven.


Rennend liep ik me kamer in en uit. Voor vanavond had ik afgesproken met Gina, een Surinaamse vrienden van de middelbare school. We zouden gezellig wat gaan eten ergens. Ik had haar 2 jaar niet gezien dus had ik erg zin in.
Snel deed ik me jeans aan,een wit truitje en wit blazertje aan deed me haar los , pakte me sleutels en reed naar de afgesproken plek.'Doei mama' riep ik snel.

'Schat wat ben je mooi' riep Gina toen ik aan kwam lopen. Ik moest ervan blozen want het hele restaurant keek mee. 'Rustig maar' zei ik toen we elkaar knuffelden. 'Meid je ziet er goed uit' 'Jij ook Gina !'
We gingen tegenover elkaar zitten en begonnen meteen te babbelen. Wij raakten nooit uitgepraat.
'Hoe was New York '
'Geweldig , je moet een keertje mee het was perfect maar ik miste het hier wel' zei Gina.
'Ga je ooit terug om daar te wonen?'
'Nee denk het niet. Ik zie wel wat de toekomst brengt. En jij meis wat heb jij allemaal gedaan'
'School , werken , school , werken'
'Saai. Geen leuke jongen in beeld' zei Gina nieuwschierig
'Haha nee hoor' zei ik terwijl ik zat te spelen met mijn rietje.
'En Fouad?'
'Wat is er met hem..'
'Heb je geen contact meer met hem.. jullie waren toch in love. '
'haha dat was nep. Ik heb geen contact met hem en ook niet met Houda.'
Met een verbaasd gezicht sloeg ze een hand voor haar mond. 'Nooo..'
'Jawel hoor' zei ik.
'Hoe dan vertel me alles'
Ik besloot haar alles te vertellen want zij was een persoon die echt naar je luisterde en die advies kon geven.



01-07-2010, 13:50


'Nou het zit zo' begon ik; 'Nou jij ging toch weg van school begin van de 4e. Toen was alles gewoon normaal tussen mij en Houda.
We konden goed met elkaar opschieten en we waren echt goede vriendinnen.
Tot in de 5e Safae een heks bij ons in de klas kwam. Ze pakte Houda af van me. En leerde haar allemaal slechte dingen en zo gingen ik en Houda steeds meer van elkaar. Ze wist dat je me nooit kon overhalen om slechte dingen te doen. Zo ben ik niet en ik wordt dat ook niet.
Op een dag deed ik kortaf tegen haar tot we elkaar niet meer spraken. Aan de ene kant vond ik het wel jammer maar goed.
Concentreren op school was destijds belangrijker dan me bezig houden met neppe mensen.
Houda is ook niet geslaagd en Safae was geschorst dus ik voelde me juist goed aan de ene kant. Ze hielden zich non stop bezig met jongens en make up enz. Safae kreeg met Fouad dus ze werden nog closer.
Hij kwam Safae vaak ophalen en als hij me dan zag dan keek hij alleen maar. Hij deed alsof ik niet bestond en deed zo vaag.
Een keertje riep hij me toen ik achter de school me scooter wou pakken. En ik negeerde hem maar hij kwam voor me staan en vroeg me waarom ik boos deed, ik gaf nog steeds geen antwoord.
'Kan je er niet tegen dat ik met Safae ga' Dit keer keek ik hem echt vaag aan. Waarom zou ik er niet tegen kunnen, 2 neppe mensen houden van elkaar dat is toch mooi zei ik en reed weg. dat was dus de laatste keer dat ik hem zag. hem hoef ik niet te zien, het is vast een grote drugsdealer geworden met 6 kinderen bij 3 vrouwen. Echt een klojo gewoon. Nooit dat ik weer op hem val. Ik was hopeloos verliefd maar nu zou dat nooit meer kunnen echt niet.'

'Zo meid. Dus het is helemaal over tussen jou en die 2.' vroeg Gina
'Ja helemaal' zei ik vastberaden. Maar toch was er een beetje twijfel
'Jammer het is wel een leuke jongen hoor' zei ze opeens
'Leuke jongen , Gina eet je gras?' vroeg ik geschokt.
'Schat, mensen veranderen echt waar. hij is verandert hoor'
'Hoe weet je dat nou zeker?' zei ik bot

'Het is me buurjongen weet je nog . Ik ken die jongen van de basisschool?'
helemaal vergeten. Stom stom stom..dat ik zo fel deed.
'Oja.. sorry'
'Nouhaila.. hij is echt een leuke jongen. Hij is dat altijd geweest alleen kon hij niet normaal met meiden omgaan. het was toen nog een jongentje , nu is het echt een man. Hij heeft een goede baan & goede vrienden en geloof mij hij haat meiden als Houda. Houda heeft ie laatst helemaal in elkaar geslagen nadat hij haar had gepakt met iets. Maar verder is hij aardig.. Totaal verandert ! Fouad is serieuzer en gewoon grappig net als vroeger. hij vroeg me een keertje of ik nog contact met je had.'

Ik schrok toen ze dit zei.. Ik betrapte mezelf op de gedachte dat we weer wat konden worden maar dat wil ik helemaal niet.. dacht ik.

'Echt..' kwam er alleen uit me mond.
'Ja schat echt waar.. maar maak je er niet druk over, je bent een mooie slimme meid en hoef echt niet te twijfelen.' zei Gina terwijl ze me gerust stelde.
'Wat moet ik doen als ik hem zie..' ik had haar verteld dat ik zaterdag naar hun zou gaan.
'Niks gewoon normaal doen klaar, als hij groet, groet je terug , als ie dat niet doet dan doe je het ook niet . Simpel'

Na nog ook gezellig gepraat te hebben en gegeten te hebben nam ik afscheid van haar en ging ik snel naar huis toe. Tijdens de hele rit waren me gedachtes bij hem.. hoe zou hij nu zijn.. Ik geloof Gina echt , ik ben zo benieuwd naar hem. Stiekem kreeg ik toch een beetje zin in Zaterdag !


