Bekijk volle/desktop versie : Probleem: getrouwd maar 'het' lukt niet.



Pagina's : [1] 2

25-06-2010, 09:15
Graag had ik even mijn hart gelucht, misschien dat er dames zijn die mij hierbij kunnen helpen. Graag enkel serieuze reacties. Ik vind het heel moeilijk om dit met iemand uit mijn omgeving te bespreken, daarom dat ik het via deze weg doe.

Ik ben al enkele maanden getrouwd, maar telkens als we gemeenschap proberen te hebben, begin ik te spannen. Ik bang voor pijn, denk dat ik te nauw ben...

Alhoewel ik het heel graag wil, lukt het toch niet op dat moment om te ontspannen.

Zijn er dames met tips, die dit ook meegemaakt hebben? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Via pm mag ook

25-06-2010, 09:17


pm toeta frutta
Die had zelfde probleem en heeft laatst topic geopend dat het gelukt was.

25-06-2010, 09:19
pm toeta froeta

25-06-2010, 09:25
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3317986

25-06-2010, 09:31


Gebruik glijmiddel en haal de 'storende/blokkerende gedachten uit je hoofd'.

25-06-2010, 10:29
http://www.vaginisme-info.nl/

Je moet leren dat jij er absoluut niets aan kunt doen en dat het niemands schuld is ( behalve die belachelijke maagdelijkheidsculte en mythe die de marokkaanse gemeenschap vastbesloten is in stand te houden, dat zorgt voor de irreële en onbewuste angst).

De spier die een vrouw daar heeft, waarmee ze een baby kan uitpersen is ongelooflijk sterk wanneer ze die bewust of onbewust aanspant. Je bent niet nauw en je moet geen rare ingrepen laten doen, want daarmee wordt die spier stuk gemaakt. Nauw betekent dat je een baby met zn hoofdje er niet door kan en zoals jezelf ook weet is dat onmogelijk. Zie het grote bevolkingsaantallen.

Wanneer je bewust en onbewust ontspannen bent wat zich wel of niet lang op zich kan laten wachten, zul je merken dat je verbaast bent dat je je al die tijd hebt gevoeld alsof daar niets door heen kon.

Nogmaals praat jezelf geen schuldgevoel aan en laat je echtgenoot wat informatie op doen, want hij moet net zo goed begrijpen dat gemeenschap forceren of je het gevoel geven dat jij "niet zou kunnen presteren" absoluut desastreus is voor jullie beide en ihb ook voor jou.

Als er al een schuldige aangewezen kan worden dan zijn dat de irreële angsten, de weinige voorlichting over gemeenschap, het maagdelijkheidssyndroom wat onze o geweldige cultuur in stand heeft gehouden.

25-06-2010, 10:36

Citaat door Moraliste:
http://www.vaginisme-info.nl/

Je moet leren dat jij er absoluut niets aan kunt doen en dat het niemands schuld is ( behalve die belachelijke maagdelijkheidsculte en mythe die de marokkaanse gemeenschap vastbesloten is in stand te houden, dat zorgt voor de irreële en onbewuste angst).

Wat een onzin.
Het wil er niet lukken wat heeft het nou te maken met angst voor maagdelijkheidsculte en Marokkaanse gemeenschap?

25-06-2010, 10:44
Het is geen onzin. Als vanaf jongsaf aan wordt verteld op een mythologische manier over maagdelijkheid, dat er bloed vloeit en dat het pijn doet omdat er zogezegd iets zal scheuren. Er geen gezonde en ontspannen wijze gevonden wordt om jonge mensen voor te lichten over sex binnen de islm context. Dat de gemeenschap van die eerste nacht wordt verheven tot proporties die niets met de werkelijkheid te maken hebben. Dat allemaal veroorzaakt onbewuste mechanismen die vooral voor de vrouw onprettig kunnen uitpakken. Gewoon het gegeven dat er vaginisme bestaat en dat een vrouw daar helemaal niets aan kan doen, wordt niet eens als zodanig herkent. Men zoekt liever toevlucht tot allerlei ingrepen die funest zijn.

25-06-2010, 10:44
hee meid

bij mij ging het in het begin ook niet. duurde zeker maanden voordat het echt lukte. bij ons hielp goede glijmiddel en goed voorspel heel erg. je moet er namelijk voor zorgen dat je echt helemaal opgewonden bent anders lukt t echt niet.

er zijn ook bepaalde standjes die kunnen helpen om het gemakkelijker te maken.k ken ze niet uit mn hoofd maar je kunt ze o pinternet vinden. je moet je ook echt ontspannen en als het een keertje niet lukt niet meteen opgeven!!! zoals k al zei bij mij duurde t maanden. gewoon stap voor stap proberen.

