Bekijk volle/desktop versie : wie kan me aantonen dat al 3amaria harram is



Pagina's : [1] 2

27-06-2010, 21:22
hej sallam ailikom

ik zou heel graag bewijzen willen van dat al 3amaria haram is
ik wil me nicht overtuigen dat het haram is
en te overwegen het niet te doen want ze gelooft me nu iet echt


alvast bedankt

27-06-2010, 21:26


waarom is 3amaria aharam?

27-06-2010, 21:27
Het gebruik maken van de Amaria behoort tot het imiteren van de ongelovigen.

Citaat:
Joodse traditie
Aan het einde van de joodse ceremonie stapt de bruidegom op het wijnglas om het te breken, wat volgens één van de verklaringen de verwoesting van de Tempel van Jerusalem symboliseert. Daarna vertrekt het bruidspaar naar een afgezonderde ruimte, vaak om na een dag vasten iets te eten. Het feit dat ze samen alleen in één ruimte kunnen zijn is al een bewijs van hun gehuwde staat. Hierna vangt de receptie aan en komen de bruid en bruidegom terug in de ruimte met gasten waar de receptie aanvangt. Ze worden dan voor het eerste aangekondigd als mijnheer en mevrouw ?X?. De mannen en vrouwen dansen gescheiden en om de bruid en bruidegom heen. Tijdens een van de dansen, de hora, tillen de gasten het bruidspaar (de koning en koningin) op stoelen boven hun hoofd. De joodse ceremonie eindigt met een maaltijd, waar wederom de zeven zegeningen worden uitgesproken en het bruidspaar deelt wederom de wijn.
Allah zegt over imiteren in de Qoraan:

Citaat:
"Vervolgens plaatsen Wij jou (O Mohammed) op een juiste weg (Shari?ah) van de godsdienst. Volg deze dan en volg niet de begeerten van degenen die niet weten. Voorwaar, zij zullen jou beslist in niets kunnen beschermen tegen (de bestraffing van) Allah. En voorwaar, de onrechtvaardigen zijn elkaars helpers. En Allah is de Beschermer van de Moettaqoen " ( Soerat Al-Djathiyah vers18-19)
Dus wie het doet, imiteert de ongelovigen. En de Profeet heeft over hen die dat doen gezegd "wie een volk imiteert, behoort tot hen"

En daarnaast behoort het tot: overdrijving in de uitgaven, de verspilling, de (verschillende) vormen van spilzucht en verdorvenheid tijdens het huwelijksfeest. Dit allemaal verspilt al-Barakah (de zegening).

Citaat:
Allah zegt in de Qoraan:
''Maar wees niet overdreven. Zeker Allah (Hij) houdt niet van diegenen die overdrijven. (Al-Anam:141)

''Gezegend is de vrouw wier verloving en bruidsschat gemakkelijk is. (Achmed & Al Nisa).
En wij dienen datgene op te volgen dat de profeet heeft gezegd.

Citaat:
De Profeet Mohammed (salla Allah Alayhi wa salaam) heeft gezegd:

"Wie over mij zegt wat ik niet gezegd heb, diegene kan zich voorbereiden op zijn plaats in de hel" (Authentiek overgeleverd door Ahmad)

Ook heeft hij (salla Allah Alayhi wa salaam) gezegd:

"Wie zich afwendt van mijn Sunnah, diegene behoort niet tot mij" (Overgeleverd door al-boecharie en Muslim)

27-06-2010, 21:28
alleen me nicht wil me niet geloven heb echt bewijzen nodig

27-06-2010, 21:30


ach als ze jou niet wilt geloven dan houdt het toch op als zij het wilt doen laat haar het dan doen ze trouwt 1 keer

27-06-2010, 21:33

Citaat door nada142:
ach als ze jou niet wilt geloven dan houdt het toch op als zij het wilt doen laat haar het dan doen ze trouwt 1 keer



ja maar dat is geen goeie gedachten je trouwt maar 1 keer en je gaat ook maar 1keer dood en je krijgt maar 1 kans van Allah subhana wata3ala om je te bewijzen dat je een moslim bent en om de islam geeft

27-06-2010, 21:37
Heb ik nooit van gehoord:|

27-06-2010, 21:38
Maar ze wilt het zelf doen.. Het is goed dat jij haar vertelt dat het haram is maar als ze niet wilt luisteren dan laat je het gewoon zitten.

27-06-2010, 21:40

Citaat door JustAFreak:
Maar ze wilt het zelf doen.. Het is goed dat jij haar vertelt dat het haram is maar als ze niet wilt luisteren dan laat je het gewoon zitten.



ja dat is wel zo maar ik wil het nog 1keer proberen een laatste poging
het is me nicht weetje

27-06-2010, 21:43
assalaamu alaykoem,

Als je ergens iets hebt waarin staat dat een 3amaria een joodse traditie is (ben daar ook van op de hoogte) en de hadieth dat als je een qawm imiteert dat je dan van hen bent, dan is dat inshaallaah genoeg.

Vraag boven alles wel aan Allaah dat Hij je helpt in deze zaak, en zorg ervoor dat je ikhlaas hebt in je advies aan haar, en baseer je advies op uitspraken van Allaah, de profeet of selef, en inshaAllaah zal Allaah het je dan vergemakkelijken.

Wa assalaam

27-06-2010, 21:47

Citaat door A.C.:
assalaamu alaykoem,

Als je ergens iets hebt waarin staat dat een 3amaria een joodse traditie is (ben daar ook van op de hoogte) en de hadieth dat als je een qawm imiteert dat je dan van hen bent, dan is dat inshaallaah genoeg.

Vraag boven alles wel aan Allaah dat Hij je helpt in deze zaak, en zorg ervoor dat je ikhlaas hebt in je advies aan haar, en baseer je advies op uitspraken van Allaah, de profeet of selef, en inshaAllaah zal Allaah het je dan vergemakkelijken.

Wa assalaam



soekran voor je advies schat

28-06-2010, 11:44
Ik heb een bruidje er een keer van af zien vallen meskiena was echt een drama Ik heb mezelf daarna voorgenomen het never nooit te doen op mijn eigen bruiloft.

Maar ik wist inderdaad ook niet dat het haram is.

Hoop dat het je inshallah lukt om haar te overtuigen meid, succes ermee!

28-06-2010, 11:50


Dat was voor mij ook de reden waarom ik geen 3amaria op mijn bruiloft heb gedaan.

28-06-2010, 11:57

Citaat door hakimatje_z:
ja maar dat is geen goeie gedachten je trouwt maar 1 keer en je gaat ook maar 1keer dood en je krijgt maar 1 kans van Allah subhana wata3ala om je te bewijzen dat je een moslim bent en om de islam geeft


Sinds wanneer krijg je van Allah swt maar 1 kans om je te bewijzen dat je een moslim bent en om de islam geeft?

28-06-2010, 12:22

Citaat door _Chanel_:
Sinds wanneer krijg je van Allah swt maar 1 kans om je te bewijzen dat je een moslim bent en om de islam geeft?



Daar moet je wel vanuit gaan! Als iedereen denkt dat ze 100 kansen zullen krijgen, tja hoe zal het dan allemaal verlopen...

Pagina's : [1] 2