Half gapend werd ik wakker. Fouad. Hij was de eerste aan wie ik dacht. Shit morgen is het zaterdag! In me hoofd zat ik te bedenken wat ik aan zou doen. Wat was er opeens met mij.. Zou ik toch wel interesse in hem hebben na dat wat Gina gister zei..
Ik wou me niet focussen op hem. Op geen enkele jongen eigenlijk.. Ik wil misschien zelfs niet eens trouwen. Door wat ik hoor over wat jongens meiden aan doen is mijn beeld sterk verandert. Ik overdrijf.. ik moet gewoon stoppen met aan hem denken want ik stress dan alleen maar.
Ik strekte me uit en liep naar de douche.

Eerst ging ik snel langs werk voor een vergadering. Ik had me netjes gekleed. Vlug deed ik me broodje in een zakje en liep rustig uit huis want iedereen sliep nog.

'Ga jij nog wat leuks doen in het weekend' vroeg mijn collega Lieke toen we samen naar ons bureau liepen.
'Ehh.. Ja!' zei ik te opgewekt
'Heeft mevrouwtje een afspraakje' vroeg ze sneaky
'Nee gewoon naar familie' Ik probeerde me te herstellen..na die blije reactie
'wordt het geen tijd voor een leuke date met een Mo of Appie in plaats van met je baan en school'
'Haha Lieke, ik weet het niet hoor' zei ik blozend
'Ik kan je helpen' zei ze met een knipoog
'schat doe vooral geen moeite het hoeft echt niet'
' Mijn man kent een hele leuke Marokkaanse collega en anders regel ik wel een date met een Nederlandse collega voor je'
Ik kwam niet meer bij van het lachen. Lieke was zo'n gek mens gewoon. Hartstikke aardig en zo hilarisch.
' Hou es op. Wat ga jij eigenlijk doen '
' Nou ik en Chris gaan weekendje naar.... Parijs ' zei ze stralend.
'Wat leuk schat '
Ik was heel blij voor haar. Zij en haar man zouden bijna scheiden en nu gaat het beter. We bleven nog wat kletsen en ik ging even snel langs de stad voor een geurtje die ik zo lang al wou.

Yes. Ik vondt het geurtje, het was heerlijk. Eerst spoot ik de tester bijna leeg en pakte het pakketje en liep richting de kassa. Ik betaalde en liep naar de auto. Toen ik me auto opende hoorde ik iemand me naam roepen. Ik keek achter me en herkende hem meteen Karim. Karim zat op dezelfde school waar ik na de middelbare op zat, hij gaf me wel eens bijles.
'Heey meid'
'Hey Karim' wat was hij mooi. hij had een lieve lach en een mooi postuur.
We stonden te praten en ik zag hoe hij me van top tot teen bekeek.

Uit het niets zag ik Anouar. broertje van de 2 leukste mensen op aarde; fouad en houda. Zou hij me herkennen? Hij keek wel wat maar verder liep hij door.Ik richtte me terug op Karim. We hadden een leuk gesprek en namen afscheid van elkaar. In me hand drukte hij een papiertje met ze nummer erin. En liep weg.





01-07-2010, 13:52


Hij draaide zich om; knipoogde en zwaaide. Ik zwaaide blozend terug en stapte in de auto. Wauw.. Ik voelde me echt raar. Karim was zo lief en mooi geworden. Hij was altijd zo maar nu zie ik het pas. Wat wou hij dat ik ging doen? Hem bellen voor een date of voor wat anders. Op me gezicht was een big smile die niemand weg kon halen. Karim wou ik sowiezo na vandaag vaker zien...

Thuis aangekomen nam ik een lekker warme douche en settelde mezelf op de bank. Samen met me moeder keken we wat Marokkaanse films en gingen we slapen.

Moet ik hem bellen of smsen..? Ik bleef een tijdje piekeren en keek als een zombie naar de nummers op het blaadje. Als ik zou bellen dan zou het te snel zijn... Ik liet het erbij en besloot om te slapen want morgen zou the Big Day zijn..

Nouhaila
Ik stond voor de spiegel en bekeek mezelf goed. Alles moest perfect zijn, dacht ik. Ik had een zwarte kokerrok aan getrokken met daarboven een net zwart blousje met bloemenprint erop. Me haar was net als altijd gewoon stijl en ik liet het gewoon los. Op het eind deed ik een lichte laag lipgloss op me lippen en wat mascara. Klaar ik was klaar om te gaan.
' Heb je een date ' vroeg Soukaina toen ze me kamer in kwam.
"Nee hoezo.."
'Je ziet er zo opgetut uit..'
'' Mag ik mezelf verwennen met me schoonheid'' zei ik en keek zogenaamd vies aan
' Je bedoelt mag ik Fouad verwennen met me schoonheid' zei Soukaina sneaky
Ik kwam niet bij van het lachen. 'Hoe kom jij daar nou weer bij Sou?'
'Ehm.. tis logisch nog steeds ben je niet over je grote liefde heen toch?'
Op dat moment riep mama ons we moesten komen zodat we konden gaan.

Soukaina reed en ik was nog steeds in gedachte over wat ze zei... Dat ik niet over hem heen ben..

