Bekijk volle/desktop versie : Hogeschool Inholland te Alkmaar



17-06-2010, 23:14
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een aantal hogescholen en ik vroeg me af wie er op Inholland (Alkmaar) zit en hoe het op die school is. Is het echt alleen maar Nl`ers of zijn er ook buitenlanders/Marokkanen?
+Hoe is de organisatie?


Ik hoor het graag van jullie

19-06-2010, 20:22


Ik heb er een paar jaar geleden op gezeten....Ik kan je vertellen dat het bijna allemaal nederlanders zijn. Voornamelijk uit egmond/schagen etc. Ik had een turks meisje in me klas....maar sommige opleidingen hebben alleen maar nederlanders en af en toe heb je er 2/3 met een andere afkomst. Dus weet niet of het voor jou positief is....

De organisatie was ik niet tevreden mee.....maar dat is wel 3/4 jaar geleden. Het was een beetje ongeorganiseerd met cijfers, docenten die niet open opdagen etc.....Ik ben zelf mede hierdoor overgestapt op de hva.

Ik hoop dat ik je heb geholpen...maar ik weet niet hoe de inholland NU is...misschien is het wel veranderd? Hoorde dat ze gaan verhuizen naar overstad?

19-06-2010, 22:29
Aha oke dankjewel voor je reactie.
Ik heb een keer op de open dag geweest en het leek me wel een rustige school en daarnaast heb je niet van die grote hoorcollege klassen, maar wordt er op de manier van de middelbare school les gegeven dus max.30 leerlingen in de klas. Maar ik zou niet weten of ze gaan verhuizen en ik kom niet uit Alkmaar dus weet ook niet wat overstad is haha. Ze zijn nu tenminste gevestigd bij berghen.