Bekijk volle/desktop versie : zindelijkheid???????

Pagina's : [1] 2 3

29-06-2010, 11:39
ervaren moedertjes, mag ik even jullie advies

ik probeer nu sjie week mijn zoontje zindelijk te krijgen, hij is nu 2 jaar en 5 maandjes,

maar hij lijkt het nog niet helemaal te begrijpen, 1 keer was het gelukt maar dan alleen als ik er bij blijf,

moet ik blijven volhouden of ermee kappen? want ik blijf maar een andere short voor hem aandoen

29-06-2010, 11:42

Citaat door lala167:
ervaren moedertjes, mag ik even jullie advies

ik probeer nu sjie week mijn zoontje zindelijk te krijgen, hij is nu 2 jaar en 5 maandjes,

maar hij lijkt het nog niet helemaal te begrijpen, 1 keer was het gelukt maar dan alleen als ik er bij blijf,

moet ik blijven volhouden of ermee kappen? want ik blijf maar een andere short voor hem aandoen

Volhouden meid, ik heb ook net een zindelijkheidstraining bij mijn dochter gedaan, alhamdoelillah na een week ging ze zelf op de pot zitten. Ik wou het ook bijna opgeven.... Moet je niet doen, gewoon doorgaan, ik zou hem wel de luier helemaal uitdoen en het is niet erg als hij ongelukjes maakt, op die manier vindt hij het vies en zo leert hij ook dat het in de pot moet

29-06-2010, 11:46

Citaat door Nermien:
Volhouden meid, ik heb ook net een zindelijkheidstraining bij mijn dochter gedaan, alhamdoelillah na een week ging ze zelf op de pot zitten. Ik wou het ook bijna opgeven.... Moet je niet doen, gewoon doorgaan, ik zou hem wel de luier helemaal uitdoen en het is niet erg als hij ongelukjes maakt, op die manier vindt hij het vies en zo leert hij ook dat het in de pot moet

oh oke bedankt schat, hield jij echt een hele week achter elkaar vol? want ik deed het dan de ene keer wel en de andere keer de luier om, als we weggaan en als hij gaat slapen, denk dat hij het nog niet vies vind want hij blijft gewoon ermee zitten

nou vandaag de 3de poging,

29-06-2010, 12:02

Citaat door lala167:
oh oke bedankt schat, hield jij echt een hele week achter elkaar vol? want ik deed het dan de ene keer wel en de andere keer de luier om, als we weggaan en als hij gaat slapen, denk dat hij het nog niet vies vind want hij blijft gewoon ermee zitten

nou vandaag de 3de poging,

Ik heb het inderdaad volgehouden maar bij het slapen en weggaan deed ik haar wel de luier om. Zodra we dan thuis zijn of als ze wakker is direct de luier uitdoen.
Maar hoe bedoel je, hij blijft ermee zitten? Als hij het in zijn luier heeft gedaan of in zijn broekje?

29-06-2010, 12:03

Citaat door Nermien:
Ik heb het inderdaad volgehouden maar bij het slapen en weggaan deed ik haar wel de luier om. Zodra we dan thuis zijn of als ze wakker is direct de luier uitdoen.
Maar hoe bedoel je, hij blijft ermee zitten? Als hij het in zijn luier heeft gedaan of in zijn broekje?

oh oke, nee ik bedoel als hij heeft geplast dan blijft hij gewoon met zijn broekje rondlopen, zonder wat te zeggen, totdat ik wat op de grond zie

grote boodschappen gelukkig niet

bedankt schat, ik ga gewoon volhouden

29-06-2010, 12:06
mijn dochter is 1 jaar en 9 maanden en wil er ook al mee starten.
of is dit te vroeg?

29-06-2010, 12:10

Citaat door lala167:
oh oke, nee ik bedoel als hij heeft geplast dan blijft hij gewoon met zijn broekje rondlopen, zonder wat te zeggen, totdat ik wat op de grond zie

grote boodschappen gelukkig niet

bedankt schat, ik ga gewoon volhouden

Ah ok, mijn dochtertje vond het wel vies. Maar je moet gewoon volhouden en incha allah lukt het wel. Wat ook helpt is hem aanmoedigen met een snoepje of een speeltje als hij het wel in de pot gedaan heeft.

29-06-2010, 12:20
niet belonen met snoepjes, maar bv met stickertjes of stempels, op een tabel. en als ie 5 stickertjes heeft, belonen met iets leuks.

mijn dochtertje krijgt nooit snoep of chocolade van mij. wel koekjes enzo...
mijn man daarentegen...

29-06-2010, 12:35

Citaat door Ghizlane_girl:
niet belonen met snoepjes, maar bv met stickertjes of stempels, op een tabel. en als ie 5 stickertjes heeft, belonen met iets leuks.

mijn dochtertje krijgt nooit snoep of chocolade van mij. wel koekjes enzo...
mijn man daarentegen...

Ewa ja, kinderen houden eenmaal van snoep maar je moet ook niet overdreven zijn, 1 snoepje per dag kan nog wel en inderdaad belonen met iets anders kan ook.

29-06-2010, 12:36

Citaat door Nermien:
Ewa ja, kinderen houden eenmaal van snoep maar je moet ook niet overdreven zijn, 1 snoepje per dag kan nog wel en inderdaad belonen met iets anders kan ook.

ja, idd. een uitstapje naar de speeltuin is voor zo'n jonge kids ook al een hele beloning.

29-06-2010, 12:37
Oohhww pffff, ik kan me dat nog goed herinneren

Overal plas en zelfs poep je moet echt volhouden en veeeeel geduld hebben
En beloon hem als hij in zijn potje heeft geplast, en complimenteer hem!
Veel succes

29-06-2010, 12:51

Citaat door Ghizlane_girl:
mijn dochter is 1 jaar en 9 maanden en wil er ook al mee starten.
of is dit te vroeg?

Ben er ook benieuwd naar, mijn kleine is 1 jaar en 6 maanden...

29-06-2010, 12:55

Citaat door Maneschijn--:
Ben er ook benieuwd naar, mijn kleine is 1 jaar en 6 maanden...

Ik denk dat jullie te vroeg zijn dames. Normaal is het vanaf 2jr maar als je kind het zelf aangeeft kun je natuurlijk wel eerder beginnen.....

29-06-2010, 12:56
Ik ben er ook druk mee bezig alleen het lukt me ook niet helemaal. Nu het weer lekkerder word laat ik haar gewoon in een onderbroek door het huis huppelen en als ze moet plassen zegt ze het en zet ik haar op het potje. Het gaat nog regelmatig fout maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen. Regelmatig roept ze in moet plassen en rent dan naar de keuken in een hoekje en gaat staan plassen, Zit nog niet echt schot in dus.

29-06-2010, 13:55
Doe het spelenderwijs doe alsof het iets bijzonders en leuks is en beloon met stickers van eventueel een favoriete tekenfilmfiguur.

Je moet veel geduld hebben, als je kind niet wil of het niet snapt, laat het dan even en probeer het over een paar weken later nog eens.

Je kan het beste nog de luier om laten of een up en go luier gebruiken, pas als je merkt dat de luiers lang droog blijven dan kan je je kind zonder luier laten lopen.

Mijn kind heeft het elhamdullilah nu helemaal door en dit binnen 4 weken. Ik laat hem nu ook zonder luier lopen en durf het aan om zelfs zonder luier naar buiten te gaan. Hij maakte me zelfs laatst 's nachts wakker omdat hij moest plassen.

Succes dames.

2 jaar is een goede leeftijd om het potje te introduceren.

Pagina's : [1] 2 3