Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er ook Nederlandse Schoonzussen

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

01-07-2010, 14:15

Citaat door trisinti:
De enige uitzondering is gegeven aan islamitische mannen die mogen trouwen met de meisjes uit het volk van het Boek. . Allah de Almachtige zegt: "Deze dag zijn (alle) goede dingen gedaan voor u wettig. Het voedsel van degenen die het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is geoorloofd voor hen. En dus zijn de [B]deugdzame vrouwen van de gelovigen en de deugdzame vrouwen van degenen die de Schrift ontvangen vóór u (voor u wettig) wanneer gij hun huwelijk porties en leven met hen in eer[/B], geen ontucht plegende, noch het nemen daarvan als geheim concubines . Wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal behoren tot de verliezers in het Hiernamaals. "(Al-Ma'dah: 5)

Ik denk dat Allah zijn woord duidelijk is..vind je niet? welke eisen zijn er volgens jou nog meer..

heel goed meid klopt helemaal
en de vetgedrukte tekst is nader toe gelicht door vele Oulama
dus ook als je een een christen of jood trouwt als man
moet zij kuis zijn qua kleding
en maagd zijn

in tegenstelling tot de mannen die vandaag de dag een chtisten huwen
die haar geloof niet praktiseerd
die elkaar hebben leren kennen in een discotheek
en die alannnggg geen maagd meer is

01-07-2010, 14:18

Het is voor moslimmannen toegestaan om met niet-moslimvrouwen te trouwen, maar moslimvrouwen mogen alleen trouwen met moslimmannen. Dit wordt vaak aangehaald als zijnde discriminatie en één van de symbolen van onderdrukking van moslimvrouwen.

1. Moslimmannen mogen niet met iedere niet-moslim vrouw trouwen. Alleen Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en geen enkele andere religie. De reden hiervoor is, dat de geschriften die door de Christenen en Joden worden beschouwd als heilig, grote stukken Openbaring bevatten, al zijn de teksten vervormd en gewijzigd. Als gevolg hiervan, ter ere van de Openbaring die deze teksten nog bevatten, is het toegestaan om hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid is toegevoegd aan de toestemming genoemd in de Qur'aan. Dus kan alleen een vrouw die maagd, gescheiden of weduwe is gehuwd worden. Dit betekent dat de alledaagse praktijk onder de Moslims, die uit het Oosten naar Europa komen om hier in de discotheken naar blauwogige blondines te zoeken om mee te trouwen, niet toegestaan is. Het vinden van een kuise vrouw in het Westen is moeilijker dan het vinden van de spreekwoordelijke “naald in de hooiberg”. Vanaf het midden van hun tienertijd, wordt maagdelijkheid namelijk eerder gezien als een gebrek dan een deugd.

01-07-2010, 14:20

Citaat door Oum-InshaAllaah:
Wat leuk! Is hij ook bekeerd?

hij was katholiek, maar niet praktiserend. ik ben christelijk. maar ze zijn wel in de kerk getrouwd, dat is bij ons echt een must en voor hem hoefde dat niet.

01-07-2010, 14:29

Citaat door pride_bride:
nee, als hij naar zijn moeder gaat, dan gaat ie alleen. Zijn moeder weet niet dat ze samen 2 kinderen hebben. Ze denk dat hij een relatie met haar heeft.

ja, ze heeft geen weet van haar 2 kleinkinderen. Mijn schoonmoeder is niet zo'n makkelijk mens hoor. Ze is niet slecht als persoon maar ze heeft een heel moeilijk karakter. Ze legt haar kinderen telkens eisen op, ze moeten doen wat zij eist en hun leven leiden met wie en zoals zij dat bepaalt. Dat is zo hun hele leven geweest en zelfs nu nog doet ze dat. Ze begrijpt niet dat haar kinderen ondertussen zelf ouders zijn en dat zij best voor zichzelf kunnen uitmaken hoe ze willen leven en met wie.

Ook nu ze weet heeft van hun relatie, doet ze er alles aan opdat mijn schoonbroer haar boodschap begrijpt dat ze met zijn vriendin niets te maken wil hebben. Het is haar verlies want zo zal ze haar kleinkinderen nooit leren kennen.

Onlangs vroeg mijn schoonzus (zus van mijn man) of ik wist dat mijn schoonbroer een kind had met zijn vriendin. Ik hield me van de domme, want het is niet aan mij om hun dat nieuws te brengen. Ik ben een 'nieuw' lid in hun familie en ik wil niet diegene zijn die voor een familieruzie heeft gezorgd door mijn mond voorbij te praten.

