Bekijk volle/desktop versie : over het handgeven



25-06-2010, 17:39
A salamwaliekom,


weet één van jullie als je een stiefoma een hand mag geven is het een mahram van je of niet?

kan iemand mij dit duidelijk maken!


Waliekomsalam,

25-06-2010, 17:48


?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????

25-06-2010, 17:49
Geduld akhi..

25-06-2010, 18:02
Alaikoem salam wa rahmatoeAllah,

Ja, het is een mahram:Klik.

Wa salam.

25-06-2010, 18:23



Citaat door Koning-1:
Alaikoem salam wa rahmatoeAllah,

Ja, het is een mahram:Klik.

Wa salam.



broeder mijn arabisch is niet zo waauuw kan je het me uitleggen wat hier wordt verteld?

25-06-2010, 19:45
De vraagsteller vraagt eigenlijk bijna hetzelfde als jou, alleen dan vraagt hij over het geven van een kus. De shaych rahimahoeAllah antwoordde daarop, en zei dat het hun mahaarim zijn, van zowel de vaderskant als de moeders kant. Hij haalde deze aya aan als bewijs, waarin Allah سبحانه zei:

En huwt niet de vrouwen, die uw vaders huwden..(An-Nisa 22)

En onder ''vaders'' valt ook de vader van de vader tussen. Verder zei hij dat je het kussen beter niet op mond doet, want dat doe je met je echtgenote. Dus op het hoofd, hals, en/of voorhoofd is niks mee. Ook zei hij dat al de vrouwen/mannen van je kinderen en kleinkinderen mahaarim zijn.

Dit is een beetje in het kort, wa Allah oe a3lam.

25-06-2010, 23:12

Citaat door Koning-1:
De vraagsteller vraagt eigenlijk bijna hetzelfde als jou, alleen dan vraagt hij over het geven van een kus. De shaych rahimahoeAllah antwoordde daarop, en zei dat het hun mahaarim zijn, van zowel de vaderskant als de moeders kant. Hij haalde deze aya aan als bewijs, waarin Allah سبحانه zei:

En huwt niet de vrouwen, die uw vaders huwden..(An-Nisa 22)

En onder ''vaders'' valt ook de vader van de vader tussen. Verder zei hij dat je het kussen beter niet op mond doet, want dat doe je met je echtgenote. Dus op het hoofd, hals, en/of voorhoofd is niks mee. Ook zei hij dat al de vrouwen/mannen van je kinderen en kleinkinderen mahaarim zijn.

Dit is een beetje in het kort, wa Allah oe a3lam.


Barkalofik Y agi dus het mag dan weet ik het broeder. moge allah Jou talrijk belonen broeder.