Bekijk volle/desktop versie : Zwanger worden na curretage

Pagina's : [1] 2 3 4

20-06-2010, 11:17
Salaam wa 3alaikoem,

Ik was bijna drie maanden zwanger, maar helaas heeft Allah swt anders besloten. hamdoelillah.
Maandag heb ik een curretage gehad. Dagen erna veel pijn en bloedverlies. Merk dat het nu veel beter gaat hamdoelillah.

Ik vroeg me af er mensen hier zijn die dit ook hebben meegemaakt en of ze gelijk weer verder zijn gegaan met zwanger worden.

20-06-2010, 11:42

Heb zelf de curretage geweigerd en afgewacht vaak raden ze je aan 6 maanden te wachten

20-06-2010, 11:45

Citaat door Snoepiet:
Heb zelf de curretage geweigerd en afgewacht vaak raden ze je aan 6 maanden te wachten

en waarom als ik vragen mag?
6 maanden is wel heel lang. Misschien dat jij uit nederland komt.
Hier in belgie kreeg ik 2 weken wachttijd.
Wilde het liever gelijk weghalen.

20-06-2010, 11:53
Ik was ook eentijdje terug zwanger in november..ik had vanaf het begin van mijn zwagerschap bloedverlies..waarvan ik d8 dat het niet goed ging..subhannelag ik verloor propjes bloedmaar toen ik echo deed bleek dat de vruchtje nog goed was hartje klopte alles..2 maanden verder d8 ik dat ik 3 maanden was ik had een afspraak voor een echo, bleek er geen vruchtje in mijn buik te zijn ik was dus niet zwanger en volgend de VK had ik een miskraam gehaad, de bloedingen hielden maar niet op wat ik heel vreemd vond ik had daarnaast ook geen pijn..

Mohim na ongeveer een maand..had ik zware weeen..me buurvruw had ambulance gebeld etc, ik had verschrikkelijke buikpijn en kon gewoon niet staan..onderweg naar het ziekenhuis bleek er dat ik nog bloedproppen ik mijn baarmoeder had, die miskraam was dus niet volledig weg..ik had toen een curretage gehad en bleef 2 dagen in het ziekenhuis..heb daarna de pil gedronken paar maanden en na 6 maanden ben ik zwanger geraak nu dus..

maar ik heb toch wel zo'n onzekere gevoel maar dat heb je altijd als je net een miskraam hebt gehad.

Ik wens je veel sterkte en sbar en hoop dat je inchallah snel geneest en weerverblijd word met een wonder dikke

20-06-2010, 11:56

Citaat door Yourheart:
en waarom als ik vragen mag?
6 maanden is wel heel lang. Misschien dat jij uit nederland komt.
Hier in belgie kreeg ik 2 weken wachttijd.
Wilde het liever gelijk weghalen.

Het is in Marokko gebeurd en dAar hoeven ze me in die ziekenhuizen niet aan te raken. Maar je zou dus 2weken na een curretage zwanger mogen worden? Wij hier in nl. Idd 6 maanden. 2 weken is veeeeeelsts kort. Je lichaam is dan nog ondersteboven van de miskraam

20-06-2010, 11:59

Citaat door Snoepiet:
Het is in Marokko gebeurd en dAar hoeven ze me in die ziekenhuizen niet aan te raken. Maar je zou dus 2weken na een curretage zwanger mogen worden? Wij hier in nl. Idd 6 maanden. 2 weken is veeeeeelsts kort. Je lichaam is dan nog ondersteboven van de miskraam

groot gelijk heb je..ik ga liever dood dan dat ik word geholpen door die vieze ziekenhuizen in marokko bleghhhh.

20-06-2010, 12:07

Citaat door LOULOU22:
Ik was ook eentijdje terug zwanger in november..ik had vanaf het begin van mijn zwagerschap bloedverlies..waarvan ik d8 dat het niet goed ging..subhannelag ik verloor propjes bloedmaar toen ik echo deed bleek dat de vruchtje nog goed was hartje klopte alles..2 maanden verder d8 ik dat ik 3 maanden was ik had een afspraak voor een echo, bleek er geen vruchtje in mijn buik te zijn ik was dus niet zwanger en volgend de VK had ik een miskraam gehaad, de bloedingen hielden maar niet op wat ik heel vreemd vond ik had daarnaast ook geen pijn..

Mohim na ongeveer een maand..had ik zware weeen..me buurvruw had ambulance gebeld etc, ik had verschrikkelijke buikpijn en kon gewoon niet staan..onderweg naar het ziekenhuis bleek er dat ik nog bloedproppen ik mijn baarmoeder had, die miskraam was dus niet volledig weg..ik had toen een curretage gehad en bleef 2 dagen in het ziekenhuis..heb daarna de pil gedronken paar maanden en na 6 maanden ben ik zwanger geraak nu dus..

maar ik heb toch wel zo'n onzekere gevoel maar dat heb je altijd als je net een miskraam hebt gehad.

Ik wens je veel sterkte en sbar en hoop dat je inchallah snel geneest en weerverblijd word met een wonder dikke

Oh wat heftig zeg! Moge Allah swt je belonen voor alle pijn die je geleden hebt. inshAllah komt het goed met je zwangerschap en mag je deze 9 maanden voldragen..ameen!