25-06-2010, 10:47

Citaat door Moraliste:
Het is geen onzin. Als vanaf jongsaf aan wordt verteld op een mythologische manier over maagdelijkheid, dat er bloed vloeit en dat het pijn doet omdat er zogezegd iets zal scheuren. Er geen gezonde en ontspannen wijze gevonden wordt om jonge mensen voor te lichten over sex binnen de islm context. Dat de gemeenschap van die eerste nacht wordt verheven tot proporties die niets met de werkelijkheid te maken hebben. Dat allemaal veroorzaakt onbewuste mechanismen die vooral voor de vrouw onprettig kunnen uitpakken. Gewoon het gegeven dat er vaginisme bestaat en dat een vrouw daar helemaal niets aan kan doen, wordt niet eens als zodanig herkent. Men zoekt liever toevlucht tot allerlei ingrepen die funest zijn.

Het is wel onzin.
Je betrekt het culturele en afkomst aspect erbij terwijl dat er gewoon niet mee te maken heeft.

25-06-2010, 10:48

Citaat door Moraliste:
http://www.vaginisme-info.nl/



Vaginisme? Waarom wordt onterecht deze conclusie getrokken?

25-06-2010, 10:54

Citaat door Imane_Arab:
Vaginisme? Waarom wordt onterecht deze conclusie getrokken?



Het betekent niet meer dan verkramping van de vaginale spier door onbewuste triggers.

Dat wil dus zeggen dat het bij de een in een hele korte tijd opgelost kan zijn en bij andere dames om wat voor reden dan ook nog veel langer kan duren.

25-06-2010, 10:59



Citaat door Moraliste:
Het betekent niet meer dan verkramping van de vaginale spier door onbewuste triggers.

Dat wil dus zeggen dat het bij de een in een hele korte tijd opgelost kan zijn en bij andere dames om wat voor reden dan ook nog veel langer kan duren.


Hoewel daarin onderscheid gemaakt kan worden (zo ben je niet direct vaginistisch en zo kun je soms vaginistisch zijn), kun je wel stellen dat je gelijk hebt, ja.

25-06-2010, 11:00

Citaat door Lous:
Het is wel onzin.
Je betrekt het culturele en afkomst aspect erbij terwijl dat er gewoon niet mee te maken heeft.



Dat culturele aspect zorgt voor een verwrongen beeld over seksualiteit waardoor bepaalde dames onbewust een angst ontwikkelen die ervoor kan zorgen dat het lichaam in een soort van automatische verdedigingsmechanisme terechtkomt, nl het sluiten van die spier. Er ontstaat het gevoel alsof er geen ruimte is alsof het volledig dicht zit, terwijl het eigenlijk een verkramping is van die spier. Ontspanning, loskomen van die irreele angsten, heel veel liefde, geduld en zorgzaamheid van de man, zorgen er uiteindelijk voor dat die spier zich gaat ontspannen. Het erkennen en onderkennen van dit soort onderliggende mechanismen zullen koppels heel erg helpen. Het mythologiseren ervan zal alleen stappen terug betekenen.

25-06-2010, 11:55
Halllllo meid,

Ik kan er inderdaad over mee praten! Het is mij namelijk ook pas ná 2 mnd gekukt! Elke keer proberen, proberen en proberen.. Op een gegeven moment wen je aan het gevoel en idee! Er zal een keer komen dat je alles vergeet, de pijn de spanning etc. Dan gaat het je lukken Insha'Allah.


Lees alsjeblieft geen artikels over vaginisme enzo, want daar werd ik echt gek van. Ik twijfelde aan mezelf en dacht dat ik te nauw was, dat het me nooit zou lukken.. Mohiem het was zo erg, dat ik vaak de daden uitstelde om snel te slapen, te doen alsof ik moe ben. Dat helpt natuurlijk niet, zo werk je je alleen maar in de nesten.

Mijn moeder maakte zich ook zorgen, en en en is het gelukt?
Op één gegeven moment dacht ik, ok nu moet het gebeuren want ik wil geen doktoren, geen fkies ik wil het kunnen doen net als anderen vrouwen.

Met dit idee is het me uiteindelijk gelukt. En geloof me, de pijn die jij in je hoofd haalt zal je niet eens ervaren bij de bevalling Insha'Allah. Het steld niets vooor, echt niet.

Gair Insha'Allah.

Pagina's : [1] 2