Bekijk volle/desktop versie : Intervieuw Mosab ''The Jaguar'' Amrani



Pagina's : [1] 2 3

22-06-2010, 22:38
Interview: Jose
Foto's: Ben Pontier/Archief Fighttalk

Hij is de trots van Amsterdam Oost, zijn partijen zijn een ware lust voor elke galabezoeker, hij is technisch hoogbegaafd, al zijn acties zijn hard en elke minuut dat hij in de ring staat, is een waar schouwspel en daar nog eens boven op een echte knokker pur sang die zijn tegenstander weinig ruimte geeft en altijd voor de knock out gaat. Buiten de ring een aimabel persoon die voor iedereen klaar staat. Mosab Amrani een vechter die jammer genoeg te weinig in de ring te aanschouwen is en de potentie in zich heeft om internationaal sterk door te breken. Het was een tijdje stil rondom “De trots van Amsterdam Oost” maar daar komt nu verandering in. Op vrijdag 18 juni jl tekende Mosab als eerste vechter een contract bij Fightclub management.

Fighttalk: Mosab gefelicteerd met je contract bij Fightclub Management, wat betekent dit nu voor je carrière?
Door het plaatsen van mijn handtekening onder het contract bij Fightclub Management kan ik nu eindelijk laten zien wie ik ben en wat ik waard ben. Ik heb de afgelopen twee jaar weinig gevochten en kwam op die manier niet goed tot mijn recht. Ik ben een persoon die vaak wil vechten en mijzelf als vechter nog meer wil ontplooien en laten zien dat ik de beste ben. Het aanbod aan wedstrijden was magertjes in de afgelopen twee jaar. Ik heb nu uitzicht op een vast aantal partijen per jaar en daar ben ik erg content mee.

Fighttalk: Onlangs ben je in het huwelijksbootje gestapt en daarnaast een zekere toekomst als vechter omdat je onder contract staat bij Fightclub Management, je kan dus spreken van een topjaar?
Ja, je kan zeker spreken van een topjaar. Het bevalt mij heel erg om getrouwd te zijn, het maakt ook deel uit van mij geloof. Trouwen maakt meer een man van je en ik heb nu rust gevonden. Mijn vrouw stimuleert mij heel erg en ze staat altijd achter mij als het op vechten aankomt. Met het contract ben ik ook heel erg blij.

Fighttalk: Betekent dit nu dat je full time professional bent?
Ik ben nu full time prof en ik ben mijzelf nu honderd procent aan het richten op mijn carrière. Over een paar weken ben ik van plan om mijn school af te ronden met een diploma “Jongerenwerker”. Ik ga dan twee keer per dag trainen, vijf dagen per week en daarnaast nog les aan jongeren geven. Les geven, doe ik bij Amercian Fitness in Amsterdam Oost.

Fighttalk: Welke factoren in een contract zijn voor jou van essentieel belang?
Een punt dat ik zeer belangrijk vind in het contract is de garantie op vier a vijf partijen per jaar. Daarnaast is een goede samenwerking met mijn manager van essentieel belang, er moet een vertrouwensband zijn. Ik word daarnaast gesponsord door STB-Fightgear die mijn kleding en materiaal sponsort. Tevens word ik ook gesteund door Blacklabel Management die een samenwerkingsverband met It’s Showtime heeft. Als je alles bij elkaar optelt dan komt mijn carrière nu in een stroom versnelling.

Fighttalk: Heb jij door het tekenen bij Fightclub Management nu de sleutel in handen voor een serieuze internationale carrière?
Ik denk zeker dat ik door het tekenen bij Fightclub Managment een deur heb geopend naar een internationale doorbraak. Ik wil er ook honderd procent voor gaan. Mijn levensmotto is dan ook: “waar een wil is, is een weg”. Ik zie mijzelf als de beste in mijn gewicht . Ik weet zeker dat ik meer in mijn mars heb en jammer genoeg heb ik dat de afgelopen twee jaar niet kunnen laten zien.

Fighttalk: Is er nu een plan voor je uitgestippeld voor de komende tijd, blijf je bv in de 65 klasse vechten?
Er is zeker een traject ingezet voor mijn carrière, alleen blijf ik voorlopig uit komen in de -65 kg klasse om te laten zien dat ik de beste ben en blijf totdat er niks meer over is. Als ik alle goede vechters in de -65 kg heb gehad dan pas ga ik in een andere gewichtsklasse iets zoeken.

