Bekijk volle/desktop versie : huwelijksnacht



Pagina's : [1] 2

07-08-2004, 22:32
De Huwelijksnacht
Er zijn bepaalde regels m.b.t. de huwelijksnacht. Het is een nacht van verlegenheid, blijdschap en nieuwsgierigheid.

· Vriendelijkheid tonen tegenover je vrouw wanneer je tot haar wenst te komen. Elkaar op het gemak stellen.

· Het is aanbevolen om ‘doe’a’ (smeekbede) te doen.

· Het bidden van de man en de vrouw samen. Het is aanbevolen voor de man en de vrouw om samen twee rakaat te verrichten, zodat ze in een reine staat gemeenschap kunnen hebben en Allah om hulp vragen.

· Er moet een smeekbede gezegd worden als de man op het punt staat zijn vrouw te benaderen.

· Hoe moet de man tot haar komen? Het is toegestaan voor een man zijn vrouw te benaderen in haar geslachtsdeel vanuit iedere richting die ze wensen.

De profeet (vzmh) zei:
“Van voren of van achteren, zolang het in het geslachsdeel is.” (Boechari & Moeslim)

Gemeenschap is zeker aanbevolen in de Islam. Er is geen tijd en plaats aan gebonden voor wanneer men het behoort te doen, zolang het maar binnen de regels van de Islam is.

Er zijn ook bonuspunten (hassanat) te krijgen als twee echtgenoten elkaar bevredigen.

Hadith:

“Twee echtgenoten die elkaar bevredigen is liefdadigheid (sadaqa) en voor alle twee is er een beloning.”

Wanneer is het niet toegestaan om gemeenschap te hebben?

Het is verboden (haram) voor een man om omgang te hebben met zijn vrouw als zij haar menstruatie heeft. Allah zegt in de Qor’aan:

“En ze vragen jou over de menstruatie, zeg dat is iets schadelijks, vermijdt daarom (gemeenschap) met de vrouw. En nadert hun niet totdat ze rein zijn.” (2:222)

Het huwelijksleven

De Islam heeft vastgestelde regels over de rechten en de plichten binnen het huwelijk zowel voor de man als de vrouw.

De plichten van de man

Aboe Hoerairah verhaalde dat de profeet (vzmh) zei::

“De beste onder de mannen zijn degenen die het beste zijn voor hun vrouwen.” (Achmed & Thirmidi)

De man heeft de plicht om de vrouw te steunen, haar van voedsel te voorzien, haar te kleden, haar een woning en haar onderwijs te geven.

Als de man gemeenschap met zijn vrouw wilt hebben, dan moet hij haar het hof maken en haar op een vriendelijke manier benaderen en niet op een ruwe manier. En als de man bevredigd is, dan moet hij wachten / doorgaan totdat zij ook bevredigd is.



- Hij moet haar beschermen

- Hij moet haar niet vermoeien

- Hij moet met haar omgaan met correctheid

- Hij moet haar niet beschamen naast familie

- Hij moet niet iets van haar verlangen wat boven haar vermogen gaat

- Als iets toegestaan is voor haar moet hij geen nee zeggen.

- Hij moet samen overleggen en dingen bespreken

- Hij moet haar corrigeren op een correcte manier

- Wanneer de vrouw boos is moet hij geduldig zijn

- Hij moet de vrouw haar rechten geven

- Hij moet de vrouw haar vrijheid geven binnen de grens van de islam

- Hij moet haar verzorgen als ze ziek is.



Ook is het een plicht van de man tegenover de vrouw om haar, als hij kan, te onderwijzen in de Islam. Als een man daartoe niet in staat is, heeft de vrouw het recht om buitenshuis kennis te verkrijgen.

Een man mag de vrouw dit niet weigeren en als dat wel gebeurt zal hij zeker niet vergeten worden als Allah hem ondervraagt. De vrouw heeft immers de verantwoording over de opvoeding van haar kinderen volgens de Islam en om het haar kinderen zo goed mogelijk te leren.

Een andere verplichting van de man is om de moskee te bezoeken.

De plichten van de vrouw

De vrouw is verplicht om haar man te gehoorzamen, zolang dit niet de ongehoorzaamheid aan Allah ten gevolge heeft.

