Bekijk volle/desktop versie : Mag je Maxi cosi in vliegtuig meenemen naar Maroc of beter autostoel daar kopen?



Pagina's : [1] 2

21-06-2010, 19:21

Mijn man is al vertrokken met auto naar marokko. Ik had uiteindelijk besloten niet te gaan, maar heb nu spijt! En wil dus toch gaan voor 2 weken. Nu heb ik wat vragen

Kan je maxi cosi meenemen in vliegtuig?
Zo nee kan je een autostoel kopen in Marokko?
Laatste vraagje: Hoe doen jullie het met baggage voor de kleine. Ik heb van royal air maroc begrepen dat ik voor de kleine 10 kilo mag meenemen. Maar dat is veel te weinig.Als ik evt bij moet betalen hoeveel is dat per kilo?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

21-06-2010, 19:23


Ben ik ook benieuwd naar!

21-06-2010, 19:25

Citaat door Linado:
Ben ik ook benieuwd naar!



Ga je ook met het vliegtuig en voor hoelang? Pff ik ben zo stom geweest. Ik had alles al klaar gelegd maar dacht ik ga toch maar niet en mijn man zei al je gaat spijt krijgen, ik nee yoh de kleine is te jong blablabla en nu wordt ik crazy hier

21-06-2010, 19:27
ik heb de maxi cosie mee genomen en mijn gunny zapp ook werd gewoon mee vervoert gratis..alleen mag je deze niet aan boord meenemen en moet je hem voor je de vliegtuig instapt onderaan de trap afgeven en bij aankomst staat het ook onderaan de trap zo niet dan komt het gwn op de lopende band aan bij de koffers etc..

21-06-2010, 19:27



Citaat door angelmyself:
Ga je ook met het vliegtuig en voor hoelang? Pff ik ben zo stom geweest. Ik had alles al klaar gelegd maar dacht ik ga toch maar niet en mijn man zei al je gaat spijt krijgen, ik nee yoh de kleine is te jong blablabla en nu wordt ik crazy hier

Ja ik ga ook met vliegtuig voor 4,5 week ong.


Hahaha ik weet niet, ben een beetje zenuwachtig en zie op tegen de reis al is het natuurlijk niet lang. Maar gewoon met die kleine, als ze maar niet heel het vliegtuig bij elkaar schreeuwd en of ik maar niks vergeet enzo

21-06-2010, 19:28
Bij rayanair betaal je 20 euro om de maxi cosi/reiswieg/autozitje mee te mogen nemen daar heb ik ervaring mee maar bij anderen waar ik mee heb gevlogen weet ik het niet ik had bij die keren geen klein kind mee

21-06-2010, 19:29
ik wil het ook weten mij kleine is maar 10 weken!

21-06-2010, 19:31
en spullen voor de baby heb ik pampers mee gegeven in de auto bij me man en de rest van de baby verzorging producten en wat kleertjes etc.;

je mag 10kilo meenemen dat is toch genoeg voor 2weken , je hoeft ook niet zoveel mee te nemen..kleren zou ik eerder veel rompertjes mee nemen en weinig kleren want het is daar zo warm en ik hield me lkleine altijd in de schaduw of binnen...verder zou ik wel melk meenemen als je kleine nog poedermelk krijgt 2pakken heb je genoeg aan en 2pakken pampers..verder al die kleine dingetjes al zetpillen,thermo meter zonnebrand creme, hoedje of petje tegen de zon niet vergeten mee te nemen..2weken zijn zo voorbij in marokko dus ik zou niet teveel inpakken..

21-06-2010, 19:32

Citaat door sunset:
Bij rayanair betaal je 20 euro om de maxi cosi/reiswieg/autozitje mee te mogen nemen daar heb ik ervaring mee maar bij anderen waar ik mee heb gevlogen weet ik het niet ik had bij die keren geen klein kind mee



klopt bij ryanair maar bij jetair/royal air maroc mag je dit gratis mee vervoeren

21-06-2010, 19:39
Maxi cosi mag je niet zomaar op een zitplaats zetten hoor want elke zitplaats kost geld. Volgens mij is dat bij elke maatschappij zo tenzij je de volle pot betaald hiervoor.

Je kind moet je gewoon in je armen nemen maar hoe het zit met een heel kleine baby van een paar weken weet ik niet. Mijn zoon was toen 1 jaar en die moest op de schoot.

Die van jou is al een paar maanden, die gaat ook zeker op de schoot moeten. Zeker bij RAM, die gaan je echt geen gratis zitplaats geven voor de maxi cosi hoor.

21-06-2010, 19:48

Citaat door Mommy2:
Maxi cosi mag je niet zomaarop een zitplaats zetten hoor want elke zitplaats kost geld. Volgens mij is dat bij elke maatschappij zo tenzij jede volle pot betaald hiervoor. Je kind moet je gewoon in je armen nemen maar hoe het zit met een heel kleine baby van een paar weken weet ik niet. Mijn zoon was toen 1 jaar en die moestopde schoot. Die van jou is al een paar maanden, die gaat ook zekeropde schoot moeten. Zeker bij RAM, die gaan je echt geen gratis zitplaats geven voorde maxi cosi hoor.
Ik heb vorige zomer mijn dochtertje van net 8 weken toen gewoon op de schoot moeten nemen met een extra riem om, de maxi cosi en het onderstel van de kinderwagen werdt toen bij de trap van het vliegtoestel ingenomen

21-06-2010, 19:51

Citaat door sunset:
Ik heb vorige zomer mijn dochtertje van net 8 weken toen gewoon op de schoot moeten nemen met een extra riem om, de maxi cosi en het onderstel van de kinderwagen werdt toen bij de trap van het vliegtoestel ingenomen


Ja had ik wel gedacht.

21-06-2010, 19:56


Mijn kindje was ook een paar maanden toen ik hem meenam, Ik ging ook met royal air maroc...Ik nam maxi cosi en buggy mee. ik moest dan alles aan de deur van het vliegtuig achterlaten en je kleine op schoot nemen, je zult zien dat er veel buggy's staan.

21-06-2010, 20:16
als je uw kleine in een maxi-cosi wil zetten in eigen stoel dan moet je een extra plaats betalen(telt als volwassene dan.als je da ni wilt, dan gewoon op uw schoot pakken, is eigenlijk ook het beste, want straks betaal je een extra plaats en die kleine wil ni in haar maxi-cosi blijven zitten , dan moet je die toch op uw schoot nemen dus!

veel reis plezier

21-06-2010, 20:31

Citaat door sunset:
Ik heb vorige zomer mijn dochtertje van net 8 weken toen gewoon op de schoot moeten nemen met een extra riem om, de maxi cosi en het onderstel van de kinderwagen werdt toen bij de trap van het vliegtoestel ingenomen



Het ligt er natuurlijk ook aan of dat de vlucht volgeboekt is. Toen ik ging met een kleine van 11 mnd in maxicosi mocht die gewoon mee, alleen tijdens opstijgen moest hij even op schoot, daarna de gehele vlucht in zijn stoeltje IDEAAL hij heeft heel de vlucht geslapen,
alleen terugvlucht kregen we al bonje om de bagage en toen moest ik zijn stoeltje inleveren...

Pagina's : [1] 2