Bekijk volle/desktop versie : Dringende vraag i.v.m. overlijden

Pagina's : 1 [2]

29-06-2010, 13:34
zoals hayatie zegt: de baby dient een naam te krijgen en een schaap voor te slachten en dan te begraven

veel sterkte voor je tante, lijkt me vreselijk

hogedrukreinige

29-06-2010, 13:38

ienna liellahi wa ina ilaihi radjie3oen, wens de ouders en familie sterkte met dit grote verlies.

29-06-2010, 22:24
Ameen,

En uiteraard bedankt voor de vele reacties. Uiteindelijk is het een soort van geregeld. Het waren 2 hectische dagen. De baby is gisteren ochtend overleden, maar zit nog in haar buik. Mijn oom en tante spreken beiden gebrekkig nederlands, dus de artsen en verplegers waren dolblij dat ik er was om het 1 en ander te vertalen. Ze konden heel moeilijk communiceren, wat het allemaal moeilijker maakte.

Ik heb de bank chaabi in rotterdam gebeld en die hebben me een telefoonnumer gegeven van een kantoor in Frankrijk die hier over gaat. Die hebben me verder geholpen. Vanaf 24 weken valt de baby onder de verzekering, is de baby jonger dan moet je alles zelf betalen. De baby is 25 weken en 4 dagen.

We moeten nu wachten tot ze bevalt en dan krijgt ze een certificaat van het ziekenhuis. Die moeten we doorfaxen naar Frankrijk en dan begint het balletje pas te rollen, daarvoor kunnen ze nog niks doen. Maar weten jullie dan hoe het gaat na die overlijdingsakte opgestuurd te hebben? Word er een ambulance geregeld die naar het ziekenhuis gaat om de baby op te halen? En hoe werkt het met de tickets? Meer informatie wilden ze me niet geven, het was echt eerst afwachten tot ze bevalt. En hoelang mogen ze max in Marokko blijven?

Jullie willen niet weten wat voor verdriet er door mijn tante heen gaat. Vreselijk gewoon. Haar hele familie wpont in Marokko en mijn familie is al op vakantie. Ik ben de enige die hier nog is, met uitzondering van een hele egoistische tante die het allemaal niks lijkt te schelen. Ze is hier helemaal alleen meskiena en dat doet me zo'n pijn. Ze heeft ook heel veel verdriet om het kindje, het is haar eerste en ze verheugde zich er zo op! Ze lacht wel enzo, maar toch voel ik haar pijn. Moge Allah haar bijstaan in deze moeilijke tijd. Ameen.

Citaat door Jumanaah:
zelfde verhaal als mijn broertje. Die was ook dood geboren op 6 maanden.
Hij is begraven hier in Nederland op een islamtische begraafplaats. Al het grond is het grond van Allah subhana wa talaa. Het is trouwens wel onder de verzekering van Bank Chaabi. Op aanraden van refki hebben we hem hier begraven.

Allahiera7moe.

Wat was de reden dat de refki dat heeft aangeraden? Hier in Nederland moet je toch belasting blijven betalen over de begraafplaats en zodra dat niet meer gebeurt word het toch opgegraven? Mijn oom en zijn vrouw zijn van plan over een paar jaar voorgoed naar Marokko te vertrekken dus hebben ze liever dat de baby daar begraven word.

29-06-2010, 22:34
Moge Allah je oom en tante bijstaan in deze moeilijke periode!

29-06-2010, 22:45

Citaat door marokko_girl:
Moge Allah je oom en tante bijstaan in deze moeilijke periode!

Ameen.

29-06-2010, 22:47
Kan je niet helpen maar moge Allah haar bijstaan insallah

30-06-2010, 10:22
moge allah de ouders van het kindje bijstaan inschaallah.

30-06-2010, 10:34

Citaat door Jumanaah:
zelfde verhaal als mijn broertje. Die was ook dood geboren op 6 maanden.
Hij is begraven hier in Nederland op een islamtische begraafplaats. Al het grond is het grond van Allah subhana wa talaa. Het is trouwens wel onder de verzekering van Bank Chaabi. Op aanraden van refki hebben we hem hier begraven.

Ja grond van Allah is heel de aarde, maar hier beslissen die Nederlanders en iedereen die hier begraven ligt wordt na een x aantal jaren opgegraven en in Marokko niet.

30-06-2010, 10:35
Sterkte voor de familie

28-03-2011, 09:34
Ienna liellahi wa ina ilaihi radjie3oen

28-03-2011, 09:50
Inna Lillahi wa Inna Lillayhi raji3oen...

28-03-2011, 10:23
lahie rzeqhoum b sabr, amin.

28-03-2011, 17:44

veel sterkte toegewenst voor je tante!

28-03-2011, 18:20
Inna lilahi wa inna ilaihi radji3oen. Moge Allah de ouders bijstaan.

Pagina's : 1 [2]