Ik hield de bloemen vast die we voor Tante Laila (moeder; fouad) hadden gehaald en soukaina had het gebak vast. Me moeder belde aan.
Fouad's moeder groette me uitbundig. Ik schrok van haar enthousiasme.. 'Wat ben je prachtig geworden zei ze toen we in de woonkamer zaten met alle vrouwen' 'Dankje gelti' zei ik zachtjes. Al die vrouwen keken me lief aan. Het waren allemaal vriendinnen van me moeder. Ik kende er een paar van verder niet.
'Is dit ook jou dochter' vroegen 2 vrouwen terwijl ze naar me keken. 'Ja ' zei me moeder terwijl ze me been aaide. 'Tbarkellah. Mooi meisje' zei een andere vrouw. De vrouwen bleven me aankijken en me moeder fluisterde in me oor dat ik even weg moest gaan want het is niet goed als mensen zo overdrijvelijk naar je gaan kijken. Ik deed alsof ik naar de wc moest gaan. Ik liep de trap op en bekeek het.. Dit huis kende ik uit mijn hoofd. Na dat ik klaar was van de wc zag ik Soukaina praten met Houda!

Dat verbaasde mij echt. 'Hey' zei Houda verlegen. 'Hoi' zei ik wat ongemakkelijk.. Ik bleef bij de deuropening staan van haar kamer. Ze zag er weer uit als normaal voordat ze een heks werd. Ze had geen make up op en droeg een simpel tuniek met legging. Haar haar was vast en ze was gewoon zoals vroeger. Haar poppen gezichtje had ze nog altijd

Het werd stil en op een gegeven moment liep ik de kamer in en kwam ze op me af. Ze knuffelden me heel stevig en begon te huilen. 'Ssst niet huilen Houda.' Ze bleef maar huilen en snikken. Soukaina ging naar beneden en deed de deur dicht.
Na wat gesnik keek ze me aan. 'Ik heb je gemist en het spijt me zo erg van alles he. echt ' zei Houda , ze keek me met betraande ogen aan. Ik wist niet wat ik moest zeggen.. weer was ik stil en keek haar aan. 'Houda het maakt niet uit.. ik hoop dat je hebt geleerd van je fouten.. Maar goed het gaat om wat jij vindt dat wel en niet kan ik wou je alleen helpen'. 'Daarom juist heb ik spijt. Ik was zo dom bezig ik heb alles verpest.
Onze vriendschap was zo leuk en mooi'.
We hebben zeker een uur gepraat en alles hebben we gelukkig goed gemaakt. Ook had ik haar gezegd over dat ik Safae zag en over wat ze zei over die jurk etc, ze vertelde dat dat allemaal nep was. Houda had allang geen contact meer met haar.
Ik vertelde haar eerlijk wat ik vond enzovoort en ze begreep me gelukkig. 'Je bent echt een vrouw Nouhaila, echt zo mooi ben je geworden' 'Dankje Houda a.k.a barbie'
We schoten in de lach en hadden het over alles en nog wat. 'Wanneer ga je trouwen Houdi' 'haha weet niet man, inshallah snel' zei ze blij. 'hoezo snel ' vroeg ik sneaky. 'Ja gewoon is toch beter ' ik keek haar niet begrijpend aan en we knuffelden elkaar strak.

We gingen naar beneden en hielpen in de keuken. Het eten was lekker en het was gezellig in de keuken met de nicht van Houda , Yasmin. Zij zou ook binnenkort trouwen dus die was druk bezig met Soukaina haha. Ik en Houda maakte veel grapjes, net als toen. Me moeder kwam erbij en zag dat het weer goed was tussen ons.

we zaten met ze vieren te eten. ' Nouhaila , haal ff me foto camera van boven.' vroeg Yasmin aan me. 'waar?' Houda's kamer in me zwarte tas'. Toen ik de deur open deed draaide er kei veel gezichten in een keer om. Ik herkende ze allemaal. Het waren allemaal zoons van de vrouwen die beneden zaten. 'hey' zei ik verlegen. de jongens zeiden allemaal 'hey' terug. daar tussen zat Anouar. hij kwam naar me toe en vroeg me hoe het ging enzo. het was echt een lieve jongen. Hij zocht Yasmin's tas voor me. de jongens waren ondertussen druk bezig met scannen.

Iemand stond druk aan de lijn te praten en toen hij omdraaide voelde ik me echt verliefd als 3 jaar geleden. Hij hing op en keek me lang aan. hij was zo knap geworden.. niet normaal. Ik was helemaal weg van hem. Zijn blik maakte me altijd zo verlegen. Nog steeds staarde hij me aan.
Gelukkig vond hij de camera en gaf het aan me. 'dankjewel Anouar' zei ik terwijl ik lief naar hem keek. Fouad kwam naar me toe lopen net toen ik weg wou gaan. Hij stak z'n hand uit en ik groette hem terug. Ze hand wou ik niet los laten haha. 'Alles goed met je' zei hij. 'Ja hamdullah en met jou'
'Nu beter' zei hij terwijl hij knipoogde. de jongens begonnen geamusseerd mee te kijken. 'Fijn' zei ik verlegen. 'Foufou laat haar met rust man, ze heeft geen interesse in je' zei Anouar. Ik glimlachte en draaide me om en liep naar beneden.

Fouad
.....




