Bekijk volle/desktop versie : 'Ernstig incident' bij woning horecamagnaat Kooistra



Pagina's : [1] 2 3

28-06-2010, 23:23
'Ernstig incident' bij woning horecamagnaat
Uitgegeven: 28 juni 2010 23:02

Laatst gewijzigd: 28 juni 2010 23:05
UBBERGEN - De politie is bezig met onderzoek bij de woning van horecamagnaat Sjoerd Kooistra in Ubbergen (Gelderland).
© 925.nl

Volgens een woordvoerder heeft zich daar een ''ernstig incident'' voorgedaan. Hij kon maandagavond nog geen nadere bijzonderheden geven.

Gerechtsdeurwaarders deden vorige maand onder meer in de woning in Ubbergen een inval. Ook in twee andere onderkomens van de horecamagnaat werden toen invallen gedaan.

Schulden

De invallen werden gedaan omdat Kooistra een schuld van twee miljoen euro zou hebben uitstaan bij bierbrouwer Heineken, onder meer door huurachterstanden van de cafés die hij heeft in Groningen en Amsterdam.

Kooistra werd begin mei nog bij een beroving neergestoken op het Spaanse eiland Ibiza. Hij lag drie dagen op de intensive care.

http://www.nu.nl/binnenland/2280405/ernstig-incident-bij-woning-horecamagnaat.html

Op Twitter wordt gezegd dat hij dood is.

28-06-2010, 23:29



Citaat door Moisophia.:
Moord ??


Nog niet bekend. RTL bevestigt dat hij dood is.

28-06-2010, 23:33
zelfmoord?
succesvolle ondernemers kunnen vaak na succes slecht met verliezen omgaan..

28-06-2010, 23:39

Citaat door Tunes27:
zelfmoord?
succesvolle ondernemers kunnen vaak na succes slecht met verliezen omgaan..


Wie zal het zeggen.

28-06-2010, 23:39


zakelijk conflicten gaan je op een gegeven moment persoonlijk raken. meerdere opties mogelijk. misschien geliquideerd, misschien zelfmoord, misschien te veel slaappillen genomen. zal wel weer volop speculeren zijn de komende dagen

28-06-2010, 23:56
Ik hou niet zo van speculeren maar in dit geval maak ik een uitzondering.

Gezien Kooistra meer crimineel dan ondernemer is zal het vast moord zijn. Dit soort figuren krijgen vaak te maken met afpersing. Zelfmoord omdat het niet meer goed gaat is onzin, het gaat prima met die gast. 2 miljoen voor heineken is peanuts.

Hij is pasgeleden ook neergestoken op Ibiza, 3 keer in de buik. Lijkt me wat grof voor zomaar een toevallige beroving.......

29-06-2010, 00:52
http://www.nu.nl/binnenland/2280405/horecamagnaat-sjoerd-kooistra-dood-gevonden.html

UBBERGEN - Horecamagnaat Sjoerd Kooistra is doodaangetroffen in zijn woning in het Gelderse Ubbergen.

De forensische recherche is bezig met onderzoek in en om de woning. De politie vond Kooistra na een melding. Een woordvoerster wilde niet zeggen of het om een anonieme tip ging, of van een bekende van Kooistra.
Aan het begin van de avond is besloten tot grootschalig onderzoek. Op het bureau in Nijmegen is een team grootschalige opsporing op de zaak gezet. Volgens de woordvoerster zijn er inmiddels twintig man actief.

Over de doodsoorzaak wilde de woordvoerster weinig zeggen. Op dit moment zijn volgens haar alle mogelijkheden open. Ze kon niet zeggen of Kooistra door een misdrijf om het leven is gekomen.
Volgens haar is het onduidelijk wat er in de woning is gebeurd. Ze kon ook niet zeggen of hij op het moment van overlijden alleen in de woning was.
Zelfmoord
De advocaat van de dood aangetroffen horecamagnaat Sjoerd Kooistra, Oscar Hammerstein, denkt dat zijn cliënt zelfmoord heeft gepleegd. Dat zei hij maandagavond in het radioprogramma Met Het Oog Op Morgen.
Volgens de advocaat zou hij zichzelf van het leven hebben beroofd, omdat hij door het conflict met bierbrouwer Heineken geen uitweg meer zag. Hammerstein kende Kooistra al 20 jaar en noemde hem een vriend.
De politie meldde eerder op de avond dat in de woning aan de Rijksstraatweg een 'ernstig incident' had voorgedaan.
Gerechtsdeurwaarders deden vorige maand onder meer in de woning in Ubbergen een inval. Ook in twee andere onderkomens van de horecamagnaat werden toen invallen gedaan.
Schulden
De invallen werden gedaan omdat Kooistra een schuld van twee miljoen euro zou hebben uitstaan bij bierbrouwer Heineken, onder meer door huurachterstanden van de cafés die hij heeft in Groningen en Amsterdam.
Kooistra was eigenaar van tientallen horecazaken. Bierbrouwer Heineken ontruimde op 19 mei twee panden van Kooistra in Amsterdam.
De rechter had de dag daarvoor bepaald dat hij en enkele aan hem gelieerde bedrijven als Gouden Kooi BV, Kropa Exploitatie BV en zijn beheermaatschappij Plassania achterstallige huur aan Heineken moesten betalen. Kooistra probeerde ontruiming via een kort geding te voorkomen.
Kooistra werd begin mei nog bij een beroving neergestoken op het Spaanse eiland Ibiza. Hij lag drie dagen op de intensive care.

29-06-2010, 00:52
volgens mij zag ik hem laats nog bij Pauw en Witteman over dit gebeuren?!?! effe het archief bij pakken.

29-06-2010, 00:54
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3331461

Topic bestaat al.

29-06-2010, 00:56
vanaf m4.10

29-06-2010, 00:59
een vermogen van 220 meloenen, en zelfmoord plegen om 2meloenen.. yeah right..

Ik zeg afpersing!

29-06-2010, 01:02

Citaat door Sorento:
Ik hou niet zo van speculeren maar in dit geval maak ik een uitzondering.

Gezien Kooistra meer crimineel dan ondernemer is zal het vast moord zijn. Dit soort figuren krijgen vaak te maken met afpersing. Zelfmoord omdat het niet meer goed gaat is onzin, het gaat prima met die gast. 2 miljoen voor heineken is peanuts.

Hij is pasgeleden ook neergestoken op Ibiza, 3 keer in de buik. Lijkt me wat grof voor zomaar een toevallige beroving.......



je ot.

29-06-2010, 01:09



Citaat door Sorento:
een vermogen van 220 meloenen, en zelfmoord plegen om 2meloenen.. yeah right..

Ik zeg afpersing!



Zit er dik in! Let maar op in dat gesprek bij P&W. Hij wist dat het toen niet aar goed was, vandaar dat hij daar zat.

29-06-2010, 01:10

Citaat door Focus1:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3331461

Topic bestaat al.


wat maakt het uit, hij toch dood

29-06-2010, 01:30

Citaat door Mourri:


je ot.




Hahaha jaja ontzettende tegenspraak.

Nee ik hou niet echt van speculeren wat dit soort nietszeggende nieuwsberichten betreft. Dat andere daar lust ik wel pap van, maar wel voorzichtig.

Pagina's : [1] 2 3