Bekijk volle/desktop versie : Wie had er contact



Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-06-2010, 21:12
Met schoonmoeder na het handvragen, dus je had nog geen zouzia!
Gingen jullie wel eens op bezoek of belde jullie je schoonmama op? Of deden jullie dat pas NA het huwelijksfeest?

28-06-2010, 21:13


Ik ging wel eens op bezoek, ik kende mijn schoonouders al heel lang en ging al vaker bij hun op bezoek, omdat het kennissen van mijn ouders zijn.

28-06-2010, 21:15

Citaat door skoendahafiek:
Ik ging wel eens op bezoek, ik kende mijn schoonouders al heel lang en ging al vaker bij hun op bezoek, omdat het kennissen van mijn ouders zijn.



Dan is het ook niet meer dan logisch en dan voel je je denk ik ook meer op je gemak.

28-06-2010, 21:19

Citaat door Rifster:
Dan is het ook niet meer dan logisch en dan voel je je denk ik ook meer op je gemak.



ik voelde me wel op mn gemak, maar als hij binnen kwam werd ik zo rood als een tomaat en wist ik niet hoe ik me moest gedragen. Met mijn man zelf had ik voordat ik hem echt leerde kennen vrijwel geen contact, het bleef alleen bij: hoi alles goed..meer niet.

28-06-2010, 21:21



Citaat door skoendahafiek:
ik voelde me wel op mn gemak, maar als hij binnen kwam werd ik zo rood als een tomaat en wist ik niet hoe ik me moest gedragen. Met mijn man zelf had ik voordat ik hem echt leerde kennen vrijwel geen contact, het bleef alleen bij: hoi alles goed..meer niet.



ja die schaamte is er altijd wel, maar ik ben blij dat er nog verlegen dames bestaan

Mascha Allah dat is ook de beste manier

28-06-2010, 21:21
Nee, pas na de zawzija. Ja, je weet nooit wat er nog kan gebeuren in die tussentijd. Dan heb ik liever niet dat ik er al gekend ben. Of dat ik hen goed ga kennen.

28-06-2010, 21:23

Citaat door imane12345:
Nee, pas na de zawzija. Ja, je weet nooit wat er nog kan gebeuren in die tussentijd. Dan heb ik liever niet dat ik er al gekend ben. Of dat ik hen goed ga kennen.



Daar heb je wel gelijk in.
Zat er een lange tijd tussen het handvragen en de zjoezia als ik vragen mag?

28-06-2010, 21:25
Eerst tekenen en liefst feest geven.

Marokkanen zijn onbetrouwbaar.

Je kan wel met je ouders gaan na het tekenen.

28-06-2010, 21:25
hahha ik heb mijn schoonfamilie pas na het trouwen en samenwonen leren kennen.

28-06-2010, 21:26
Wat moet je bij hun thuis zonder je ouders? Wat een afknapper! Als je bij schoonmoe op bezoek wilt moet je lekker gaan trouwen, niet als 'verloofde' van haar zoon dagelijks bellen en langs gaan.

28-06-2010, 21:27

Citaat door BoraSita:
Eerst tekenen en liefst feest geven.

Marokkanen zijn onbetrouwbaar.

Je kan wel met je ouders gaan na het tekenen.



Ja er zijn veel van die types die dan gespreksstof over je hebben, als het uiteindelijk toch allemaal niet doorgaat. Dan is het meisje in kwestie ´goedkoop´´, omdat ze zich zo opdrong aan de familie. Het is heel kinderachtig en ziek, maar dit heb ik zo vaak gehoord.

28-06-2010, 21:30

Citaat door Sfgh:
Wat moet je bij hun thuis zonder je ouders? Wat een afknapper! Als je bij schoonmoe op bezoek wilt moet je lekker gaan trouwen, niet als 'verloofde' van haar zoon dagelijks bellen en langs gaan.



Dat vind ik persoonlijk ook. Ik zelf had helemaal geen contact met hun, dat gebeurde pas na het trouwen. Ik voel me meer op mijn gemak als de vrouw van haar zoon.

28-06-2010, 21:34



Citaat door Rifster:
Dat vind ik persoonlijk ook. Ik zelf had helemaal geen contact met hun, dat gebeurde pas na het trouwen. Ik voel me meer op mijn gemak als de vrouw van haar zoon.


Gelijk heb je, het is gewoon achouma om zonder je ouders over de vloer te gaan bij je schoonouders. Als je een uitnodiging krijgt van schoonmoe, dat zowel jij als je ouders welkom zijn dan vind ik dat geen probleem. (Dit moet overigens niet tevaak voorkomen, één keer is al meer dan voldoende.) Daarna wachten tot na de trouw, ik ga schoonmoe ook niet bellen om te vragen hoe het met haar gaat terwijl ik nog officeel niks ben van haar zoon. (Aangezien verloven in de Islam niet bestaat.)

28-06-2010, 21:35

Citaat door Rifster:
Ja er zijn veel van die types die dan gespreksstof over je hebben, als het uiteindelijk toch allemaal niet doorgaat. Dan is het meisje in kwestie ´goedkoop´´, omdat ze zich zo opdrong aan de familie. Het is heel kinderachtig en ziek, maar dit heb ik zo vaak gehoord.


Yep daar doel ik ook op.

Daarom beter voorkomen dan genezen.

28-06-2010, 21:36
wij belden wel eens ja.. ze belde me zelfs voor ze kwamen

Pagina's : [1] 2 3 4 5