01-07-2010, 13:55






Fouad

Ze draaide zich om en liep weg. Nog steeds was ik beetje verward want ze is mooier dan ooit. De jongens keken me niet begrijpend aan. 'Wat was dat' vroeg Mo. 'Dat was ze eerste grote liefde' zei Anouar grappend.
Ik ging tegenover de jongens zitten. 'Tv gaat niet lukken man, hele draad is naar de maan' zei Rachid die de tv probeerde te maken zodat we een wedstrijd zouden zien. 'Ewa dan niet , na net hebben genoeg gesprekstof toch Foufou' zei Mo. 'haha jullie zijn gek' zei ik. Me gedachtes waren bij haar. Gewoon te mooi voor woorden, haar lichaam haar lieve blik en haar lippen. ' Is ze echt je grote liefde ' zei Mo.
'haha ja soort van' zei ik. 'soort van bestaat niet vriend of het is ja of nee, anders ga ik wel voor haar' zei Mo lachend. 'JA, ik maak je af als je wat met haar doet , ik zweer het je hé' zei ik. De jongens begonnen te lachen en vroegen me over haar. 'Hoelang heb je haar dan niet gezien' vroeg Rachid. 'dik 3 jaar denk ik'. toen ik over zat te denken was het best wel lang geleden dat we elkaar zagen. Ze kan niet zo mooi zijn.
het kan gewoon niet. ik was ver in me gedachtes, het liefst zou ik naar beneden gaan en haar meenemen waar we alleen konden zijn. Ik heb haar dus echt gemist. Anouar was druk bezig met praten over Nouhaila terwijl ik vaag mee luisterde. 'En toen ging deze aap met de grootste bezem van de wereld en liet hij haar' de jongens keken me scheef aan.
'Haar zou ik nooit laten gaan vriend, nooit kijk hoe mooi ze is man ' zei Younes. hij had gelijk. het was een pracht meisje. 'Ewa ja is verleden tijd. Zij leeft nog ik leef nog dus er is kans haha' zei ik vastberaden. 'Ga je weer hosselen, je was toch serieus geworden of niet.' zei Mo. 'Ben ik ook. Maar laat het ff ' zei ik maar. 'Hij is dood verliefd op haar check die kop ' zei Anouar. Nooit was het gebeurd maar ik bloosde. Wat gebeurde er allemaal. De jongens bleven haar steeds complimenteren en ik? Ik was verliefd.



Nouhaila
OMG. Ik voelde me herboren. Fouad is zo mooi en lief. Zwevend gaf ik Yasmin haar camera. 'We zijn op de hoogte' grapte Houda. Verlegen keek ik weg. 'Nou meid nu je je vriendje toch al heb gezien kan je alvast het eten naar boven brengen ' zei Yasmin met een knipoog. 'haha er is niks hoor ' zei ik. Voor ik wat naar boven bracht trok ik me rokje goed deed nog wat lipgloss. De dames keken me niet begrijpend aan. 'Je gaat zo eten schat , dan is die lipgloss helemaal weg' zei Soukaina lachend. 'Is voor mezelf ' zei ik . 'Is voor Fouad haha' zeiden ze alle 3 tegelijk. Ik stak me tong uit en ging naar boven. Rustig deed ik de deur open en zag ze weer allemaal kijken. Fouad zocht ik en ik zag zijn lieve blik weer. Hij nam het bord aan en bedankte me. Zo gingen ik en Houda heen en weer naar boven. toen ik

De avond was bijna voorbij jammer genoeg. Ik en Houda enz. gingen in de woonkamer zitten met de vrouwen. Ik dacht de hele tijd aan hem.

Veel vrouwen gingen weg en ik en Houda gingen de keuken alvast een beetje opruimen. Houda ruimde boven op en ik de keuken. Uit het niets draaide ik me om en zag Fouad aan de keukentafel zitten. 'heey' zei hij. Ik was zo verlegen. waar kwam dit vandaan? 'hey' zei ik bijna onverstaanbaar. Hij zat thee te drinken en bekeek me van top tot teen weer. Ik draaide me om en ging weer verder met schoonmaken. Inmiddels was alles weer schoon maar durfde ik niet weg haha. Ik zette een paar schoongemaakte borden op de keukentafel. Nog steeds keek hij me aan met die lieve blik. Ik werd er zenuwachtig van. 'Lukt het?' vroeg ik.
'Ja hoor ik zit te genieten van me thee en van me uitzicht' zei hij met een vette knipoog. Er kwam een big smile op me gezicht. De eerste keer dat we elkaar zagen zei hij dat ook. 'Herinner je die dag nog ' zei hij.
Terwijl hij opstond en het bekertje op het aanrecht zette. 'Ja hoor' zei ik. 'Ik kan die dag niet vergeten en al helemaal niet hoe het was afgelopen'. Hij kwam steeds dichterbij. Ik kreeg het warm en zag hoe hij naar me keek. Hij stond te dichtbij gewoon en keek verlangend naar me lippen.
'Wat een troep was het daarboo...' Houda kwam net de keuken in en stopte meteen haar zin toen ze ons zag. Fouad draaide zich in een keer om. 'Ik ga maar weer ' zei Fouad. Hij drukte een kus op me wang en fluisterde in me oor. 'Ik heb je gemist echt , ik wil verder gaan met waar we zijn gestopt. Je hoeft het niet maar laat het me weten oke?' zei hij.
'Ja is goed' zei ik zacht. Hij drukte een papiertje met een nummer in me hand en liep de keuken uit.

De avond verliep verder goed. Met Houda had ik afgesproken dat ze deze week langskomt zodat we gaan afspreken. Ik nam afscheid van iedereen en ging naar huis met me ma en zus.

In bed straalde ik. We hadden bijna gezoend. weer. Ik was zo verliefd. 'k dacht meteen aan wat hij me gaf ze nummer.. Wat moest ik nou doen. Wie moest ik kiezen Fouad of Karim?

