Bekijk volle/desktop versie : Je zin krijgen of er zin in krijgen



06-08-2004, 23:35

Citaat:
Je kunt in dit land zeggen wat je wilt, maar je kan niet terugzeggen wat je wou.
De werkelijkheid had je stoutste fantasie overtroffen.
Ik denk dat wat door het toeval in beweging is gezet, niet door het verstand tot stilstand gebracht kan worden.
Ik denk dat geloven erg gevaarlijk is; ik geloof dat denken mistens zo riskant is.
Dus wat moet ik nog denken, wat kan ik nog geloven ?!!
Als we nergens aan denken, dan zijn we even gevaarlijk -of gevaarloos- als de rest van de natuur. Maar als we nergens meer in geloven, wat is dan nog de zin van ons bestaan ?!! Wie zouden we nog moeten gehoorzamen en wie kan op grond van welke authoriteit regels stellen.

Waarom bent U opeens zo stil ? Waar denkt U aan; waar gelooft U in ?
In wat voor een land wilt U leven, in een land waar je je zin krijgt of een land waar je zin in krijgt ?
(Freek de Jonge, De Stemming, jan 2003)

Ja, waar willen jullie wonen ? In een land waar je je zin krijgt of een land waar je zin in krijgt en wat is het je waard ?

07-08-2004, 02:11




In een land waar evenwicht is .... gelijkheid .... rechtvaardigheid daar draait het o.a. om ....

Iets wat ik per se wil hoeft niet altijd goed te zijn, maar andersom kan het ook. Ach ja ik droom van een utopia xzuchtx ....

07-08-2004, 08:22

Citaat:
Origineel gepost door Laysa


In een land waar evenwicht is .... gelijkheid .... rechtvaardigheid daar draait het o.a. om ....

Iets wat ik per se wil hoeft niet altijd goed te zijn, maar andersom kan het ook. Ach ja ik droom van een utopia xzuchtx ....
Beste Laysa,

Van zo'n land waar mensen op voet van gelijkwaardigheid met elkaar omgaan en waar rechtvaardigheid is, droom ik ook weleens. Maar is het een onbereikbaar ideaal, een utopia ?

Misschien dat ik een onverbeterlijke optimist ben, maar ik denk dat het zeker wel binnen onze mogelijkheden ligt.
Er is nog een heel lange weg te gaan en ik ontken de structurele, fundamentele problemen niet. Zeker, want een land wier burgers met respect behandeld worden en in welvaart verkeren ,en tegelijkertijd een rol speelt in de wereldwijde uitbuiting van derde wereld en/of milieuvervuiling waarvan de rekening hoofdzakelijk bij diezelfde derde wereld wordt gelegd, kan ik niet rechtvaardig noemen.

Ik vat die laatste zin van Freek op dat je niet altijd op rechten moet gaan staan, maar principe bereid zijn van korte termijn belangen af te zien en moet proberen naar een compromis te zoeken waar beide
partijen zich kunnen vinden.

Beslama

07-08-2004, 09:51

Citaat:
Origineel gepost door maly_pense
(Freek de Jonge, De Stemming, jan 2003)

Ja, waar willen jullie wonen ? In een land waar je je zin krijgt of een land waar je zin in krijgt en wat is het je waard ?
Een land waar de Shari`a de enige wet is.

07-08-2004, 11:09



Citaat:
Origineel gepost door maly_pense
Beste Laysa,

Van zo'n land waar mensen op voet van gelijkwaardigheid met elkaar omgaan en waar rechtvaardigheid is, droom ik ook weleens. Maar is het een onbereikbaar ideaal, een utopia ?

Misschien dat ik een onverbeterlijke optimist ben, maar ik denk dat het zeker wel binnen onze mogelijkheden ligt.
Er is nog een heel lange weg te gaan en ik ontken de structurele, fundamentele problemen niet. Zeker, want een land wier burgers met respect behandeld worden en in welvaart verkeren ,en tegelijkertijd een rol speelt in de wereldwijde uitbuiting van derde wereld en/of milieuvervuiling waarvan de rekening hoofdzakelijk bij diezelfde derde wereld wordt gelegd, kan ik niet rechtvaardig noemen.

Ik vat die laatste zin van Freek op dat je niet altijd op rechten moet gaan staan, maar principe bereid zijn van korte termijn belangen af te zien en moet proberen naar een compromis te zoeken waar beide
partijen zich kunnen vinden.

Beslama
Jup een mede-optimist ...

Ik geloof ook dat het best mogelijk is ... maar er spelen te veel factoren mee die het op dit moment wel moeilijk maken ... Macht corrupteert, absolute macht corrupteert absoluut is eens gezegd en het klopt wel voor de meeste mensen ... Er zijn maar weinig mensen die de verleidingen kunnen weerstaan .... maar toch wat moeilijk is is niet onmogelijk ....

Wat betreft Freek zijn laatste zin ... dat bedoelde ik ook met:
Citaat:
Iets wat ik per se wil hoeft niet altijd goed te zijn, maar andersom kan het ook.
...

Het blijft geven en nemen .... daarom vind ik de Islam zo perfect -> de gulden middenweg .... Maar toch zoals ik al zei er zijn zoveel factoren die meespelen ... we hebben zeker nog een lange laaaaaaaange weg te gaan ......

M3a salama

07-08-2004, 19:36
Tja, soms moet je 'geven-en-nemen', maar van mijn geloof blijven ze af.

07-08-2004, 22:46
Huhum..blijkt vooruit uit de plaatjes in je avatar en ondertekening

08-08-2004, 00:53

Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000
Huhum..blijkt vooruit uit de plaatjes in je avatar en ondertekening
Remember: alleen Allah mag oordelen ....

Slama

08-08-2004, 12:04
Klopt, maar die plaatjes geven toch weer een beeld dat ze niet helemaal van haar geloof afgebleven zijn

09-08-2004, 01:21

Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000
Klopt, maar die plaatjes geven toch weer een beeld dat ze niet helemaal van haar geloof afgebleven zijn
Hmm en hoe kan JIJ dat met zekerheid stellen? Dus jij bent wel perfect in de Islam? Don't start pointing your finger, there are still 3 fingers pointing back at ya ...

Iedereen heeft zijn zwakheden dat wil niet zeggen dat je verloren bent ...


Wajaw gelukkig is Hij o.a. de Barmhartige ....

M3a salaama

09-08-2004, 12:33

Citaat:
Origineel gepost door Laysa
Hmm en hoe kan JIJ dat met zekerheid stellen? Dus jij bent wel perfect in de Islam? Don't start pointing your finger, there are still 3 fingers pointing back at ya ...

Iedereen heeft zijn zwakheden dat wil niet zeggen dat je verloren bent ...


Wajaw gelukkig is Hij o.a. de Barmhartige ....

M3a salaama

10-08-2004, 04:12

Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000

11-08-2004, 01:02



Citaat:
Origineel gepost door Khaled2000
:jeweetog:

11-08-2004, 14:16
in hoeverre moet je je aanpassen ??
als je een pilsje drinkt??
we leven toch in een multiculturele samenleving??
dus zolang je andere geen kwaad doet vind ik dat je mag doen wat je wilt

10-09-2004, 11:14
dat vindt je ja.. maar dat is niet zo