Hadith:

“Als de vrouw vijf keer per dag op de vastgestelde tijd bidt, vast in de ramadan, haar kuisheid bewaard en haar man gehoorzaamt, zeg dan tegen haar: ‘Ga het Paradijs binnen door welke deur je maar wilt.” (aboe Na’im)

als een vrouw sterft terwijl haar echtgenoot tevreden met haar is, zal zij het paradijs binnengaan.” (thirmidhi)

- Ze moet haar man respecteren

- Als haar man iets van zijn vrouw verlangt dat niet haram (verboden) is, moet ze hem gehoorzamen

- Ze moet waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid van haar man

- Ze moet haar man opvrolijken wanneer hij bijvoorbeeld vermoeit van zijn werk thuiskomt

- Ze is verantwoordelijk voor de opvoeding van haar kinderen

- Ze moet niet iets van haar man verlangen dat boven zijn vermogen ligt

Hadith:

“Ieder van jullie is een schaapherder die verantwoordelijk is voor zijn kudde. De man is het hoofd van het gezin en hij zal ondervraagd worden over degenen die onder zijn zorg staan. De vrouw is het hoofd in het huis en zij zal ondervraagd worden over degenen voor wie zij zorgt.”

Als slot deze hadieth:

Aischa(moge Allah tevreden met haar zijn) zei: “op een keer was ik op reis met de Boodschapper van Allah (vzmh) toen ik nog jong was en niet dik. Hij (vzmh) vroeg zijn metgezellen om vooruit te gaan, wat zij deden. Daarna zei hij: “laten wij een hardloopwedstrijdje met elkaar doen.” Ik begon dus te rennen tot ik won. Later toen ik dik geworden was en vergeten wat er toen gebeurd was , was ik weer op reis met hem. Hij vroeg zijn metgezelen om vooruit te gaan en dat deden zij. Toen zei hij: “Laten we een hardloopwedstrijdje met elkaar houden.” Ik was vergeten wat er bij de eerste race gebeurd was. Ik was dik en zei daarom: O boodschapper van Allah(vzmh), hoe kan ik tegen jou lopen in deze toestand?” Maar hij zei: laten we hardlopen. Toen won hij de race. Hij begon te lachen en zei: Dit was anders dan de laatste keer.” (Boecharie)

Moge Allah de verheven onze huwelijken laten overheen komen met de Qor’aan en de Soennah. Ameen

Oem Jousra

bron http://www.imaan.nl

07-08-2004, 22:34


Masha'Allah!

07-08-2004, 22:36
Leerzame topic. Goed hoor.

07-08-2004, 22:38
Jazaki Allah Oe Gairan

07-08-2004, 22:44


Tbarke Allah aliek !!

Mascha Allah topic !!

Djazaak Allah oe Gairan !!

Wa alaikoum salam wa rahmatoelah wa barektoehoe,

Ogt fie Dien,

S. Nadoria

07-08-2004, 23:12

Citaat:
Origineel gepost door $$Roukajah$$
Ik snap t laatste stukje niet ....
Wat snap je niet (precies)

07-08-2004, 23:22
Zkers leerzame topic meid.

07-08-2004, 23:23

Citaat:
Origineel gepost door $$Roukajah$$
[QUOTE]Origineel gepost door salouaatje
[B]De Huwelijksnacht
Als slot deze hadieth:

Aischa(moge Allah tevreden met haar zijn) zei: “op een keer was ik op reis met de Boodschapper van Allah (vzmh) toen ik nog jong was en niet dik. Hij (vzmh) vroeg zijn metgezellen om vooruit te gaan, wat zij deden. Daarna zei hij: “laten wij een hardloopwedstrijdje met elkaar doen.” Ik begon dus te rennen tot ik won. Later toen ik dik geworden was en vergeten wat er toen gebeurd was , was ik weer op reis met hem. Hij vroeg zijn metgezelen om vooruit te gaan en dat deden zij. Toen zei hij: “Laten we een hardloopwedstrijdje met elkaar houden.” Ik was vergeten wat er bij de eerste race gebeurd was. Ik was dik en zei daarom: O boodschapper van Allah(vzmh), hoe kan ik tegen jou lopen in deze toestand?” Maar hij zei: laten we hardlopen. Toen won hij de race. Hij begon te lachen en zei: Dit was anders dan de laatste keer.” (Boecharie)


Deze Hadieth snap k nie ...
In deze hadith laat de men zien hoe een man met zijn vrouw moet omgaan.

Dus onder andere speels en geestetig zijn. Verder laat deze hadith zien dat mannen tijd moeten maken om tijd door te brengen met hun vrouwen en dat ze aandacht aan hun vrouwn moeten besteden.

Wa Allahoe 3lem

08-08-2004, 00:13
de hedendaagse marokaanse vrouw uit nederland mist het volgende:

- Ze moet haar man respecteren

- Als haar man iets van zijn vrouw verlangt dat niet haram (verboden) is, moet ze hem gehoorzamen

- Ze moet waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid van haar man

- Ze moet haar man opvrolijken wanneer hij bijvoorbeeld vermoeit van zijn werk thuiskomt

- Ze is verantwoordelijk voor de opvoeding van haar kinderen

- Ze moet niet iets van haar man verlangen dat boven zijn vermogen ligt

ze willen zonder hoofddoek naar buiten, ze willen een mooie keuken en datje een CLk cabrio koopt en je verdiend net die 1500 euro, ze voeden de kinderen half nederlands op

