Bekijk volle/desktop versie : Stel...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

08-08-2004, 00:17
Salaaam wa aleikoum wrwb,


Stel je bent getrouwd. En je man verbied je om bij je ouders op bezoek te gaan? Moet je dan zijn wens gewoon negeren en alsnog gaan? Ik bedoel je moet toch ten alle tijden je man gehoorzamen. Of in dit geval niet?


Wa salaam


Laila.

08-08-2004, 00:18


jep

hier was een tijd geleden een topic over

kwist het dus ook niet maar het schijnt dat je man je dat mag verbieden

08-08-2004, 00:21

Citaat:
Origineel gepost door MuzzyAA
jep

hier was een tijd geleden een topic over

kwist het dus ook niet maar het schijnt dat je man je dat mag verbieden
Kifesh hij mag je je ouders verbieden?

08-08-2004, 00:30

Citaat:
Origineel gepost door $$Roukajah$$
Waarom dan .. ?

08-08-2004, 00:34


heeft vele redenen of hij je wilt je testen, of gewoon hij wil niet omdat hij iets weet osow, soms jaloursie,weinig vertrouwen in u,sommige willen enkel ruzie uitlokken maar je moet in ieder geval je man gehoorzamen want je weet dat je veel hasanat krijgt gewoon om hem te gehoorzamen en zuster ik weet niet of dit juist is heb het gehoord law a3lem.Er is zelfs een ahadadith (dit is niet de juiste vertaling maar komt op hetzelfde neer) een moeder van een echtgenote was echt erg ziek maar die moeder lag op sterven haar man heeft haar geen toestemming gegeven om te gaan dus is ze niet gegaan waneer een tijdje na de ziekte van de moeder de echtgenote was gestorven heeft allah haar beloont met het paradijs law a3lem want weet de juiste vertaling niet dus sorry zusters/broeders als ik de verkeerde heb gegeven het komt erop neer dat je als beloning het paradijs mag binnentreden
m8salama

08-08-2004, 00:36
kben bezig met zoeken naar de topic

08-08-2004, 00:38

Citaat:
Origineel gepost door dounia1986
heeft vele redenen of hij je wilt je testen, of gewoon hij wil niet omdat hij iets weet osow, soms jaloursie,weinig vertrouwen in u,sommige willen enkel ruzie uitlokken maar je moet in ieder geval je man gehoorzamen want je weet dat je veel hasanat krijgt gewoon om hem te gehoorzamen en zuster ik weet niet of dit juist is heb het gehoord law a3lem.Er is zelfs een ahadadith (dit is niet de juiste vertaling maar komt op hetzelfde neer) een moeder van een echtgenote was echt erg ziek maar die moeder lag op sterven haar man heeft haar geen toestemming gegeven om te gaan dus is ze niet gegaan waneer een tijdje na de ziekte van de moeder de echtgenote was gestorven heeft allah haar beloont met het paradijs law a3lem want weet de juiste vertaling niet dus sorry zusters/broeders als ik de verkeerde heb gegeven het komt erop neer dat je als beloning het paradijs mag binnentreden
m8salama
Never Nooit Niet. Hij mag me verbieden wat hij wilt. Behalve diegene die me hier op aarde hebben gezet. Nooit zal ik daarmee akkoord gaan nooit

08-08-2004, 00:38

Citaat:
Origineel gepost door MuzzyAA
kben bezig met zoeken naar de topic
Is goed muz ik w8 af Thanxx.

08-08-2004, 03:06
Het is een onzinnige vraag. Zo ook de mogelijke redenen van de man om dat voor hem in zijn ogen te rechtvaardigen. Toch hieronder een eventueel advies:

Zo'n vraag is alleen van belang wanneer er een specifiek geval is & de vrouw dient dan te gehoorzamen, maar het zou handig zijn wanneer ze gelijk haar ouders of andere verwanten hierover informeert.

Wanneer die bij meerdere mensen bekend is, kunnen ze de dialoog proberen te beginnen met de bewuste echtgenoot. Wanneer hij alle deuren voor vredige communicatie sluit, kunnen haar naasten het beste haar terughalen naar haar ouders en hem alsnog confronteren met deze kwestie om dit probleem toch uit de wereld te helpen...

De vrouw moet in ieder geval niet in het beginstadium verkondigen dat zij haar ouders te allen tijde MOET zien of dat hij zijn ouders NIET mag zien!

08-08-2004, 10:45
Hij zal er wel zijn redenen voor hebben, stel je voor je gaat tóch naar je ouders, terwijl je man je heeft gezegd dit juist niet te doen en je sterft onderweg. Hoe ga jij dat verantwoorden? Je stierf terwijl je ongehoorzaam was aan je man.

You'll have al lot of explaining to do.
Beter blijf je geduldig hierin, en praat je erover, dan opstandig te reageren en te roepen dat niemand je niks kan verbieden, dat werkt (meestal) averechts. Wanneer je erover hebt gepraat en de man laat je nog niet gaan, dan weet je in ieder geval dat je Allaah gehoorzaam bent geweest, door hem te gehoorzamen. (hierin)

08-08-2004, 13:06
Dan heeft deze schepsel niets van de Islam begrepen en niets van de rol die hem is gegeven is. Ik vrees voor hem youm al kiamma als hij zich een saddam houding aanmeet.

Insha'Allah wordt je dan ook gezegend met een zachte, vrome, vrezende, zedelijke moslim en mu'meen man.

08-08-2004, 13:18
maar wat over de familiebanden dat is toch uiterst belangrijk en je moet goed zijn voor je ouders Kijk als je ouders nou drinken ofzo dan kan ik het me wel voorstellen dat hij het niet wil maar welke man houdt nou zijn vrouw bij haar ouders weg

08-08-2004, 14:27



Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Dan heeft deze schepsel niets van de Islam begrepen en niets van de rol die hem is gegeven is. Ik vrees voor hem youm al kiamma als hij zich een saddam houding aanmeet.

Insha'Allah wordt je dan ook gezegend met een zachte, vrome, vrezende, zedelijke moslim en mu'meen man.
Insha'Allah.


SweetSunnah: Een vrouw thuishouden is 1 en haar weghouden bij diegene die haar wel 20 jaar of langer hebben opgevoed is een ander verhaal.

08-08-2004, 14:42

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Zeer vergezocht reactie..

Vergeet niet dat je moeder je hele leven voor je heeft gezorgd en dan leg je bij zo'n keuze er echt niet bij neer..
Juist

08-08-2004, 14:45

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Zeer vergezocht reactie..

Vergeet niet dat je moeder je hele leven voor je heeft gezorgd en dan leg je bij zo'n keuze er echt niet bij neer..
Vergezocht, nee hoor, zeer mogelijk.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14