Bekijk volle/desktop versie : Help, ik ben te dik!



Pagina's : [1] 2

22-06-2010, 15:55
Malika:“ Tijdens de breuk van mijn verloving ben ik veranderd van een gezellige, mollige Brabantse jonge vrouw in een minder gezellige en te dikke vrouw. Het kost mij heel veel moeite, energie en inspanning om mijn streefgewicht te behalen

Malika is zeker in deze tijd, waarin steeds meer mensen overgewicht hebben (of: te zwaar zijn), geen uitzondering. Velen kampen met hetzelfde probleem; ze zijn heel wat kilo’s aangekomen zonder dat ze het doorhadden, maar er weer vanaf komen blijkt een helse lijdensweg te zijn. Malika(29) deelt graag haar verhaal met jullie in de hoop dat zij anderen kan helpen en zelf tips kan krijgen.

Malika: “Inmiddels alweer twee jaar geleden beëindigde mijn toen nog aanstaande, onze verloving. Het heeft mij maanden gekost om er weer bovenop te komen. Naast de nare herinneringen en down momenten heb ik er ook iets anders aan overgehouden: namelijk 20 kilo Malika erbij! Ik begon het nuttigen van eten als troost te zien en voor ik het wist kon ik er niet meer mee ophouden. Ik at werkelijk de hele dag tussen het werken door en bewoog amper.
Los van alle negatieve opmerkingen uit mijn omgeving (dat ik toch wel een beetje te dik begon te worden en het mij niet stond) zag ik niet in hoe ongezond ik wel niet leefde. Het besef kwam pas toen ik bij de huisarts zat omdat ik mij aldoor zo futloos en moe voelde. Elke dag de trap moeten nemen naar mijn appartement werd steeds zwaarder en dit ging ook gepaard met buiten adem raken. Mijn huisarts verwees mij meteen door naar een diëtiste bij wie ik nog geen week later een schema zat te maken om mijn eetgedrag en gewoonten te veranderen.

Nu ben ik hamdoulilah 14 kilo afgevallen! Ik voel me weer lekker in mijn vel en draag ook weer leuke kleding. Hier heb ik echt heel lang over gedroomd. Nadat al die stomme diëten in mijn eentje niet werkte, zag ik het echt heel somber in.

En niet alleen dat: Mijn diëtiste wees mij er ook op dat het mijn gezondheid enorm zou kunnen aantasten. Mijn moeder heeft de ziekte diabetes en dat zou betekenen dat ik mijn eigen risico op die ziekte met mijn overgewicht vergroot.

Ik wil niet zeggen dat ik sindsdien het licht heb gezien en meteen de knop is omgegaan, maar ik ben beetje bij beetje wel gezonder gaan eten. Dit heb ik echt aan mijn diëtiste te danken. Daarnaast ben ik de sportschool niet in te slaan, maar ik heb wel ontdekt dat ik fietsen heel erg leuk vind. Ik fiets nu drie keer per week een uur. Mijn moeder en broertje fietsen geregeld mee. Dit maak het een stuk minder saai. Ik weet nu dat je een lichaam hebt gekregen om goed voor te zorgen. Daar draait het dan ook allemaal om!’’

Wil jij net als Malika gezonder gaan leven en je overtollige kilo’s tegen gaan, maar weet je zelf niet hoe je dat moet aanpakken? Op http://www.zorgvoorjeouders.nl vind je informatie over voeding en gezonde leefstijl.En lees het artikel van diëtiste Samira.
Een gezonde lichaam is heel belangrijk!

Of stel je hier je vraag!

23-06-2010, 15:27



Citaat door g-sri:
Ik heb die site grondig doorgelezen en wat mij als eerste opvalt dat de adviezen en info daar staan, achterhaald of niet bewezen zijn. De wetenschap anno 2010 is meer bezig met het tegenspreken van de huidige mainstream voedings- en bewegingswetenschappen en sites als deze. En ze doen goed werk.

Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat die site nog steeds mythes in stand houdt. Jammer, want de mensen waar ik mee werk moet ik in de eerste plaats overtuigen dat wat zij van diëtisten en sportinstructeurs hebben gehoord, onzin is. In plaats mij tijd te besteden om hun gezond en wel te krijgen ben ik meer bezig het onzin te weerleggen.

Wat doe jij voor werk dan?