Nouhaila


Dagen gingen voorbij en ik voelde me echt goed. Het leven was zo mooi geworden. Niet alleen door wat er is gebeurt maar ik merkte dat ik echt iets alleen kon. Voor een 19-jarige was ik super blij dat ik een goede baan had en dat alles op school ook goed ging. Mijn baan was tegelijk ook mijn stage plek. Handig! Op werk merkte Lieke ook op dat ik anders was geworden. 'Date?' vroeg ze dan meteen haha. Houda had ik nog gister gesproken we zouden samen lunchen. Ik ging naar haar school en wachtte in de auto op haar.

'Vette wagen heb je !' zei Houda enthousiast toen ze haar gordel om deed. 'Ja hé komt er van als je een lieve daddy heb zoals de mijne ' grapte ik.

We gingen naar een eetcaféetje. We bestelden ons eten en begonnen gezellig bij te praten. Veel hadden we elkaar zeker te zeggen want het was geen 1 keer stil. Ook hadden we het over de bruiloft van Soukaina die bijna kwam. 'Ik moet nog een avondjurk voor op het eind' zei ik.
'Ik ken een leuk winkeltje en het is ook nog eens goedkoop!' zei Houda. We besloten om na het eten er snel naar toe te gaan. Ik was blij dat we de ruzie hadden bij gelegd. 'Hoe is het met Fouad en Anouar?' vroeg ik Houda. 'Goed hoor, je was gesprek van de avond die keer haha'
'Wat bedoel je? haha' 'Nou Anouar zat Fouad te pesten met jou want zoals je begrijpt kan mijn lieve broer dus zo niet zonder je en jij niet zonder hem' Ik moest ervan blozen. 'Haha ik weet het niet hoor' zei ik terwijl ik weg keek. 'Schat , wat er tussen jullie 2 speelt.
Is tussen jullie ik hoef dus niks te weten als je het niet wil zeggen. Als je advies wil of je twijfelt ben je altijd welkom. Nu zijn we stukken ouder en ik zie hoe Fouad is verandert en hij zegt dat dit tussen jullie serieus is en ik geloof hem. Nooit is hij zo verliefd geweest ahaha.
Maar je moet weten dat je niet verplicht bent om me alles te vertellen. Het is 1 liefde tussen 2 mensen en ik hoor daar niet bij. en jullie passen bij elkaar dus ga je gang en pak hem beet haha ' zei Houda.
'Aah dankje lieverd, dit waardeer ik echt van je. Ik hou van je Houda ' zei ik. 'Houda, hij is zo verandert alleen merk ik nog niet veel , maar ik hoor het steeds en ben benieuwd. Ik ben zo verliefd volgens mij haha. Wat moet ik doen?' vroeg ik haar verlegen. '1. stoppen met verlegen tegen me doen ik ben je zus dus je hoef je nergens voor te schamen en 2. maak contact als het kan, Simpel ' zei ze met een big smile. Ik stond op en knuffelde haar strak.
Dit is nou een vriendin. Ze keek me stralend aan. 'Kom snel een jurk voor je kijken.' zei Houda. We betaalden en reden meteen naar de winkel.


Nouhaila
We hadden mooie jurken gevonden. Uiteindelijk had ik een witte jurk gekocht. Mouwloos en met steentjes/diamantjes aan de randen. Hij had een kleine sleepje en verder was hij van me knie door midden open. Super jurk! Ik was er heel erg blij mee. Houda had ik gedwongen om ook een jurk te kopen maar ze vond dat er geen haar mooi stond.
Ik bracht haar naar huis en ging naar huis.

Lekker nam ik een lange ontspannende douche. Dat had ik zeker nodig. Ik belde nog even met Gina want die hield ik uiteraard op de hoogte. Ze was blij dat alles goed was gekomen tussen mij en Houda. En ook met Fouad. Althans.. ze vond dat het tijd was om het te bellen over of ik verder wou gaan. Zekerheid helpt zei ze. Ik vond dat ze gelijk had. En ik wou hem sowiezo spreken dus zou ik het doen

Ik ging op me bed liggen en zocht het blaadje in me tas. Ik schrok me dood. In me handen waren er 2 blaadjes ; allebei in het blauw geschreven nummers; welke was van Fouad?!


01-07-2010, 13:58


Ik twijfelde heel erg en durfde niet meer te bellen. Het was slecht volgens mij. Waarom was ik hier mee bezig? Ik was teleurgesteld in mezelf.
Ik nam voor dat zoiets haram was. Maar ik wil alleen maar serieus zijn met hem dacht een stemmetje in me hoofd. Ik kreeg rare gevoelens en zat als een zombie voor me uit te staren. In mijn gedachtes werd ik gek.
Hoe kan ik ooit verder gaan met hem als ik nu mezelf tegen houd dat dit haram is. Ik moet hem toch leren kennen. Voor het geval dat de liefde serieus wordt...

