Bekijk volle/desktop versie : Namen landverraders openbaar in 2015



Pagina's : [1] 2 3

30-06-2010, 22:18
Justitie in Frankrijk publiceert in 2015 een lijst met duizend namen van Franse burgers, die hebben samengewerkt met de nazi's tijdens de bezetting. Sinds de bevrijding van Frankrijk ligt de lijst opgeborgen achter slot en grendel op een geheime locatie in Parijs, maar over een paar jaar staat de lijst op het internet.

Precies vijfenzeventig jaar nadat de documenten zijn opgeslagen, openbaart Justitie in Frankrijk ze voor het publiek. De informatie in de rapporten is bijzonder gedetailleerd, weet de Daily Telegraph.

bron:http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/06/frankrijk_publiceert_lijst_woi.html

30-06-2010, 22:24


Aan de ene kant is het goed om openbaarheid te hebben, maar internet is misschien wat vergaand. "Oh jouw vader was dus een landverrader". Al was het iemand anders, een naam kan verwarrend werken.

30-06-2010, 22:27
daar gaan ze weer!

oude koeien uit de sloot halen...

30-06-2010, 22:28

Citaat door Moisophia.:

Vind je het echt goed? Ik weet het zo net nog niet hoor...

30-06-2010, 22:31



Citaat door JuztMe:
Vind je het echt goed? Ik weet het zo net nog niet hoor...


Waarom niet, je kunt er toch van leren.

Misschien wel goed om echt iets af te sluiten.

30-06-2010, 22:36

Citaat door Moisophia.:
Waarom niet, je kunt er toch van leren.

Misschien wel goed om echt iets af te sluiten.



hoofdstuk is allang al afgesloten! ze zijn in tussen tijd met een andere hoofdstuk bezig'' het uitroeien van onschuldige palestijnen''

30-06-2010, 22:36
zie de toegevoegde waarde niet echt...

30-06-2010, 22:37
Wat ik me afvraag is waarom dat niet zou mogen terwijl de namen van de joodse slachtoffers al tijden op 't internet verspreid staan.

30-06-2010, 22:39

Citaat door Mo-6:
Wat ik me afvraag is waarom dat niet zou mogen terwijl de namen van de joodse slachtoffers al tijden op 't internet verspreid staan.


Slachtoffers kennen vaak een andere bescherming dan daders.

30-06-2010, 22:40

Citaat door TutteBel18:
hoofdstuk is allang al afgesloten! ze zijn in tussen tijd met een andere hoofdstuk bezig'' het uitroeien van onschuldige palestijnen''


Tuttebel!

30-06-2010, 22:42

Citaat door Moisophia.:
Waarom niet, je kunt er toch van leren.

Misschien wel goed om echt iets af te sluiten.

Dat kan. Voor mij heeft het openbare van de namen iets van het effect van een straf. Daarvoor kan het dienen. Om de mensen bekend te maken om wie het ging en om die mensen dan aan de schandpaal te nagelen. Het was uiteraard beter geweest om de landverraders in het begin te openbaren, niet 75 jaar na dato. De desbetreffende personen zijn bejaard of al dood. Diegene die hier dus last van zullen hebben zijn de familie leden. Maar misschien ook niet. Ik weet het niet. Maar wat jij zegt, het kan idd ook dienen als afsluiting.

30-06-2010, 22:42

Citaat door Moisophia.:
Hou op met demoniseren!!

Het is de waarheid, kan ik er niets anders van maken .

30-06-2010, 22:44



Citaat door Hanane_B:
Het is de waarheid, kan ik er niets anders van maken .


Jouw waarheid

30-06-2010, 22:48

Citaat door Moisophia.:
Jouw waarheid
Mijn waarheid is ieders waarheid - ik ben gewoon bijna volmaakt .

30-06-2010, 22:49

Citaat door JuztMe:
Dat kan. Voor mij heeft het openbare van de namen iets van het effect van een straf. Daarvoor kan het dienen. Om de mensen bekend te maken om wie het ging en om die mensen dan aan de schandpaal te nagelen. Het was uiteraard beter geweest om de landverraders in het begin te openbaren, niet 75 jaar na dato. De desbetreffende personen zijn bejaard of al dood. Diegene die hier dus last van zullen hebben zijn de familie leden. Maar misschien ook niet. Ik weet het niet. Maar wat jij zegt, het kan idd ook dienen als afsluiting.


Dat kan. Ik bekijk het vanuit een andere invalshoek. Stel dat ik in kleinkind zou zijn, dan zou ik het -praat voor mezelf nu- wel willen weten. Je kunt ook naar op zoek gaan naar die kinderen van de daders en het samen afsluiten. Voor beide kan het positief uitvallen. Het hoeft niet altijd een negatieve bijklank te krijgen. Maar ik snap je punt wel Just me.

Pagina's : [1] 2 3