Bekijk volle/desktop versie : Als je nergens meer terecht kunt?



Pagina's : [1] 2

30-06-2010, 20:24
Ik hoop dat hier maatschappelijk werksters aanwezig zijn of andere personen die hier antwoord op hebben.
Stel dat je geen huis hebt en bij iemand woonde en deze persoon je vervolgens het huis uit trapt met kind en al, wat kan je dan doen? deze Dame is zo wanhopig dat ze overweegt om haar kind bij haar ex-man achter te laten. Ze weet niet wat zij moet doen en wie haar kan helpen. Heeft iemand een goed advies?

Wat kan deze dame het beste doen? We wonen in Nederland, dan kan je toch niet zomaar op straat komen te staan, zonder dat je ergens terecht kunt. momenteel woont ze bij haar tante. Dit is wat ik heb begrepen van het verhaal en mijn collega vroeg wat zij haar kan adviseren. Ik hoop dat jullie hier advies kunnen geven, alvast bedankt

30-06-2010, 20:26


Bij haar tante blijven en werk gaan zoeken.

30-06-2010, 20:31
Het beste is toch om bij haar tante te blijven en alles weer op orde hebben voor haar zelf en haar kind.

30-06-2010, 20:35

Citaat door mevrouwtje20:
Het beste is toch om bij haar tante te blijven en alles weer op orde hebben voor haar zelf en haar kind.


werk heeft zij al, maar hoe komt zij aan een huis? En haar tante zal haar niet eeuwig in huis willen, want je wil niet weten wie de persoon is die haar uit huis heeft getrapt. Ik heb alleen de ene kant van het verhaal gehoord, maar deze dame is echt wanhopig.

30-06-2010, 20:39


Een huis zoeken, moet haar tante ff geduld hebben voor haar?


30-06-2010, 20:40
Het beste is naar familiemaar als dat niet kan dan een opvanhuis dat heeft ook een wachttijd tenzijhet crisis is.

30-06-2010, 20:40
Crisisopvang!

30-06-2010, 20:43
http://www.moslimanetwerk.nl/

30-06-2010, 20:46

Citaat door imzouren_91:

Een huis zoeken, moet haar tante ff geduld hebben voor haar?



Ik denk dat ze dat op dit moment niet kan betalen, ze kan beter eerst opzoek gaan naar werk en daarna opzoek naar een huisje. Ik hoop dat haar tante een tijdje geduld met haar heeft.

30-06-2010, 20:47
bij die tante blijven of een kamer zoeken



ik denk niet dat ze terecht kan bij een crisisopvang of blijf van m'n lijf, want dat is alleen voor vrouwen die op straat staan. en zij zit bij haar tante.

30-06-2010, 20:48
hmmm is ze niet ingeschreven bij woninginzicht? dan kan ze daar op huizen reageren en als je bij een crisisopvang zit gaat het sneller hoor,dan heb je binnen 3 weken al een huis meestal.

30-06-2010, 20:51
Urgentie aanvragen.

30-06-2010, 20:51



Citaat door Goudbloempje:
Ik hoop dat hier maatschappelijk werksters aanwezig zijn of andere personen die hier antwoord op hebben.
Stel dat je geen huis hebt en bij iemand woonde en deze persoon je vervolgens het huis uit trapt met kind en al, wat kan je dan doen? deze Dame is zo wanhopig dat ze overweegt om haar kind bij haar ex-man achter te laten. Ze weet niet wat zij moet doen en wie haar kan helpen. Heeft iemand een goed advies?

Wat kan deze dame het beste doen? We wonen in Nederland, dan kan je toch niet zomaar op straat komen te staan, zonder dat je ergens terecht kunt. momenteel woont ze bij haar tante. Dit is wat ik heb begrepen van het verhaal en mijn collega vroeg wat zij haar kan adviseren. Ik hoop dat jullie hier advies kunnen geven, alvast bedankt

ze moet als eerst een inkomen regelen bij de sociale dienst. dan moet ze langs de dokter gaan en zeggen dat ze wanhopig is en ten einde raad is. en dat ze met een psycholoog wil praten. ( ze zal het vast ook wel nodig hebben) dan gaat ze langs dienst wonen en doet daar haar verhaal. zij gaan dan op onderzoek uit, en als het goed is heeft zij dan binnen 3 maanden een eigen huis en inkomen. en daar vanuit kan zij zich ontwikelen door bijvoorbeeld een baan te zoeken of studie etc..

succes

30-06-2010, 20:56

Citaat door memelicious:
ze moet als eerst een inkomen regelen bij de sociale dienst. dan moet ze langs de dokter gaan en zeggen dat ze wanhopig is en ten einde raad is. en dat ze met een psycholoog wil praten. ( ze zal het vast ook wel nodig hebben) dan gaat ze langs dienst wonen en doet daar haar verhaal. zij gaan dan op onderzoek uit, en als het goed is heeft zij dan binnen 3 maanden een eigen huis en inkomen. en daar vanuit kan zij zich ontwikelen door bijvoorbeeld een baan te zoeken of studie etc..

succes


Bedankt voor je advies. Wat is dienst wonen?

30-06-2010, 21:00

Citaat door Goudbloempje:
Bedankt voor je advies. Wat is dienst wonen?

zij gaan over de sociale woningen en kunnen urgenties verlenen.

Pagina's : [1] 2