Ik ging tv kijken voor de afleiding maar het lukte me niet. Na wat luieren op de bank ging ik naar boven en kroop me bed in.. Tot ik op een idee kwam. Het was nogal dom van me dat ik er nu pas achterkwam haha. Beter laat dan nooit.
Me nummer deed ik onbekend en belde het eerste nummer. Hij ging over.. ik trilde half. Er werd opgenomen! Ik hoorde wat gerommel en daarna hoorde ik vaag 'met Karim'. Meteen hing ik op.
Dus dit was het nummer van Fouad. Ik bekeek het en toetste het in. Het ging wel een paar keer over voordat er opgenomen werd.
Wat was ik zenuwachtig..
'Hallo'
'Heey Fouad met mij' Ik was benieuwd wat hij zou zeggen..
'heey Nouhaila alles goed met je' mijn hart maakte een sprongetje hij wist dat ik het was!
'Goed hamdoullah en met jou?'
'Ook goed. Is er iets..'
'Nee waarom zou er wat zijn'
'Nou omdat ik niet had verwacht dat je zou bellen'
'Oke' Ik wist niet wat ik moest zeggen of denken. Het leek alsof door de grond zakte. Er was een ongemakkelijke stilte.
'Je moet het niet verkeerd opvatten'
'Doe ik niet ' zei ik kortaf
'Dit gaat niet via de telefoon ik wil je zien, nu wil ik je zien.' zei Fouad. Ik hoorde aan z'n stem dat ie lichtelijk geirriteerd werd
'waarom'
'omdat ik weet dat je veel dingen anders opvat. Kunnen we nu afspreken?'
'Eh.. weet ik niet wacht even'

Ik riep Soukaina naar boven en legde me hand op me telefoon. 'jaaa' zei Soukaina 'Fouad wil nu afspreken ' zei ik zacht terwijl ik seinde naar me telefoon. Soukaina sprong vrolijk. 'Jaa ga !' fluisterde ze haastig. 'En mama..?' vroeg ik. 'Ik heb een idee. Nu ga ik naar Yassin dus we doen alsof jij met me mee gaat en dan zet ik je af waar je moet zijn oké?' 'Ja prima' 'Ga je snel omkleden dan ga ik me schoenen aandoen' zei ze snel.

'Ja het kan..waar wil je afspreken'
'Kan je naar me restaurant komen?'
'Heb je die' vroeg ik verbaasd
'Jaa als je komt dan leg ik het je wel uit' zei hij lachend
'haha oke sms me het adres oke'
'is goed schat tot zo'
'doei ' lachend hing ik op.

Wat was dat een drama. Shit wat moet ik aan... Gewoon normaal dacht ik bij mezelf. Het was geen date ofzo. Ik trok me zwarte skinny jeans aan en een witte blouse. Me haar deed ik strak in een staartje.
Snel me UGGS & jasje aan en ik was weg !
Onderweg had ik een smsje ;

Bloemenlaan 23

Kus Fouad.

'Sms of bel me als je klaar bent ja' zei Soukaina. 'Ja is goed ' zei ik terwijl ik mezelf in de spiegel bekeek. Snel deed ik wat lipgloss op , me mascara was zat er nog op . 'Ga nou' zei Soukaina lachend. 'Dankje zussie' zei ik & gaf haar een kus op haar wang.

Ik liep naar binnen en bekeek het. Het was groot en mooi. Marokkaans en Egyptisch ingericht. Ik was verbaasd want ik had vaak over dit restaurant gehoord maar wist nooit dat het van hem was..
Ik keek om me heen en zag dat Fouad naar me toe kwam. Hij zag er beeldig uit. Ze stekeltjes waren mooi en hij was gewoon een lekkerding. 'Welkom ' zei hij. Hij begroette me met de hand. 'Dankje'. Hij bekeek me goed. 'Kom, dan gaan we ergens zitten'. Ik liep achter hem aan. We gingen een trap op . In een grote kamer gingen we zitten. Het had lounge banken en bij het raam was er een bureau.
Het zag er netjes uit. De kamer had donkere kleuren die gemengd waren met lichtere tinten.
We gingen zitten op een bank. Hij lachte naar me en kwam nog dichterbij me zitten. Ik giechelde. 'Wat ben je schattig zeg' 'Vind je. ik kan ook irritant zijn hoor' zei ik. ' Maakt mij niets uit. Maar over net he' 'ja..' 'Ik bedoelde het niet dat ik niet wou dat je me belde. want dat wil ik juist wel.. snap je' 'jawel Fouad maar.. het was raar om te horen. ik wil je niet in de weg staan' 'sta je ook niet. Me leven is niet eens zo druk. het bestaat uit werken werken en nog eens werken' zei Fouad serieus. Ik was stil en keek weg. hij bleef me maar aankijken. 'waarom belde je me.' vroeg hij lief.
'Ik belde je om te zeggen dat ik wil wat jij ook wilt.'
'wil je met me verder gaan' zei hij stralend. 'Ja ' zei ik vastberaden. ' We gaan niet verder maar beginnen opnieuw. Het spijt me voor als ik raar tegen je heb gedaan. Ik ben verandert. voor mezelf en vooral voor jou.. Ik wist sowiezo dat we elkaar ooit weer tegen zouden komen en als dat zou gebeuren dan zou ik me best doen om weer bij je te zijn. ' zei hij. 'Ik merk heel erg dat je bent verandert, je bent zo serieus Fouad' zei ik. Hij lachte. 'voor jou doe ik alles' zei hij.