WALLAH INSHALLAH HAAL IK HAAR UIT MAROKKO

08-08-2004, 00:28

Citaat:
Origineel gepost door Fallujah
de hedendaagse marokaanse vrouw uit nederland mist het volgende:

- Ze moet haar man respecteren

- Als haar man iets van zijn vrouw verlangt dat niet haram (verboden) is, moet ze hem gehoorzamen

- Ze moet waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid van haar man

- Ze moet haar man opvrolijken wanneer hij bijvoorbeeld vermoeit van zijn werk thuiskomt

- Ze is verantwoordelijk voor de opvoeding van haar kinderen

- Ze moet niet iets van haar man verlangen dat boven zijn vermogen ligt

ze willen zonder hoofddoek naar buiten, ze willen een mooie keuken en datje een CLk cabrio koopt en je verdiend net die 1500 euro, ze voeden de kinderen half nederlands op

WALLAH INSHALLAH HAAL IK HAAR UIT MAROKKO

08-08-2004, 00:33

Citaat:
Origineel gepost door Fallujah

WALLAH INSHALLAH HAAL IK HAAR UIT MAROKKO
En die van Marokko zijn beter?... Allahoe 3lem



Ya Ag,

Waarom wil je een "goede" vrouw uit Marokko halen om haar naar een land van fitna te brengen. Niet erg islamitisch als je mij het vraagt

Wa Allahoe 3lem

08-08-2004, 01:13
Barak Allahu fieki! Moge Allah Sub7anahu wa Ta3ala je belonen.

08-08-2004, 19:35


ewaa ja het is geven en nemen. De vrouw moet wat inleveren in het huwelijk maar de man daarentegen heeft ook zijn plichten

08-08-2004, 22:55
Moge allah swt je eer voor belonen: insallah

08-08-2004, 23:32
Verdwaald op deze wereld, omsingeld door verleiding
het ontbreekd tegenwoordig de nodige begeleiding
en van tijd tot tijd, het verwerken van die schuldgevoel,
omdat ik het zelf gedaan heb die kliederboel
Hoe kom ik ervan af die onzekerheid
Ik word dagelijks door sjeitaan verleidt
Die influisteringen ik moet mijzelf ertegen bedwingen,
anders laat ik hem alsnog van mij winnen
Als ik om me heen kijk en het 1 met het ander vergelijk,
dan denk ik bijmezelf kijk hoe hij iedereen begeleid
Dan denk ik; Wat is er gebeurt me de Quraan,
die stond toch altijd vooraan.
O, mensen verdwaal niet,
dat zorgt toch alleen maar voor verdriet
Volg de goede weg anders krijg je toch alleen maar pech.
Vraag jezelf af waar je later heen gaat
Voordat je een grote fout begaat
De islam dat stomme woord wat de ongelovige niet graag hoort
De kracht van de quraan die blijft toch altijd vooraan
Verdwaald.....ik heb mijn gedachten terug gehaald
Ik ben het schepsel van God, en zondigen is mijn verbod
En als ik er toch in trap, je weet wel doenja de grote grap.
Dan weet ik de poort van de genade van Allah die staat altijd open
ik hoef er alleen maar naar toe te willen lopen
Allah swt, is genade vol en Barmhartig
en de woorden van de doe-aas zijn heel krachtig
gebruik ze in goede en slechte tijden,
en inshaAllah zal Allah's genade je reiken
Verbied het slechte en verwijs naar het goede,
en inshaAllah zal Allah jouw voor het kwade behoede
Leef als of je voor eeuwig leeft, en aanbied Allah alsof je morgen streft,
en weet dan dat je het paradijs dan inshaAllah erft.
Het leven is maar voor even
laten we ermaar niet teveel van willen beleven
O, mensen verdwaal niet zodat sjeitaan ervan geniet
Kijk om je heen, en vraag jezelf af waar je later heengaat
Het is maar heel kort dat ene genot
De korte nacht die op de dag wacht
Het is maar heel kort kijkmaar uit dat je niet een van hun word
Vraag jezelf af wat je hier doet, want Allah beloond goed
De wereld van tegenwoordig Bah!!! Harstikke slordig
maak je ziel schoon en doe dat grondig
De ene wil beter zijn dan de ander
En Mohammed noemt zichzelf tegenwoordig Sander
De ander verlangt alleen naar rijkdom,
geen woorden voor harstikke stom!!
Mensen die niet met elkaar willen delen,
de echte islaam is lang geleden
Volg de goede weg, de weg van de soenna,
en kijk uit voor de verleidingen van doenja
Volg de goede weg voordat je verdwaald,
en kijk uit, voordat je je fouten herhaald
Denk na en zet elke dag je gedachten op herhaling
voordat je erin valt, je weet wel de dwaling

Pagina's : [1] 2