Bekijk volle/desktop versie : - Moeite met Engels?



20-06-2010, 14:38
Hoi mensen,

Er zijn vast heleboel mensen die moeite hebben met Engels. Vooral leerlingen van het VMBO & MBO. Ik wil graag een tip geven waaraan ik veel had. Ik bakte letterlijk niets van Engels.

Maar doordat ik vaak naar Engelstalige liedjes begon te luisteren en de teksten ervan begon op te zoeken kwam ik gelijk een eind verder. ( en ook luisteren naar wat er gezegd word, dus niet alleen omdat je ritme leuk vind) Mijn grotere volgende stap was films kijken maar ZONDER ondertiteling. Geloof me, je komt dan echt een eind verder, & het ook nog eens dat leuk is.

Gr,

Des.


Update:


Citaat door Majdouba:
Ik zou bij het kijken van een engelse film wel de ondertiteling aanzetten maar dan in het engels.. Op deze manier hoor je woorden/zinnen maar zie je meteen ook hoe het geschreven wordt en kun je ze voortaan herkennen + goed opschrijven. Als je Engels verbeterd is en op een aardig niveau is, dan kun je de ondertiteling uitschakelen.

20-06-2010, 14:55


Ja, ik dacht echt dat ik het nooit zou kunnen.

Er staan trouwens ook vertalingen van liedjes. Gewoon op google te vinden.
Voor degenen die het niet wisten,

24-06-2010, 16:54
Ik zou bij het kijken van een engelse film wel de ondertiteling aanzetten maar dan in het engels.. Op deze manier hoor je woorden/zinnen maar zie je meteen ook hoe het geschreven wordt en kun je ze voortaan herkennen + goed opschrijven. Als je Engels verbeterd is en op een aardig niveau is, dan kun je de ondertiteling uitschakelen.

24-06-2010, 17:36

Citaat door Majdouba:
Ik zou bij het kijken van een engelse film wel de ondertiteling aanzetten maar dan in het engels.. Op deze manier hoor je woorden/zinnen maar zie je meteen ook hoe het geschreven wordt en kun je ze voortaan herkennen + goed opschrijven. Als je Engels verbeterd is en op een aardig niveau is, dan kun je de ondertiteling uitschakelen.

Jah klopt! Dat heb ik niet gedaan maar je hebt gelijk, heb ik in die tijd niet bedacht.

Ik zal je reactie erbij zetten Insha Allah.

24-06-2010, 17:39


Moeite met engels?
Hoe dan?????
Makkelijkste taaaal ever!!!!

24-06-2010, 17:40

Citaat door Mother_Scarface:
Moeite met engels?
Hoe dan?????
Makkelijkste taaaal ever!!!!

Tjah, bij ieder mens gaat dat anders.

24-06-2010, 17:53

Citaat door Desilussie.:
Tjah, bij ieder mens gaat dat anders.



ja sorry maar ik begrijp dat dus echt niet

24-06-2010, 18:53

Citaat door Desilussie.:
Jah klopt! Dat heb ik niet gedaan maar je hebt gelijk, heb ik in die tijd niet bedacht.

Ik zal je reactie erbij zetten Insha Allah.


Aah is goed..

25-06-2010, 16:37
thanx voor je tip meid