Lijd je er zelf als schoondochter ook onder? Dus dat ze bijv je man dingen op wil leggen waar jij ook onder lijd?
Als je niet wil antwoorden dan begrijp ik dat.

01-07-2010, 14:38

Citaat door sweetsweetheart:
en maagd zijn

T zijn niet alleen de christelijke mensen schat.........
VEEL marokkaanse meiden kunnen er ook wat van

niet iedereen over een kam scheren!! WALGELIJK

01-07-2010, 14:47

Citaat door WEETNIET_:
T zijn niet alleen de christelijke mensen schat.........
VEEL marokkaanse meiden kunnen er ook wat van

niet iedereen over een kam scheren!! WALGELIJK

je hebt gelijk maar ik vind dat ze zowel een moslima
als jood of christen pas moeten huwen als zij haar geloof
praktiseerd dus ook een christen dat is gewoon beter

01-07-2010, 14:49
ik 1 zij is geen moslima maja kan ik van mn zwager ook niet echt zeggen.

01-07-2010, 14:51

Citaat door Diamant_Rose:
ik 1 zij is geen moslima maja kan ik van mn zwager ook niet echt zeggen.

dat is dus bij mij ook zo
dan denk ik ach ja ze passen
zijn allebei niet echt wat je bedoeld praktiserende in hun geloof

01-07-2010, 14:53

Citaat door Samples:
Ik hoop maar dat jij wel binnen de eisen past

Aan TS:
Ik heb een Nederlandse schoonzus. Lieve vrouw ook Moslima!

ach ja, wat moet ik doen dan?... Ik heb niet zoveel last van haar, ze woont in Marokko.
Maar denk wel dat ze blij is dat haar andere zoon voor een Marokkaanse heeft gekozen.
En zij accepteert me wel hoor. Ze heeft me zelfs een nieuwe wagen gekocht.

01-07-2010, 14:54

dat is dus bij mij ook zo
dan denk ik ach ja ze passen
zijn allebei niet echt wat je bedoeld praktiserende in hun geloof

klopt dat zegt zij zelf ook, Hij drinkt, geen ramadan, niet bidden. En zij precies het zelfde. Ze hebben samen 1 zoontje die krijgt helaas ook niets van de islam mee.

01-07-2010, 15:03
Ik heb een NL schoonbroer. man van mijn schoonzusje.

een aardig man die soms echt Nederlandse humor heeft. Ik kan er wel tegen maar veel mensen in de familie niet.

01-07-2010, 15:06

Citaat door Inspiratieloos.:
Lijd je er zelf als schoondochter ook onder? Dus dat ze bijv je man dingen op wil leggen waar jij ook onder lijd?
Als je niet wil antwoorden dan begrijp ik dat.

goh, niet echt meid. Ze woont in Marokko. Denk dat als ze hier woonde, ik er wel last van zou hebben.

heb ook wel het voordeel dat mijn man zich niet laat doen door zijn moeder en ik bijgevolg nooit moet zeuren dat zijn moeder weer iets heeft gezegd of gevraagd. Hij weet zelf dat zijn moeder niet van de makkelijkste is.

01-07-2010, 15:13

Citaat door pride_bride:
ach ja, wat moet ik doen dan?... Ik heb niet zoveel last van haar, ze woont in Marokko.
Maar denk wel dat ze blij is dat haar andere zoon voor een Marokkaanse heeft gekozen.
En zij accepteert me wel hoor. Ze heeft me zelfs een nieuwe wagen gekocht.

Zo een auto gekocht? Aardige schoonmama

01-07-2010, 16:21

en maagd zijn

maar dat is een ander verhaal...natuurlijk moet je wel een normale meid zijn en geen losbandige slet van de disco..maar goed onze marokkanen zijn meestal van god los dus ja..het een verdiend de ander..

het zou gepast zijn om normaal te communiceren ipv zulke grote vette letters te gebruiken...jij weet het niet beter en ik weet het niet beter...we moeten van elkaar leren..en dat is hosn el goloq

01-07-2010, 17:19
Ik heb helaas geen NLe schoonzussen. Mijn man heeft enkel een broer. Jammer hoor, ik hoor veel negatiefs over de Marokkaanse schoonzussen; had graag willen ervaren hoe de NLe schoonzussen 'zijn'.

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18