23-06-2010, 18:20

Citaat door g-sri:
Ik werkte voorheen bij een health & welness club dat hoog staat aangeschreven en bij een turnschool dat op het allerhoogste niveau acteert. Nu ben ik voor mijzelf bezig.

oke

24-06-2010, 11:09

Citaat door g-sri:
Ik heb die site grondig doorgelezen en wat mij als eerste opvalt dat de adviezen en info daar staan, achterhaald of niet bewezen zijn. De wetenschap anno 2010 is meer bezig met het tegenspreken van de huidige mainstream voedings- en bewegingswetenschappen en sites als deze. En ze doen goed werk.

Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat die site nog steeds mythes in stand houdt. Jammer, want de mensen waar ik mee werk moet ik in de eerste plaats overtuigen dat wat zij van diëtisten en sportinstructeurs hebben gehoord, onzin is. In plaats mij tijd te besteden om hun gezond en wel te krijgen ben ik meer bezig het onzin te weerleggen.




Beste g-sri,

Er lijkt wel sprake van een misverstand. De inhoud van de site en dit thema is juist gemaakt met twee organisaties die zich bezighouden met de wetenschap anno 2010. Geef anders een voorbeeld van wat je bedoeld met 'ze doen goed werk'. De beweringen blijven nu vaag.
Er leiden meer wegen naar Rome: bij Malika werkt de aanpak door de diëtiste heel goed.

Het is uiteraard heel goed om ervaringen en reacties met elkaar te delen.

Indien er vragen zijn, stel ze gerust.

Groet
Soumaya

24-06-2010, 11:13


Heftig verhaal.
Wens je in ieder geval heel veel sterkte met het verwerken van deze nare ervaring.
Zag jij het al aankomen? Of had je dit totaal niet verwacht?

Ja, ik kan me voorstellen dat je wilt laten zien dat je het ook wel zonder je ex redt. Maar Malika heeft het er erg heel erg moeilijk mee gehad.
En het is bekend dat er heel veel mensen naar eten grijpen zodra ze ongelukkig of emotioneel zijn.
Ze hebben niet door dat het heel ongezond is, en dat er meerdere manieren zijn om je verdriet te verwerken.


Nogmaal sterkte meis!

28-06-2010, 12:03
Salaam,

Wow heftig verhaal ook!
Allereerst supergoed te horen dat je 25 kilo bent afgevallen.
Zou je daar wat meer over willen vertellen?
Wat je exact hebt gedaan? Zoals je zegt, knop moet eerst om..Maar hoevaak ben je gaan sporten en wat at je wel en wat niet meer?

En had je ook behoorlijke overgewicht of was je meer wat aan de mollige kant?


[/SIZE][/FONT]

29-06-2010, 14:39

Citaat door g-sri:
Hallo Soumaya,

De site geeft aan dat jullie samenwerken met IVM. Als ik het goed heb is dat een instituut die vooral bezig is met de gevolgen van medicijnen dan wel het gebruik ervan, dan met de wetenschap van bewegen icm voeding. Dus er kan geen sprake zijn van relevante wetenschappelijk onderzoek naar het laatste.


Met goed werk bedoel ik het weerleggen van wat altijd door onderzoekers is bestempeld als speculaties en mythes over voeding en bewegen.

De aanpak van de diëtiste die gebruikt is bij Malika kan pas worden bekeken na een lange periode. Geen enkel goede diëtiste zal een conclusie trekken binnen twee jaar. (zie onderzoek van IFR over carbohydrate biopolimer structuur).

Natuurlijk leiden er meerdere wegen naar Rome. Maar kies je de veiligste weg of de weg met obstakels en gevaar en wellicht vol met 'bedrog'?

Ik wil best heel veel punten hier bespreken en kritisch onder het licht houden, en dit te weerleggen middels relevante feiten en lopende onderzoeken van degelijke, betrouwbare en internationale hoog aangeschreven wetenschappelijke instituten en organisaties. Daar lijkt het weekend perfect voor en zal daar veel meer tijd voor hebben.


Sri

PS: overigens heb ik niet de intentie om al het goede werk dat jullie doen onderuit te halen. Ik concludeer alleen dat er veel misverstanden bestaan, ook in de wereld van wat ik noem: doctrine-diëtisten en dergelijke.



Hallo G-sri,

We werken inderdaad samen met het IVM.
Het IVM baseert zich bij al haar werkzaamheden op wetenschappelijke literatuur en richtlijnen die opgesteld zijn door beroepsorganisaties, of dit nou over ziekten en medicijngebruik gaat (kerntaak van IVM) of over onderwerpen die aan ziekten zoals diabetes raken.

