Bekijk volle/desktop versie : 'Wilders-vluchters’ welkom in Marokko



Pagina's : [1] 2

17-06-2010, 12:07
Steeds meer Nederlanders gaan op zoek naar een prettig emigratieoord, nu de kans toeneemt dat de PVV van Geert Wilders aan de macht komt. Maar traditionele bestemmingen als Canada en Australië worden door een strenger immigratiebeleid steeds onaantrekkelijker. Gelukkig heeft zich nu, op de valreep, een onverwachte kandidaat gemeld: Marokko verleent de Nederlandse ‘Wildersvluchters’ graag asiel.
Bij monde van de Marokkaanse ambassadeur Jaouad El-Himdi in Den Haag laat koning Mohammed VI weten dat hij de situatie van de ontstemde Nederlanders goed begrijpt: “Van onze landgenoten die in Nederland werkzaam zijn, ontvangen wij zorgwekkende berichten. Ze spreken over een land waarin iedereen wordt weggestopt in beknellende rijtjeshuizen, het altijd regent, de treinen regelmatig vertraging hebben en het koningshuis een symbolische functie heeft. Een steeds ruwer en asocialer land, waar gastvrijheid ver te zoeken is. Gelukkig lijkt het huidige Marokko in veel opzichten op het Nederland van voor Geert Wilders. We liggen aan zee, hebben een omvangrijk ambtelijk apparaat en bovendien woont er bij ons, voornamelijk in de grote steden, een aanzienlijk aantal Marokkanen.”

De ambassadeur geeft aan dat hij zich moreel verplicht voelt om iets terug te doen voor Nederland, als dank voor het opnemen van vele duizenden Marokkanen die bij gebrek aan scholing en werk geen toekomst hadden in hun thuisland. “Deze mensen waren anders in de criminaliteit beland. Gelukkig was Nederland zo goed om ze een nieuw thuis te geven.” Mohammed VI verschaft echter niet zomaar iedereen toegang tot zijn koninkrijk. Alleen voor hoger opgeleide, economisch onafhankelijke vluchtelingen is plaats. “Aan gelukszoekers hebben we hier een broertje dood.”

Op de vraag wat emigranten van Marokko kunnen verwachten geeft El-Himdi een duidelijk antwoord: “Het is een land waar we houden van aanpakkers. Geen gestrooi met subsidies en uitkeringen. De overheid houdt zich bezig met het handhaven van regels – die streng worden nageleefd. In Marokko wordt Nederlanders de terreur van rotjochies bespaard. Ook van overlast door westerse muziek is geen sprake. Zo’n derderangs artiest als Ali B zou in Marokko in een heropvoedingskamp worden gestopt en er pas uitkomen als hij de oud (arabische voorloper van de luit, red.) perfect beheerst.”

Frouke Katlijn uit Nijmegen is een van de potentiële ‘Wildersvluchters’. “Als net afgestudeerde Algemeen Cultuurwetenschapper staat het er met mijn vakgebied slecht voor wanneer Wilders het voor het zeggen krijgt. Ik wil in Casablanca een theatergroep vinden die mijn experimentele stuk De Vallende Traan, over een pijnlijke jeugdherinnering, uit wil voeren.” Haar vriend Sjors Overveen, bestuurskundige, staat volledig achter de beslissing om te verhuizen. “De toenemende verrechtsing van Nederland geeft me een verstikkend gevoel. Ik wil niet meer wonen in een land waar een rechtse cultuurpolitie bepaalt wat je wel en niet mag denken. Ik hoop in Marokko ook meer bronnen te vinden voor mijn onderzoek naar sociaal-democratische vernieuwingsbewegingen in het Middellandse Zeegebied.”
BRON:

17-06-2010, 12:09


go M6! goede actie. misschien kom ik over een 10 jaar ook die kant op!

17-06-2010, 12:10

Citaat door Bokitoo_:
go M6! goede actie. misschien kom ik over een 10 jaar ook die kant op!



Check de bron

17-06-2010, 12:10
..

Jullie zijn van harte welkom!

17-06-2010, 12:14



Citaat door Sjahrazade:
Check de bron


Ach ja, men leest wat en nemen het gelijk als waarheid aan

17-06-2010, 12:15

Citaat:
de treinen regelmatig vertraging hebben

17-06-2010, 12:16
“Uw dagelijkse teleurstelling”
x Jouw vaste prik voor betrouwbaar nieuws

17-06-2010, 12:17

Citaat door tamar:
Ach ja, men leest wat en nemen het gelijk als waarheid aan



Bij sommige topicstarters is het niet verkeerd om de bron even te checken...

17-06-2010, 12:19

Citaat door Sjahrazade:
Bij sommige topicstarters is het niet verkeerd om de bron even te checken...


Het is verstandig om de bron altijd te controleren. Dat gebeurt bij velen te weinig en daarom lullen ze er maar op los, hé Sjahrazade?

17-06-2010, 12:19

Citaat door Simcha:
“Uw dagelijkse teleurstelling”
x Jouw vaste prik voor betrouwbaar nieuws




17-06-2010, 12:20

Citaat door Nr-3:
Het is verstandig om de bron altijd te controleren. Dat gebeurt bij velen te weinig en daarom lullen ze er maar op los, hé Sjahrazade?



Ja hoor schat

17-06-2010, 12:22
Staan wel leuke artikelen op die site. FF eentje voor jullie geselecteerd en dan weer vlug on topic

Bos aangetroffen rond lijk
Nader onderzoek ingesteld, omwonenden geschokt
Door Steven van der Jagt | 7 mei 2010 | Regionaal

Rondom het stoffelijk overschot van de 37-jarige Goran Kulopovic is gistermorgen rond half 10 een bos aangetroffen. Een wandelaar zag de begroeiing bij toeval toen hij zijn hond uitliet, en waarschuwde onmiddellijk de politie. Het lijkt in eerste instantie te gaan om een naar verhouding jong loofbos met inheemse, maar voor Nederlandse begrippen betrekkelijk zeldzame flora en fauna. Politie, Staatsbosbeheer en de Vlinderstichting staan voor een raadsel.

17-06-2010, 12:23


Tja... daar worden ze niet gediscrimineerd door een Hitler/Wilders extremist. Iedereen is daar welkom ook Nederlanders

17-06-2010, 12:24
Dit artikel is een grap.

17-06-2010, 12:25

Citaat door cheguevara:
Dit artikel is een grap.




Wel een geslaaagde..

Pagina's : [1] 2