Bekijk volle/desktop versie : Hoelaat gaan jullie slapen?



24-06-2010, 20:45
Ik deze week gelijk na magreb(rond 10en) slapen.
Hiervoor was het echt rond 12 en 1 uur snachts. Zo rond 10 uur is het veel beter voel me ook uitgerust wakker.

Vermeld er ook bij hoelaat je moet opstaan(werk ?? ).

24-06-2010, 20:48


Bid je mahraab en isha samen?

24-06-2010, 20:49

Citaat door Sfgh:
Bid je mahraab en isha samen?



Ja als ik vroeg moet opstaan zoals deze week wel. Maar ik probeer het te voorkomen omdat het niet te vaak mag(het mag wel maar het kan leiden naar een innovatie). Soms stel ik ischaa uit tot net voor fadjr.

24-06-2010, 20:50

Citaat door Douniyha:
Ik ga meestal slapen rond half elf, elf uur.
Ik word uit mezelf wakken om rond zes uur, maar slaap dan wel door tot kwart over zeven ongeveer.
Sinds ik ben verhuisd woon ik heel dicht bij mijn werk, dus ik hem amper reistijd


P.s. wanneer bid jij 'l Ishae?


Soms op tijd(dus opblijven). Soms samen met magreb en soms net voor fadjr.


Hoe doe jij dat uit jezelf wakker worden? Lukt me nooit

24-06-2010, 20:58


Ik slaap rond 1 uur. Mijn man is pas laat thuis, ik wacht dus eerst tot hij thuis is.
Ben dan wakker met fajr en ga daarna weer slapen tot 10 uur ong.

24-06-2010, 20:58

Citaat door Douniyha:
Ik vind het soms ook moeilijk om op te blijven. Of om te slapen en wakker te worden om te gaan bidden.

Ik heb een heel sterk ritme (of hoe noem je dat?) Ik vind het niet erg, maar wil wel altijd terug gaan slapen. Tenzij ik veel te doen heb die dag, dan kan ik de ochtend heerlijk rustig met een bakje koffie beginnen en de straten langzaamaan ook levendiger worden

Oke het is een gewoonte geworden? Hoe oud ben je dan? Want vaak zijn het dames die jaren vroeg wakker worden voor werk enz.


Het is ook moeilijk om op te blijven maar wel het beste. Maar in mijn geval gewoon niet mogelijk. tot 12 uur opblijven om te bidden, 3 uur later fadjr bidden en weer 3 uur later om op te staan voor het werk. Opzich 6 uurtje slaap moet kunnen. Maar ik val niet zo makkelijk in slaap(vaak na fadjr). En daar gaat ook tijd in zitten.

24-06-2010, 20:59

Citaat door heelsimpel:
Ik slaap rond 1 uur. Mijn man is pas laat thuis, ik wacht dus eerst tot hij thuis is.
Ben dan wakker met fajr en ga daarna weer slapen tot 10 uur ong.



Oke dat deed ik voordat ik ging werken, is wel ideaal. Maar jij bent dus een huismams?

24-06-2010, 21:32

Citaat door Fuyuko:
Probeer rond half 4 in bed te liggen en rond 8-9 uur er weer uit.




wat?

4 uurtjes slaap? waarom zo laat?

24-06-2010, 21:39
Ik slaap meestal rond half 1. Ik probeer wel vroeg naar bed te gaan maar dat wilt niet echt lukken.

24-06-2010, 22:10
Nu l'3shae zo laat is ga ik pas na 0.00 naar bed en ik merk het wel: ik sta met heel veel moiete op en steeds haasten s'morgens!

24-06-2010, 22:19
Rond enen. Vooral nu met deze warmte. Ik kan maar niet in slaap komen. Maar voel me volgende dag wel fit. Raar eigelijk.