Fighttalk: Hoe sta jij tegenover krachttraining?
Ik ben sinds kort begonnen met krachttraining bij Medico Vison onder leiding van Dries Boussatta. Binnenkort zal ik worden begeleid door Rayen Bindraban. Dit wordt mogelijk gemaakt door STB-fightgear.



Fighttalk: Je eerste partij onder het management van Fightclub Managment is op 24 september aanstaande tegen Kleine Mo, heb je daarvoor nog andere partijen staan ?
Dat is de eerste partij waar ik mij op richt en ik respecteer elke vechter ondanks dat mensen zeggen dat Kleine Mo een makkelijk te nemen hindernis is. Ik onderschat ook niemand. Ik ga er wel voor de volle honderd procent in tijdens deze partij want ik kom zeker niet om te verliezen. Ik neem een stap tegelijk. Er staan nog wel andere partijen vast maar daar kan ik niks over uitweiden.

Fighttalk: Wanneer komt de partij tegen Mootje Kamal?
Ik sta er nu wel open voor, een tijdje terug was Mootje een beginnende A-klasser maar door de winst van het K-1 Max toernooi en zijn partij tegen Chaid op het It’s Showtime gala kort geleden heeft hij naam gemaakt. Hierdoor is het voor mij nu wel interessant om tegen hem te vechten. Als je de beste wil blijven moet je laten zien dat je de besten heb verslagen.

Fighttalk: Blijf je wel trainen en vechten onder Mousid Gym?
Het is onbespreekbaar dat ik weg ga bij Mousid. Mijn basis ligt daar en ik voel mij daar goed. Ik heb mijn eerste partij onder hem gevochten en zal zeker mijn laatste onder zijn leiding vechten. Mousid is mijn ogen de beste trainer van de wereld, kijk maar naar het aantal kampioenen die hij heeft voort gebracht. Hij is een trainer die het beste uit een vechter kan halen, Ik kan met recht zeggen dat zonder Mousid zou ik vandaag niet op dit punt zijn waar ik nu ben beland. Mousid heeft mij ook gesteund met de keuze om te tekenen bij Fightclub Management.




Fighttalk: Als jij moet vechten dan staan jouw partijen bol van technisch vernuft, karakter en harde acties, kan jij je eigen stijl eens omschrijven?
Ik heb een soldaten stijl, ik zie mijzelf als een soldaat. Ik ben ook altijd klaar om te strijden en ik ga voor niemand uit de weg. Ik ben geen puntenbokser of een persoon die vijf ronden gaat lopen clinchen dat vind ik niks. Ik ben altijd op zoek naar de knock out ik zie mijzelf als een aanvaller een echte vechter.

Fighttalk: Door je heroïsche partij tegen Anuwat en de knaller van een knock out tegen Bovy en je eigen stijl ben je uitgegroeid tot een publiekslieveling hoe ervaar jij dit zelf?
Ik heb er hard voor gewerkt en dit is het resultaat en ik ben de mensen die mij steunen erg dankbaar. Ik weet dat het Nederlands publiek een zeer kritisch publiek is en in een mindere periode zijn ze niet vies om je neer te sabbelen. Ik zal altijd mijn best doen om de bezoeker waar voor zijn geld te geven en meer dan dat kan ik niet doen.

Fighttalk: Als jij een lijstje mocht samenstellen van vechters waartegen jij graag wilt aantreden hoe zou die eruit zien ?
1: Petroysan
2: Nicky Holzken
3: Artur Kyshenko

Fighttalk: Hoe schat jij je kansen in tegen Petroysan, denk jij dat die man te stoppen is?

Uiteraard maak ik een kans tegen Petroysan hij is ook maar een mens van vlees en bloed die keihard traint en leeft voor zijn sport. Ik heb ook mijn geloof achter mij staan waar ik heel veel energie in vind.

Fighttalk: Je hebt je eigen team opgericht: Team Amrani, zitten onder de leden van Team Amrani ook talenten die gaan doorbreken?
Er zitten zeker jongens bij die in de toekomst gaan doorbreken. Ik probeer de jongens discipline aan te leren en het beste in hun naar boven te halen. Meestal zijn het jongens die na schooltijd niets te doen hebben en ik kan ze een optie bieden die goed is voor lichaam en geest. Ik hou ze ook altijd voor om geen rare dingen te doen. Ik zeg ze ook altijd door hard trainen kan je ver komen.