Ik kan verder onze dietiste Samira vragen om verder inhoudelijk op je te antwoorden als het gaat om haar werkzaamheden en aanpak.
Ik ben er echter van overtuigt dat het werkt en dat er nogmaals meerdere manieren zijn om af te vallen of gezonder te gaan leven, mits je wel de juiste professionele begeleiding krijgt.

Groet,
Soumaya

03-07-2010, 21:58
Hoi Soumaya,

wens je veel sterkte met alles, wel super goed van je dat je niet ineens weer helemaal uit belans bent geraakt.
Laf van je ex maar agjah van zulke mensen kan je beter vroeg dan laat af zijn!
Genoeg vissen in de zee:P

vraagje.... ben je ook nu nog 3x per week aan het sporten? en wat voor sport en hoe houd je het vol? ( ben zelf niet dik, eigenlijk niet eens mollig maar heb beetje buikje:$)

04-07-2010, 21:17

Citaat door meidd:
Hoi Soumaya,

wens je veel sterkte met alles, wel super goed van je dat je niet ineens weer helemaal uit belans bent geraakt.
Laf van je ex maar agjah van zulke mensen kan je beter vroeg dan laat af zijn!
Genoeg vissen in de zee:P

vraagje.... ben je ook nu nog 3x per week aan het sporten? en wat voor sport en hoe houd je het vol? ( ben zelf niet dik, eigenlijk niet eens mollig maar heb beetje buikje:$)


Zit ook in hetzelfde schuitje Ik lijk wel zwanger van 5 maanden, pfff...

06-07-2010, 17:46
hahah begin te minderen met eten in plaats van drie kippen neem genoegen met één en na 2 weken doe je een half kippetje en dan hou je het bij groen voer tot je een lekker ding bent en mag je naar me toe komen.

08-08-2010, 03:29

Citaat door MizzFez:
[/B]

Zit ook in hetzelfde schuitje Ik lijk wel zwanger van 5 maanden, pfff...




27-07-2011, 02:05
Erg verhaal van Samira. Ik herken mezelf er wel in wat betreft het eten. Ik ben een emotie eter en daardoor snack ik heel veel en krijg dus echt anderhalf zoveel keer aan calorieen dan wat ik nodig heb op een dag.

Vooral na het overlijden van mijn vader is het helemaal erger geworden ik ben sinds zijn overlijden in mei al 10 kilo bijgekomen.

Nou, ben ik niet altijd een van de slankste geweest maar nu is het echt niet normaal meer zo erg. Ik heb zo'n dikke buik gekregen dat mensen denken dat ik zwanger ben???!!!

Ik heb ook echt alle dieeten die je maar kan bedenken al geprobeer maar na het afvallen komt het net zo hard weer terug!
Ik ben ook bij een dietiste geweest maar dat hielp ook niet ik kwam juist alleen maar meer bij.
Ik heb een normale schildklier dus daar ligt het ook niet aan.

Ik ben aan het eind van mijn latijn en weet echt niet meer hoe ik nu nog die kilo's voorgoed kwijt kan raken vooral omdat het zeer gevaarlijk voor mij is om dik te zijn want we hebben hart en diabetes in de famillie!

Dus HELP!!!

27-07-2011, 04:19


Ik snap precies wat je bedoeld en ben het ook helemaal met je eens! Zie voorbeeld hieronder.

We hebben juist brood nodig om voldoende koolhydraten, vitamine B, ijzer, vezels en jodium binnen te krijgen. In sneden uitgedrukt heeft een volwassene 6 tot 7 sneden brood nodig, de voorkeur gaat uit naar volkoren graanproducten.


Maar ik was wel benieuwd, de laatste tijd verdiep ik me meer in voeding en ik vind het ook heel erg interessant alleen zou je me tips kunnen geven waar ik de juiste informatie het best kan vinden. Of welke opleidingen kan je doen om je kennis te vergroten? En heb je misschien sites etc die ik kan gebruiken? Alvast bedankt!



Citaat door g-sri:
Ik heb die site grondig doorgelezen en wat mij als eerste opvalt dat de adviezen en info daar staan, achterhaald of niet bewezen zijn. De wetenschap anno 2010 is meer bezig met het tegenspreken van de huidige mainstream voedings- en bewegingswetenschappen en sites als deze. En ze doen goed werk.

Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat die site nog steeds mythes in stand houdt. Jammer, want de mensen waar ik mee werk moet ik in de eerste plaats overtuigen dat wat zij van diëtisten en sportinstructeurs hebben gehoord, onzin is. In plaats mij tijd te besteden om hun gezond en wel te krijgen ben ik meer bezig het onzin te weerleggen.

Pagina's : [1] 2