We praatte over alles. Hij vroeg me naar me werk en ik vroeg hem natuurlijk hoe hij zo'n mooie restaurant had. Het was echt een man geworden. Ik was zo blij. 'Wat wil je drinken' 'Cola graag' 'komt er aan liefje'. Hij ging naar beneden en ik was zo blij. Fouad was echt perfect gewoon. Hij kwam naar boven met een glas cola en een schaal met hapjes. We aten en hadden veel lol samen. Als vriend was hij ook gewoon leuk. Net als vroeger was hij grappig en spontaan.
'En hoeveel jongens heb je gehad' 'geen' zei ik. 'Geen? goedzo !' 'En hoeveel meisjes heb jij versleten' hij lachte 'Ook geen.. ' 'En Safae' dan 'Ik zag aan z'n blik dat hij deze niet verwachte. 'Zij is verleden tijd oke. Ik ben nu met jou klaar , geen enkel meisje boeit mij. Als je niet kan stoppen over vroeger dan heeft dit geen nut' zei hij geirriteerd. 'Jezus, rustig man ik hou al op' zei ik boos. Ik haatte dit zo erg.. Boos keek ik weg.
Z'n telefoon ging af en ik luisterde maar mee. Het ging over het bestellen van eten ofzo iets, geen boeiend gesprek dus. Na dat hij had opgehangen keek hij me nog lang aan. Hij probeerde me te laten lachen maar het lukte niet. Ik keek hem aan.
'Wist je dat je kapot mooi bent als je boos bent. ' zei Fouad lachend. 'Oja' zei ik terwijl ik me boze blik probeerde vast te houden. 'Ja' zei hij. Hij trok me naat zich toe. Nog steeds was keek ik zogenaamd boos, ik deed het voor nep. Hij knuffelde me heel strak. En kietelde me. 'Hou op Fouad' zei ik lachend. 'Je wou me irriteren yek' zei hij lachend. Hij hield na een tijdje op en nu knuffelden we elkaar strak. Ik kreeg zo'n raar gevoel in me onderbuik. Ik rook ze geur. het maakte me gek want dit was zo vertrouwd. 'Ik doe je nooit meer pijn schatje. Ik hou van je ' fluisterde hij in me oor. 'Ik hou meer van jou'. Dit gevoel mocht niet voorbij gaan. Nooit niet.
Ik kreeg een smsje van Soukaina dat ze klaar was.Ik smste terug dat ze me kon komen ophalen. 'Ik ga maar weer' zei ik. 'Moet het echt ' zei Fouad teleurgesteld. 'Ja het moet' zei ik. 'Laat me dan nog van me vrouw genieten' zei hij en trok me naar zich toe. Hij keek me diep in me ogen aan. Ik wist wat er zou komen. Steeds meer dichtbij kwam zijn gezicht. Ik keek naar ze mooie lippen , wat heb ik die gemist. 3 jaar lang heb ik ze niet meer gevoeld. Hij gaf me een kusje op me lippen en ging verder. Onze lippen hadden elkaar zeker gemist. Ik voelde de warmte en liefde. ik hield hem goed vast. Ik wou niemand ik wou alleen Fouad. Onze tongen hadden elkaar gevonden. Het was een lekkere liefdevolle kus. Hij keek me blij aan. 'Je maakt me gelukkig zina' zei 'Ik hou van je Fouad en het maakt me niet uit wat er allemaal is gebeurt. Vanaf nu wil ik dat je bij me blijft.' zei ik. 'Ik zal je niet teleurstellen' hij drukte een kus op me mond. '

'Sms me als je thuis bent oke?' zei Fouad. 'Is goed schat' ik zwaaide naar hem en stapte in de auto.

'Zo hoe was het' vroeg Soukaina nieuwschierig. 'Perfect!'

Eindelijk lag ik in bed. Helemaal kapot was ik. Het was een lange dag met een mooi eind. Ik wist dat waar we aan waren begonnen nooit zou eindigen. Ik smste hem dat ik thuis was. Al snel kreeg ik een smsje terug;



01-07-2010, 13:59

Schatje,
Goed dat je thuis bent
Ik ga zo afsluiten en dan naar huis
Kan ik je zo bellen?

Kus Fouad.

Z'n smsje maakte me blij. Ik antwoordde;

Ja tuurlijk kan je me zo bellen schat.
Kus van je meisje.

Ik verstuurde het.

Na een halfuurtje belde Fouad.
'Hey hbiba van me'
'Heey'
'Ben kapot man'
'Van het werken of van mijn bezoek'
'hahah jij mag altijd komen wanneer je wil, het is ook jou restaurant schat'
'haha echt nou dat is dan geregeld he'
'haha ik hou echt van je'
'ik ook van jou.. wacht even Fouad'
'is goed'
Ik hoorde iemand de trap oplopen dus was ik even stil. Het was me broertje die vast naar z'n kamer ging. Me ouders' slaapkamer was beneden en die sliepen al.
'Ja ben er weer' fluisterde ik zacht.
'Bijna gepakt haha' zei Fouad
'haha misschien bijna'
'Praat maar zachter dan klink je nog liever'
'haha is goed schatie'
'slaapt iedereen bij jou'
'Nee ben helemaal alleen'
'alleen thuis. waar zijn je ouders enzo dan?'
'In hun huis. Ik ben in ons huisje' ik voelde vlinders in me buik
'Ons huisje?'
'Ja, ik lig nu helemaal alleen in ons bed'
'haha wat zielig voor je fouad'
'ja he haha kom dan naar huis'
'Als het kon dan zou ik komen maar het kan niet dus je hebt pech'
'Nou ja nu moet ik hier helemaal alleen in dit grote bed liggen ' zei hij met een zielige stem
'haha het ligt aan jou he wanneer ik naar ons huisje kan komen en wanneer ik bij je kan slapen' zei ik met een nadruk op ons
'haha ik begrijp je schat. Geloof mij binnenkort zal dat gebeuren hoor.'
'Echt?'
'Ja geloof me nou maar. Wanneer je maar wil'
'Ik wil nu haha'
'Nou dan kom ik morgen je hand vragen oke schatje haha'
'Ik denk niet dat zal gebeuren maar sowieso is het niet te snel dan..'
'waarom..'
'Nou gewoon..'
'we kennen elkaar al sinds we klein zijn en nu kennen we elkaar ook al goed. hoe lang we wachten heeft geen nut'
'Ja daar heb je gelijk in'
'schatje maak je geen druk erover het komt goed.'
'Dat weet ik liefje ik hou van je'
'ik ook van jou Nouhaila'

We bleven een tijdje praten en toen ging ik slapen.

