Bekijk volle/desktop versie : De reden waarom 'liefde' bij Marokkanen tegenwoordig zo slecht gaat!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

25-06-2010, 14:46
Salaam,

Het is echt een trieste zaak als je naar de huwelijken van tegenwoordig kijkt.
Vaak duren ze niet lang meer en als ze dan wel lang duren, is er 'vaak' geen sprake meer van een 'gelukkig huwelijk'.

Ik weet dat ik hierin niet mag veralgemenen.
Er zijn hamdoulilah genoeg geslaagde huwelijken!

Maar als je in grote lijnen de huidige gang van zaken bekijkt en deze vergelijkt met zo'n 20 jaar geleden, dan is er genoeg bewijs om te kunnen zeggen dat het niet goed meer gaat.

Ikzelf wijt het aan de levenswijze die we nu hanteren.
We beginnen meer Westers te leven en dus ook zo om te gaan met het andere geslacht. Flirten met jan en alleman, wordt niet meer als taboe beschouwd.

Ook was er vroeger veel minder verleiding. Nu hoef je je maar effie te registreren op facebook, netlog, ... en het flirten kan beginnen, met alle gevolgen van dien.

Ik ben vast niet de eerste die hiermee zit.

Maar dit heeft me voorbije dagen wel aan het denken gezet.

Hoe kan je nog geloven in één echte liefde, die je altijd trouw zal zijn, die zijn geloof nooit in de steek zal laten, ...?

Op zich zou het gemakkelijk kunnen zijn om gewoon te zeggen, ik ga voor een praktiserende moslim. Dan ben ik zeker van een geslaagd huwelijk. Maar onder elke soort heb je jammer genoeg rotte appels.

Wie zit hier ook mee en denkt er ook zo over?
Hoe probeer jij nog optimistisch te blijven en te geloven dat een huwelijk (zonder eerst een relatie aan te gaan) kan lukken én vooral geslaagd kan zijn?

25-06-2010, 14:52


praktisende moslim en rotte appel (1na laatste alinea)..
hoe willen die samen gaan???

25-06-2010, 14:57

Citaat door FullSecure:
praktisende moslim en rotte appel (1na laatste alinea)..
hoe willen die samen gaan???



Euhm ja mss niet goed geformuleerd.
Maar heb al eens gezien dat een moslim die eigenlijk goed bezig was, echt een praktiserende moslim op veel vlakken, euhm ja hoe zal ik het noemen, een duister kantje heeft/had.

Snap je me een beetje?

25-06-2010, 15:00
ah ok. .ewa ja maar ik wens je succes verder... Thala

25-06-2010, 15:03


Tegenwoordig hebben mensen geen geduld!

Je merkt dat de huwlijken binnen 3 maanden kapot gaan, waarom ze hebben geduld, 1e jaar zal een hel zijn dan denkje waarom ben ik getrouwd, je krijgt vaak ruzie met elkaar daar hebben ze geen geduld

Kijk naar je ouders, kijk hoelang ze al bij elkaar zijn. Waarom? ze hebben geduld gehad terwijl het vroeger nog erger was dan nu.

25-06-2010, 15:03

Citaat door FullSecure:
ah ok. .ewa ja maar ik wens je succes verder... Thala



Succes met?

25-06-2010, 15:08
haha gewoon met die vraagstukken in jouw koppiej...

25-06-2010, 15:21
Sommige mensen zijn nooit tevreden met wat ze hebben. En zullen altijd meer willen. Dus ook in een huwelijk.

25-06-2010, 15:28

Citaat door Tjoelipo:
Tegenwoordig hebben mensen geen geduld!

Je merkt dat de huwlijken binnen 3 maanden kapot gaan, waarom ze hebben geduld, 1e jaar zal een hel zijn dan denkje waarom ben ik getrouwd, je krijgt vaak ruzie met elkaar daar hebben ze geen geduld

Kijk naar je ouders, kijk hoelang ze al bij elkaar zijn. Waarom? ze hebben geduld gehad terwijl het vroeger nog erger was dan nu.



Ja nog zoiets, geduld.
Geduld is tegenwoordig ver te zoeken.

Maar de oorzaken van de ruzies nu zijn ook weer helemaal anders dan pak weg 20 jaar geleden. Nu gaat het over bedrog, geldproblemen, overspel, ...

25-06-2010, 15:30
Je krijgt wat je geeft. En heb vertrouwen in Allah .

25-06-2010, 15:35

Citaat door FullSecure:
haha gewoon met die vraagstukken in jouw koppiej...



Hahaha, thanks ik heb het nodig
Straks beland ik nog in een instelling

25-06-2010, 15:39

Citaat door borgerhoutlady:
Hahaha, thanks ik heb het nodig
Straks beland ik nog in een instelling



Good things come to those who wait

25-06-2010, 15:39



Citaat door floes:
Sommige mensen zijn nooit tevreden met wat ze hebben. En zullen altijd meer willen. Dus ook in een huwelijk.


Daar heb je ook een punt in.
Maar helpt me niet optimistisch worden


Citaat door SNOEPJJ__:
Je krijgt wat je geeft. En heb vertrouwen in Allah .


Denk je?
Ik heb daar mijn twijfels over

25-06-2010, 15:39
Persoonlijk denk ik dat de meeste erug vroeg trouwen en denken dat ze een vrijbrief hebben om van alles en nog wat te doen..
En uiteraard door de komst van internet..
Daarnaast worden vele huwelijken afgesloten waar vooraf een relatie aan heeft plaats gevonden.. en ene huwelijk waaraan hraam is voortgekomen, heeft weinig/geen zegeningen.

25-06-2010, 15:39

Citaat door FullSecure:
Good things come to those who wait



Insha'llah is all I can say!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17