Dank je wel en allahoema ameen op je dua.

Citaat door Snoepiet:

Sorry ik begreep je verkeerd.
Ze hadden mij optie gegeven om 2 weken te wachten dat vruchtje zelf loskomt of curretage. En ik heb gekozen voor curretage.
Maar mn gyn heeft ook gezegd je kan na je eerste menstruatie al beginnen met zwanger worden. Er zijn geen redenen waarom niet.
Nou heb ik lopen googelen en zoveel verhalen dat je heel vruchtbaar bent na miskraam/curretage, omdat alles schoon is.

Citaat door Oum_Abdelbaqi:
Moge Allah jou sabr geven met je verlies en je iets beters voor in de plaats geven.

Allahoema ameen.

20-06-2010, 12:11
Sterkte, moge Allah Swt je gauw verblijen

20-06-2010, 12:12

Citaat door maysa84:
Sterkte, moge Allah Swt je gauw verblijen

Dank je wel
Allahoema ameen op je dua!

20-06-2010, 12:22
sterkt meid.. moge allah swt jou gauw verblijden met een gezonde baby(s) inschallah-

20-06-2010, 13:05

Citaat door Yourheart:
Salaam wa 3alaikoem,

Ik was bijna drie maanden zwanger, maar helaas heeft Allah swt anders besloten. hamdoelillah.
Maandag heb ik een curretage gehad. Dagen erna veel pijn en bloedverlies. Merk dat het nu veel beter gaat hamdoelillah.

Ik vroeg me af er mensen hier zijn die dit ook hebben meegemaakt en of ze gelijk weer verder zijn gegaan met zwanger worden.

salaaam 3likoem

hoop dat het beter met je gaat meid.
ik heb ook een curretage laten doen toen ik 14weken was.ik had toen veel bloedverlies dat ik meerdere malen flauw viel. mijn gynecoloog raadde me toen aan na de eerst volgende menstruatie dat ik terug kon beginnen aan kinderen.heb dat ook gedaan.en ben nu hmdl zwanger.
dus ik raad je ook aan om pas na de eerste menstruatie terug te beginnen.
sterkte meid

ps: ik ben ook van belgie en heb al meerdere miskramen gehad dus weet precies wat ik zeg!!

20-06-2010, 13:14
Hier NL geven ze je ook twee weken de tijd en daarna mag je een curretage doen.
Ik was destijds ook 3 maanden zwanger en toen kreeg ik een curretage en mocht daarna gelijk zwanger worden, omdat je juist na een curretage heel goed vruchtbaar bent. Werd daarna ook gelijk zwanger.

20-06-2010, 13:17

Heel veel sterkte meid, inchallah wordt je snel weer zwanger en mag je de zwangerschap voldragen

20-06-2010, 13:19
Ik ben kort daarna zwanger geworden hamdoulillah...
Moge Allah je verblijden met een wondertje insha Allah

20-06-2010, 15:36

Citaat door hanan23:
sterkt meid.. moge allah swt jou gauw verblijden met een gezonde baby(s) inschallah-

Allahoema ameen op je dua. InshAllah voor ieder met een kinderwens. Ameen

Citaat door tetouaniaa4life:
salaaam 3likoem

hoop dat het beter met je gaat meid.
ik heb ook een curretage laten doen toen ik 14weken was.ik had toen veel bloedverlies dat ik meerdere malen flauw viel. mijn gynecoloog raadde me toen aan na de eerst volgende menstruatie dat ik terug kon beginnen aan kinderen.heb dat ook gedaan.en ben nu hmdl zwanger.
dus ik raad je ook aan om pas na de eerste menstruatie terug te beginnen.
sterkte meid

ps: ik ben ook van belgie en heb al meerdere miskramen gehad dus weet precies wat ik zeg!!

Wat erg voor je. Na 12 weken ga je er denk ik wel vanuit dat het allemaal goed gaat. Maar er zit ghair in. hamdoelillah dat je snel zwanger bent geworden.
Maar betekent dat dan ook pas gemeenschap weer na je eerste menstruatie. Dit kan 4 tot 6 weken duren volgens mijn gyn. Zolang geen gemeenschap? Of weer terug naar de pil? Dat wil ik namelijk echt niet.

Citaat door Sarahtje24:
Hier NL geven ze je ook twee weken de tijd en daarna mag je een curretage doen.
Ik was destijds ook 3 maanden zwanger en toen kreeg ik een curretage en mocht daarna gelijk zwanger worden, omdat je juist na een curretage heel goed vruchtbaar bent. Werd daarna ook gelijk zwanger.

Wat komt het eigenlijk vaak voor. Toen ik het voor het eerst hoorde, dacht ik dat ik de enige was. Iedereen om me heen is zwanger. Hamdoelillah 3la 9olli l3aal.
Hamdoelillah dat je snel terug zwanger bent.

Misschien een intieme vraag. Maar mag je weer gemeenschap hebben als bloedingen zijn gestopt en je dus ook weer kunt bidden?

Dank jullie wel voor jullie verhalen. Doet me goed.

Pagina's : [1] 2 3 4