Weken gingen voorbij. Fouad en ik waren een setje. Tussen ons ging het super goed. We waren niet al te vaak met elkaar maar zagen elkaar voldoende. Houda was heel blij voor me en wou niets liever dan dat het officieel werd. Ik wou dat ook alleen was het nog te vroeg vond ik. Ik was 19 en wou nog wel eerst een eigen carriere hebben voordat ik me leven zou delen met iemand. Fouad had het een keertje over maar daarna hield hij er over op.

Ik verveelde me dood. Me ouders en broertje zijn gister naar Marokko vertrokken. Soukaina en ik zouden over 2 weken vliegen naar Marokko. Lekker gezellig en comfortabeler. Ze was nu even weg en ik was alleen thuis. Houda was op werk en met Fouad had ik ruzie dus zijn kop hoefde ik echt niet te zien. Maar toch miste ik hem want als ik me verveelde had hij altijd zin om wat leuks te doen. We hadden ruzie omdat hij vond dat ik raar deed. Ik had een weekje heel erg last van mijn periode en hij vond dat ik kattig deed en raar. Ik legde hem duizend keer wat uit maar toch was hij koppig. Ook vondt hij dat ik weinig tijd voor hem had. Ja ik was bezig met voorbereidingen voor de bruiloft van Sou. We hebben elkaar 1 weekje niet gezien of gesproken. Wel jammer. Hij had wel paar keer gebeld en gesmst maar ik reageerde er niet op.

Nog steeds was ik ziek en vermoeid. Soukaina vond dat het tijd werd om naar de dokter te gaan voor de zekerheid maar dat wou ik niet.

Ze wou heel graag dat ik zou gaan zodat ik niet opeens erg ziek zou worden in Marokko. Ik besloot om over een uurtje langs de dokter te gaan. Had toch niks te doen en misschien zou het voor de zekerheid wat beter zijn.Ik ging douchen en omkleden. Een simpele licht roze jogingpak deed ik aan. me haar in een staartje en sneakers.

Vermoeid en moe liep ik naar de wachtkamer. Me naam werd geroepen. 'Kom maar naar binnen' zei me huisarts. 'dankjewel'
'Waar heb je allemaal last van' vroeg de aardige dokter. Ik begon haar te vertellen over dat ik me misselijk voelden en last had van me hele lichaam en botten etc. Ze bekeek me dossier en vond dat ik naar het ziekenhuis moest. 'het is beter voor je, daar hebben ze je volledige dossier en weet je zeker wat er aan de hand is' zei de dokter gerust stellend. Teleurgesteld bedankte ik haar en reed naar het ziekenhuis. God waarom moet er altijd weer onduidelijkheid zijn bij me.
Sloffend en geirriteerd melde ik me aan bij de receptie.Ik moest wachten op m'n beurt. Na een tijdje in tijdschriften te hebben gekeken bereikte ik het toppunt van verveling. Het liefst wou ik slapen. Na 20 min werd mijn naam opgeroepen. Ik stond meteen op en volgde de dokter. De dokter stelde wat vragen en ging 'even' overleggen met de dokter.
Verassend genoeg kwam de dokter terug met een andere dokter en legde me uit dat ze wat foto's wouden maken en bloed wouden afnemen bij me. Ik stemde in en ging foto's maken.

'U kunt hier wachten op de uitslag' zei de vrouw achter de balie. Oeff. Ik was zo bang dat er weer wat zou zijn. Ik staarde wat voor me uit. Tegenover me kwam er een jongen zitten. Hij staarde me de hele tijd aan. En opeens begon ie te praten 'Met jou wil ik me leven delen, je verschijning raakt me' zei hij. Ik keek hem scheef aan. Ik lachte hem recht in z'n gezicht uit. Zin om te praten had ik niet eens. Ik wees met mijn vinger naar me ring om me ringvinger. 'Jammer' zei hij en keek verslagen. Wat een mongool is dit zeg. Hij irriteerde me nog erger. Eindelijk werd ik geroepen.

'de uitslagen zijn bekend' zei de dokter
'je mist wat ijzer en hebt veel stress. Is er wat ergs gebeurd in je leven of heb je een moeilijke tijd achter de rug' vervolgde ze.
'Nee helemaal niet' zei ik meteen terwijl ik na dacht.
'Ik werk wel veel.. en misschien komt het daardoor'
'Dat is slecht voor je lichaam. vooral omdat je al snel moe wordt en je spieren worden dan extra vermoeid. Ga je op vakantie?'
'Ja over een weekje lekker naar het zonnige Marokko' zei ik.
'Echt dat is mooi. Geniet ervan en minder werken is misschien beste optie tot nu toe. En veel onder de zon zitten. Probeer je lichaam niet meer te belasten want als we kijken naar de uitslagen kan het in een keer mis gaan '
'Ja ik begrijp het '
'Geniet van je vakantie je verdient rust' zei de dokter.

Ik wou meteen naar de maccie. Had zo'n honger. Als je de hele dag heen en weer in het ziekenhuis moet dan krijg je echt honger. Snel reed ik naar de maccie die dichtbij was. In de auto werd ik misselijker en misselijker. Wat gebeurde er.. opeens werd het zwart voor me ogen en hoordde auto's toeteren. Snel keek op en zag dat ik gevaarlijk reed. Ik nam de afslag , ik moest even op adem komen. De kots kon er elk moment uit komen. Snel stopte ik. En keek om me heen. Shit waarom ben ik hier gestopt......







Pagina's : [1] 2 3