Bekijk volle/desktop versie : 'Amerikaanse dierentuin gaat dode dieren klonen'



24-06-2010, 12:31
AMSTERDAM – Amerikaanse wetenschappers hebben de eerste stap gezet in een project om een overleden aap uit de dierentuin van San Diego te klonen.



De onderzoekers van het The Scripps Research Institute in Californië hebben stamcellen gecreërd uit de ingevroren resten van een dril, een aap die met uitsterven wordt bedreigd en alleen nog in het wild voorkomt in West-Afrika.
De wetenschappers hopen de stamcellen van de overleden dril uiteindelijk te bewerken tot sperma dat kan worden gebruikt om een kloon van de aap te produceren. Dat meldt het Britse tijdschrift New Scientist.


Virus

“Je zou op deze manier kunnen fokken met dieren die al dood zijn”, verklaart hoofdonderzoeker Jeanne Loring.
De stamcellen van de dril zijn gecreërd door huidcellen van de overleden aap met een virus te ‘programmeren’. Stamcellen zijn basale cellen die in staat zijn om in elk ander celtype te veranderen.
Het project met de overleden dril is een onderdeel van een uitgebreid samenwerkingsverband tussen de dierentuin van San Diego en het The Scripps Research Institute.

Witte neushoorn

Uiteindelijk hopen de wetenschappers meerdere zeldzame diersoorten te behoeden voor uitsterving door exemplaren uit de dierentuin te klonen. Pogingen om stamcellen te produceren uit lichaamscellen van een overleden witte neushoorn zijn tot nu toe echter op niets uitgelopen.


http://www.nu.nl/wetenschap/2276893/amerikaanse-dierentuin-gaat-dode-dieren-klonen-.html

24-06-2010, 12:39


De toekomst.

24-06-2010, 13:08
Verleden:

Een Zuid-Koreaans bedrijf presenteerde gister de eerste commercieel gekloonde puppy’s. Gekloond van het genetisch materiaal van de favoriete hond van een Amerikaanse vrouw. Toen bleek dat de hond kanker had, nam ze weefsel uit het oor van het nietsvermoedende beest, betaalde het bedrijf 50.000 dollar en gister verklaarde ze de pers dat haar leven weer zin had; de puppy’s waren niet te onderscheiden van het origineel.

Het is een kostbare manier om de vergankelijkheid het hoofd te bieden. Om de financiering rond te krijgen, verkocht de vrouw haar huis.

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/1144/Zal_ik_mijn_kat_klonen%3F

24-06-2010, 13:28
Je kan er ook voor zorgen dat dat de dieren niet meer in hun natuurlijke omgeving bedreigd worden, in plaats van dit soort smakeloze experimenten.

24-06-2010, 13:30



Citaat door sjourt:
Verleden:

Een Zuid-Koreaans bedrijf presenteerde gister de eerste commercieel gekloonde puppy’s. Gekloond van het genetisch materiaal van de favoriete hond van een Amerikaanse vrouw. Toen bleek dat de hond kanker had, nam ze weefsel uit het oor van het nietsvermoedende beest, betaalde het bedrijf 50.000 dollar en gister verklaarde ze de pers dat haar leven weer zin had; de puppy’s waren niet te onderscheiden van het origineel.

Het is een kostbare manier om de vergankelijkheid het hoofd te bieden. Om de financiering rond te krijgen, verkocht de vrouw haar huis.

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/1144/Zal_ik_mijn_kat_klonen%3F


50.000 dollar

24-06-2010, 18:02

Citaat door Ilyaas:
Je kan er ook voor zorgen dat dat de dieren niet meer in hun natuurlijke omgeving bedreigd worden, in plaats van dit soort smakeloze experimenten.


Wij als mens hebben tot nu toe bewezen daar nog niet allemaal toe in staat te zijn. Wat zou er op tegen zijn om een soort te redden door middel van klonen?

De wetenschappers hopen de stamcellen van de overleden dril uiteindelijk te bewerken tot sperma dat kan worden gebruikt om een kloon van de aap te produceren

Ik zie hier niets kwalijks aan.

24-06-2010, 18:08
Als ze voor God willen spelen dan geef ik hun 1 uitdaging, Probeer een ziel te maken, of probeer een vleugel van een vlieg te creeren. Onmogelijk de kennis die men heeft is beperkt en dit is een eigenschap van God. Hij heeft de kracht om te creeren.

24-06-2010, 19:01

Citaat door DeZwarteJood:
God is een slappe amateur. Eerst homo's en ongelovigen creeren en dan erover gaan janken. wat een biatch


Staghfiroullah ga nou niet op de beledigings tour. Kom met inhoudelijke argumenten of hou je mond mister ZwarteJood.

24-06-2010, 20:09

Citaat door Afro-Hollander:
Als ze voor God willen spelen dan geef ik hun 1 uitdaging, Probeer een ziel te maken, of probeer een vleugel van een vlieg te creeren. Onmogelijk de kennis die men heeft is beperkt en dit is een eigenschap van God. Hij heeft de kracht om te creeren.



Kwestie van tijd.
Jouw uitspraak is gebasseerd op de kennis van dit moment; wellicht over 50a 100 jr. is het wel mogelijk.

24-06-2010, 20:11

Citaat door DeZwarteJood:
God is een slappe amateur. Eerst homo's en ongelovigen creeren en dan erover gaan janken. wat een biatch



IK vind 'm wel leuk!

Ondertekend:

De Almachtige, de Barmhartige, de Genadevolle.

24-06-2010, 20:19

Citaat door Afro-Hollander:
Als ze voor God willen spelen dan geef ik hun 1 uitdaging, Probeer een ziel te maken, of probeer een vleugel van een vlieg te creeren. Onmogelijk de kennis die men heeft is beperkt en dit is een eigenschap van God. Hij heeft de kracht om te creeren.

Dat klopt niet.

Òf God heeft de wereld geschapen, en Adam en Eva op de wereld gezet om de mensheid te creëren,
òf de wereld is uit de Big Bang ontstaan, en ieder dier en iedere plant neukt maar raak waardoor steeds weer nieuwe wezens worden geboren.

Maar het lijkt me toch wel erg veel werk, erg vermoeiend, doelloos en erg vervelend voor God om steeds maar weer elk graspolletje, elk algje, elk mugje, elke bacterie, elk virusje, elke seconde, elke keer weer opnieuw te creëren, elke keer weer hetzelfde, en dat miljoenen jaren lang achter elkaar zonder dat er nou eens een Dag des Oordeels volgt.

Een nogal erg inconsistente, ongeloofwaardige theorie.

Dan houd ik het toch liever op een GODvergeten wereld waarin iedereen wild om zich heen neukt, moordt en bedriegt, en dat daar willekeurig na miljoenen jaren soorten planten en dieren voortleven zonder dat er enig goed of slecht in te ontdekken is.

Klinkt mij toch wat waarschijnlijker, overeenkomstig de werkelijkheid.