Fighttalk: Je bent heel serieus met je voeding en supplementen bezig, uit wat bestaat je voeding en hoe veel waarde hecht jij hier aan?
Ik word gesponsord door QNT, ze zorgen dat ik als topsporter optimaal kan presteren en kan herstellen. Het lichaam van een topsporter heeft hiervoor goede voeding en supplementen nodig . QNT verzorgt mijn proteïne en vitaminen ik ben ze hiervoor heel erg dankbaar. Daarnaast eet ik gezond en voedzaam.

Fighttalk: Heb je nog een laatste boodschap?
Ik wil al mijn vrienden en sponsors en mijn trainer Mousid bedanken dat ze altijd in mij hebben geloofd en mij altijd hebben gesteund. Vanaf vandaag ga ik echt mijn opperste best doen om een mooie carrière op te bouwen. Ik ben de beste klaar punt uit! En ik ga iedereen slopen!


22-06-2010, 23:41


Goeie vechter een echte soldaat!

23-06-2010, 02:05
zeker weten hafid111

ik kan niet wachten tot ze eerst volgende partij

15-07-2012, 19:03
Is tie nou echt getrouwd ? met wieee !

15-07-2012, 19:08



Citaat door Barcasmooth:
@ Mosab is al een tijdje getrouwd, Naam van zn vrouw ga ik hier niet melden, Goede gozer die Mosab altijd aanwezig op moskee, hij heeft trouwens ook een hekel aan Badr Hari en die broertje van Badr Hari
Heb je nog meer idiote weetjes over hem.

15-07-2012, 19:14

Citaat door Barcasmooth:
@ Mosab is al een tijdje getrouwd, Naam van zn vrouw ga ik hier niet melden, Goede gozer die Mosab altijd aanwezig op moskee, hij heeft trouwens ook een hekel aan Badr Hari en die broertje van Badr Hari
Er is geen enkele foto van em met zijn vrowu noch zijn vrouw alleen tevinden op google dus geloof er geen snars van.

15-07-2012, 19:14

Citaat door Barcasmooth:
@ Jaa dat die eigen sport school gaat openen, En hij traint nu de kleintjes bij Mousid gym, Die gozer is goed bezig met zn Cariere,En is goed bezig met zn geloof

15-07-2012, 19:18

Citaat door Barcasmooth:
@ Wil je nog meer informatie
Nee is wel genoeg info voor vandaag. Dank je.

15-07-2012, 19:27

Citaat door Barcasmooth:
@ Ik ken Mosab persoonlijk, Hij is getrouwd al een hele tijd, En verwacht je nu egt van hem dat die zijn vrouw gaat plaatsen op internet zoals andere doen, Zijn vrouw draagt hoofddoek en is niet zon type die haar eigen wil showen op internet, Ik was zelfs aanwezig op hun trouwfeest.
Oke ? dus. Ik vroeg alleen of tie was getrouwd niet of jij aanwezig was op zijn feest. Mohiem fijne dag nog.

15-07-2012, 19:47

Citaat door Barcasmooth:
@ Je hebt je antwoord nu, Mosab is al meer dan 2 jaar getrouwd en is goed bezig zowel in zn sport en cariere en zijn geloof..
Goed van hem joh.

15-07-2012, 19:50

Citaat door Casaouiiiaa:
Er is geen enkele foto van em met zijn vrowu noch zijn vrouw alleen tevinden op google dus geloof er geen snars van.
uh dat is de bedoeling toch? of moet je met je vrouw showen?

16-07-2012, 00:25
Wanneer gaan mensen stoppen met het promoten van iets wat haraam is, alsof Marokkaanse jongeren nergens anders goed voor zijn behalve als een stel dieren in een ring erop slaan.

Het is haraam, het geld wat je daarmee verdient is automatisch ook haraam. Mensen praten erover alsof het de normaalste zaak is.

16-07-2012, 00:38



Citaat door Barcasmooth:
@ Je bent niet helemaal gezond..Deze topic bestaat al 2 jaar
Niet gezien. Dan ben je niet helemaal gezond volgens jou.

16-07-2012, 11:34
Wanneer komt er nou de eerste Marokkaan in de UFC/ MMA ? Dat Kickbox gedoe is niks man

16-07-2012, 12:05

Citaat door Glorioso_SLB:
Wanneer komt er nou de eerste Marokkaan in de UFC/ MMA ? Dat Kickbox gedoe is niks man
tja in nederland doen ze alelen aan kickboxen.. er is er 1 die half marokkaan was ofzo.. maar die zit nu vast voor de grootste bankroof in engeland..

Pagina's : [1] 2 3