Bekijk volle/desktop versie : marokko: moeilijk doen als je niet op papier bent getrouwd?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-06-2010, 14:55
hee dames

mijn man en ik willen as zomer naar marokko, maar probleem is dat we nog niet op papier zijn getrouwd (dus alleen islamitisch). sommige mensen zeiden tegen mij dat hotels in marokko dan moeilijk gaan doen en ik heb geen zin in gezeik in marokko. maar anderen zeiden weer dat ze niet moeilijk gaan doen in grote steden en toeristische trekpleister zoals marrakech, casa enz.

dus wat is wijsheid dames? ik overwoog om een hotel te bellen ofzo en het na te vragen, maar k weet het niet hoor. mij lijkt het ook onwaarschijnlijk als ze ons zouden weigeren in die grote steden, maar k heb dus ook echt geen zin om daar voor verrassingen te komen te staan (je weet hoe ze ook in marokko kunnen doen).

heeft iemand hier ervaring mee?

liefs

20-06-2010, 15:03


of je zegt dat jullie broer en zus zijn : )

20-06-2010, 15:06
Je zou zonder dat papiertje niet een hotel moeten boeken, slapen jullie haram samen of houden jullie zogenaamd de handen boven de denkens en raakt hij je met geen vinger aan?

20-06-2010, 15:10

Citaat door laatste_lente:
of je zegt dat jullie broer en zus zijn : )


Als het broer en zus zijn dan moeten ze la cart nationaal en halal madania van ouders laten zien, denk je nu echt dat ze daar gras eten ofzo?

En een koppeltje moet zouzija hebben anders kom je er niet in.

20-06-2010, 15:12



Citaat door nadiak:
Je zou zonder dat papiertje niet een hotel moeten boeken, slapen jullie haram samen of houden jullie zogenaamd de handen boven de denkens en raakt hij je met geen vinger aan?


waar heb jij het over? wij zijn islamitisch getrouwd a scheve, dat staat er toch.

20-06-2010, 15:13

Citaat door al-9owwah:
Als het broer en zus zijn dan moeten ze la cart nationaal en halal madania laten zien van ouders, denk je nu echt dat ze daar gras eten ofzo?

En een koppeltje moet zouzija hebben anders kom je er niet in.


en als we ze nou een papiertje meegeven van de moskee die ons heeft laten huwen? een praktiserende zuster die ik ken heeft het ook zo gedaan toen zij en haar man nog niet op papier waren getrouwd. pfff gedoe

20-06-2010, 15:13

Citaat door Jsminaaaaax:
waar heb jij het over? wij zijn islamitisch getrouwd a scheve, dat staat er toch.

En waarom trouwen jullie ook niet gewoon voor de Marokkaanse wet? Dan heb je dit probleem niet.

20-06-2010, 15:15

Citaat door al-9owwah:
En waarom trouwen jullie ook niet gewoon voor de Marokkaanse wet? Dan heb je dit probleem niet.


ja wegens prive redenen is dat jammer genoeg nog niet mogelijk. na september zouden we pas voor de marokkaanse wet kunnen trouwen.

20-06-2010, 15:21
ZE GAAN HEEL MOEILIJK DOEN OEFFFF.... wij waren ons trouwboekje vergeten echt irri kunnen ze dan doen zeg.... heeft te maken met de inspectie ze moeten kunnen aantonen dat het stelletje getrouwd is en jij geen HO bent die mee genomen word naar een hotel kamer.... wij waren in het zuiden echt een ramp..

20-06-2010, 15:22

Citaat door Jsminaaaaax:
hee dames

mijn man en ik willen as zomer naar marokko, maar probleem is dat we nog niet op papier zijn getrouwd (dus alleen islamitisch). sommige mensen zeiden tegen mij dat hotels in marokko dan moeilijk gaan doen en ik heb geen zin in gezeik in marokko. maar anderen zeiden weer dat ze niet moeilijk gaan doen in grote steden en toeristische trekpleister zoals marrakech, casa enz.

dus wat is wijsheid dames? ik overwoog om een hotel te bellen ofzo en het na te vragen, maar k weet het niet hoor. mij lijkt het ook onwaarschijnlijk als ze ons zouden weigeren in die grote steden, maar k heb dus ook echt geen zin om daar voor verrassingen te komen te staan (je weet hoe ze ook in marokko kunnen doen).

heeft iemand hier ervaring mee?

liefs



Toen wij in s3idia waren vroegen ze het wel...

20-06-2010, 15:22

Citaat door Ilovecartman:
ZE GAAN HEEL MOEILIJK DOEN OEFFFF.... wij waren ons trouwboekje echt irri kunnen ze dan doen zeg.... heeft te maken met de inspectie ze moeten kunnen aantonen dat het stelletje getrouwd is en jij geen HO bent die mee genomen word naar een hotel kamer.... wij waren in het zuiden echt een ramp..


pfff stelletje zeikerds joh terwijl het aan de andere kant ook wel logisch en goed is

hoe liep het uiteindelijk af?

20-06-2010, 15:23

Citaat door Vlampje:
Toen wij in s3idia waren vroegen ze het wel...


hmm dat wordt dan denk ik lastig.

20-06-2010, 15:24



Citaat door Jsminaaaaax:
en als we ze nou een papiertje meegeven van de moskee die ons heeft laten huwen? een praktiserende zuster die ik ken heeft het ook zo gedaan toen zij en haar man nog niet op papier waren getrouwd. pfff gedoe



Nou iedereen kan zo'n papiertje schrijven, dat zegt niks. Je moet echt officiele papieren hebben, anders kunnen ze je het heeeel moeilijk maken als ze willen.

20-06-2010, 15:25

Citaat door Vlampje:
Nou iedereen kan zo'n papiertje schrijven, dat zegt niks. Je moet echt officiele papieren hebben, anders kunnen ze je het heeeel moeilijk maken als ze willen.


ok, dat wordt dan elders vakantie vieren

20-06-2010, 15:26

Citaat door Jsminaaaaax:
hmm dat wordt dan denk ik lastig.



Ja, ik weet zelfs van mijn man dat hij toen ie met zijn zus was werd aangehouden en hij zou en moest zijn vader bellen voor haar geboorteboekje, want anders hadden ze echt grote problemen. Die dreigde van ik wil 1 miljoen ( in Marokkaans geld uiteraard) , anders ga ik problemen voor je veroorzaken. uit eindelijk was zijn vader gekomen met hun boekje.

Maar goed, dit is wel in Nador.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6